Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jessica schreef:Nee er wordt geen geld aan verdiend aan de spullen. Wij zien het als service aan de leden en willen de prijzen laag houden. We hoeven er niet aan te verdienen. Voor Powerhorse zit het voordeel hem erin dat spullen in de winkel kunnen worden afgehaald, dat is extra traffic voor de Powerhorse winkels.
Jessica schreef:De producten zijn allemaal van Harry's Horse en worden ook door Harry's Horse bedrukt.
Anoniem schreef:Maar Powerhorse handelt de boel af toch? Je zou denken dat je kunt meeveren op hun pakket aantal. En anders toch je marges anders aanpakken op je producten zodat je wel uit de voeten komt met lagere verzendkosten. Wij merken het verschil in onze webwinkel in ieder geval wel nu we de verzendkosten naar 5€ hebben gebracht. Ja, dat snijdt iets in je marge maar je krijgt er wel weer meer orders door, waardoor dat weer teniet wordt gedaan.
Wel een leuk initiatief, ben benieuwd hoe de lijn uitgebreid gaat worden maar ik denk dat je absoluut wat moet doen met je verzendkosten.. Ik ken geen enkele webwinkel die voor 10€ verzend..
BartVB schreef:Een pakket kan je inderdaad voor ongeveer 7 euro verzenden maar dan heb je nog geen verpakking en niemand die het pakket maakt en afhandelt.
Die €6,95 is een beetje het standaard verzendbedrag in Nederland, maar kostentechnisch komen we daarmee echt niet uit als kleine webshop. Natuurlijk kunnen we de verzendkosten lager maken maar dan moeten de prijzen van de producten omhoog. Als we dat doen benadelen we weer de mensen die meer artikelen bestellen of die de artikelen afhalen.
Voor ons is het vooral het tegemoet komen aan een wens die al jaren leeft op Bokt aan artikelen waarmee je b.v. tijdens een Bokt-meeting, op een evenement, wedstrijd of vakantie kan laten zien dat je actief bent op Bokt wat het ook een stuk makkelijker maakt om in contact te komen met andere Bokkers.
We hebben gekozen voor een basis set artikelen die voor een brede groep mensen interessant is. Hip en vernieuwend is tof als we ons zouden willen positioneren als ruitermerk maar die ambitie hebben we niet
Anoniem schreef:Maar even heel eerlijk, je verpakkingsmaterialen doorberekenen in de verzendkosten is toch gekkenwerk. Sowieso zijn er tal van opties voor bedrijven (o.a. Myparcel) die echt wel aantrekkelijk zijn voor bedrijven, of lift mee op de logistiek van Powerhorse. Je rekent eventuele transactiekosten toch ook niet door naar de klant
chevax schreef:Anoniem schreef:Maar even heel eerlijk, je verpakkingsmaterialen doorberekenen in de verzendkosten is toch gekkenwerk. Sowieso zijn er tal van opties voor bedrijven (o.a. Myparcel) die echt wel aantrekkelijk zijn voor bedrijven, of lift mee op de logistiek van Powerhorse. Je rekent eventuele transactiekosten toch ook niet door naar de klant
Jij zou nog gek staan te kijken welke kosten er zijn verrekend in producten die je om het even waar koopt.
chevax schreef:Wat een boel gezeur hier, compleet met hele verhandelingen over de werkwijze van handelsbedrijven. Wat een gezeur, mensen. Wees eens een beetje positief over een leuk initiatief. Wil je het niet kopen? Prima. Koop je het wel? Top! Maar dat eeuwige gezeur. Bokt-team, hartstikke goed dat jullie dit oppakken en de shop zal vast verder groeien. Succes!
Anoniem schreef:Hoef je mij niet te vertellenvriend met een webwinkel, ik weet wel een beetje hoe en wat
Ik persoonlijk vind het niet kunnen om de verpakkingsmaterialen door te berekenen aan je klant. Wij hebben dat dus in onze marge ingecalculeerd. Én, hoe meer pakketten je verzend, des te lager worden je verzendtarieven bij de partij waar je je verzending 'inkoopt'.
Salsa schreef:Het is een mooi initiatief hoor. Maar wees wel eerlijk over de afhandeling etc. Die niet alsof 10 euro verzendkosten voor een pet of halster die door de brievenbus kan perse passend is. Het is zelfs meer dan 300% duurder dan de daadwerkelijke verzendkosten. Dat vind ik niet netjes tegenover je klanten. Ookal is het eeneigen keuze.