Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mariska_28 schreef:Een dikke pony kan dus een dikkere ruiter tillen... Met deze regel wel tenminste. Vind het idee op zich wel goed, maar om deze reden niet perfect..
Mariska_28 schreef:Een dikke pony kan dus een dikkere ruiter tillen... Met deze regel wel tenminste. Vind het idee op zich wel goed, maar om deze reden niet perfect..
Brainless schreef:mysa schreef:We is'wij volwassenen'. Veel ijslanders halen 425kg echt niet.
Ik heb een tijdje terug bij een paardenweegschaal gestaan en de meeste IJslanders kwamen boven de 400 kilo uit.
Op een enkeling na die echt aan de kleine(stokmaat)/smalle kant waren.
Selka schreef:20% is best een ruime marge. Dan kan er op een beetje kwpner 100+ kg. Persoonlijk vind ik dat te veel. Die van mij hoeven dat echt niet te dragen.
Volwassenen op pony's van 1.28 is natuurlijk wel een beetje gek. Laat ook geen volwassen persoon op onze 1.20 shet.

newt schreef:danzzz schreef:Laat de mensen met fors overgewicht dit maar niet lezen, ze zijn het er vast niet mee eens.
Waarom niet. Ik was ook te zwaar, was het er ook mee eens, en ben het er nog mee eens.
En een volwassene op een pony kan al helemaal niet!
Veulen84 schreef:Maar zijn ze dan niet gewoon veel te dik? Mijn andalusier weegt iets meer dan 450 kg. Maar die is wel 156cm. Dat zou zo'n ijslander toch niet moeten halen?
De gezondheid van het paard staat voor je eer. Goed dat de dierenarts ze heeft laten afstappen, thumbs up! Mariska_28 schreef:Maar kun je dan bij de pony's dan niet beter uitgaan van de stokmaat in plaats van het gewicht?
daffieduck83 schreef:20% vind ik nog een ruime marge, is dat inclusief tuig of alleen het gewicht van de ruiter + kleding. Voor mezelf houd ik als richtlijn ongeveer 15% inclusief tuig aan.
zou veel vaker moeten gebeuren