Nu te koop: Bokt merchandise

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:44

De jas ga ik bestellen. Vind die erg praktisch voor hier. Ik vind hem wel mooi en de kleur zwart zal mooi staan bij mijn zwarte merens paardjes.
Dubbel functioneel vind ik hem, omdat het ook als body gedragen kan worden.
Het initiatief vind ik een leuke.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:46

Jessica schreef:
Nee er wordt geen geld aan verdiend aan de spullen. Wij zien het als service aan de leden en willen de prijzen laag houden. We hoeven er niet aan te verdienen. Voor Powerhorse zit het voordeel hem erin dat spullen in de winkel kunnen worden afgehaald, dat is extra traffic voor de Powerhorse winkels.

Ah, duidelijk. Traffic is inderdaad ook waardevol.

Jessica schreef:
De producten zijn allemaal van Harry's Horse en worden ook door Harry's Horse bedrukt.

Dan wordt er dus wel geld verdiend aan de spullen, namelijk door Harry's Horse. Dat is een merknaam van Jansen Trading Holding BV en dat verklaart ook waarom er op de site van Harry's Horse niets te vinden is over de productie. Jansen Trading produceert namelijk helemaal niets, het is een handelsbedrijf. Dat is allemaal volkomen legaal en gebruikelijk, maar het betekent wel dat kostprijs een belangrijke factor is. Als je spullen alleen verhandelt en niet zelf maakt, kun je immers alleen geld verdienen aan het verschil tussen inkoop- en verkoopprijs. En dat betekent dat Trading Companies hun producten in de regel inkopen bij de fabrikanten die de laagste prijs accepteren en die fabrikanten doen meestal niet aan vakbonden, ziektekostenverzekeringen, pensioen, minimumloon en minimumleeftijden.

Ik vind het een erg leuk idee om Bokt-merchandise te maken, ook helemaal van deze tijd. Maar wat ik dan weer minder van deze tijd vind is dat er niet geselecteerd is op producten die verantwoord zijn gemaakt. Zeker omdat er in paardenland maar verdraaid weinig merken zijn die zich daarmee bezig houden, kennelijk zijn ruiters zo'n beetje de minst kritische groep consumenten die er zijn wat dat betreft. Bokt als 'groene' pionier in ruitersportland lijkt me overigens best een haalbaar initiatief, juist omdat dit nog redelijk onontgonnen terrein is en Bokt 'gratis' toegang heeft tot een flinke groep potentiële kopers.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:47

Het verbaast me dat hier een markt voor zou zijn. Ik vind het aanbod, zowel in winkels als online, al meer dan ruim genoeg. Persoonlijk loop ik niet graag met een 'naam' op mijn kleding/spullen rond. Ik denk niet dat ik snel zal bestellen. De dure verzendingskosten ontmoedigen ook.

BartVB
Eigenaar

Re: Nu te koop: Bokt merchandise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:00

Een pakket kan je inderdaad voor ongeveer 7 euro verzenden maar dan heb je nog geen verpakking en niemand die het pakket maakt en afhandelt.

Die €6,95 is een beetje het standaard verzendbedrag in Nederland, maar kostentechnisch komen we daarmee echt niet uit als kleine webshop. Natuurlijk kunnen we de verzendkosten lager maken maar dan moeten de prijzen van de producten omhoog. Als we dat doen benadelen we weer de mensen die meer artikelen bestellen of die de artikelen afhalen.

Voor ons is het vooral het tegemoet komen aan een wens die al jaren leeft op Bokt aan artikelen waarmee je b.v. tijdens een Bokt-meeting, op een evenement, wedstrijd of vakantie kan laten zien dat je actief bent op Bokt wat het ook een stuk makkelijker maakt om in contact te komen met andere Bokkers.

We hebben gekozen voor een basis set artikelen die voor een brede groep mensen interessant is. Hip en vernieuwend is tof als we ons zouden willen positioneren als ruitermerk maar die ambitie hebben we niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:08

Maar Powerhorse handelt de boel af toch? Je zou denken dat je kunt meeveren op hun pakket aantal. En anders toch je marges anders aanpakken op je producten zodat je wel uit de voeten komt met lagere verzendkosten. Wij merken het verschil in onze webwinkel in ieder geval wel nu we de verzendkosten naar 5€ hebben gebracht. Ja, dat snijdt iets in je marge maar je krijgt er wel weer meer orders door, waardoor dat weer teniet wordt gedaan.

Wel een leuk initiatief, ben benieuwd hoe de lijn uitgebreid gaat worden maar ik denk dat je absoluut wat moet doen met je verzendkosten.. Ik ken geen enkele webwinkel die voor 10€ verzend..

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:15

Een leuk idee. Ik vraag mij af of het niet mogelijk is om tegen een klein bedrag extra je gebruikersnaam ergens op te laten bedrukken. Want dan zijn mensen pas echt 'herkenbaar' op meetings en evenementen.
Bijvoorbeeld om op de voorkant van je pet 'Bokt.nl' te zetten en op de achterkant je gebruikersnaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:19

Leuk idee! Ik zal het meenemen naar een volgend overleg.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:20

Anoniem schreef:
Maar Powerhorse handelt de boel af toch? Je zou denken dat je kunt meeveren op hun pakket aantal. En anders toch je marges anders aanpakken op je producten zodat je wel uit de voeten komt met lagere verzendkosten. Wij merken het verschil in onze webwinkel in ieder geval wel nu we de verzendkosten naar 5€ hebben gebracht. Ja, dat snijdt iets in je marge maar je krijgt er wel weer meer orders door, waardoor dat weer teniet wordt gedaan.

Wel een leuk initiatief, ben benieuwd hoe de lijn uitgebreid gaat worden maar ik denk dat je absoluut wat moet doen met je verzendkosten.. Ik ken geen enkele webwinkel die voor 10€ verzend..

Precies! Zou krijg 2 halsters willen bestellen maar door die verzendkosten denk ik ook laat maar :=
Koop dan wel een halster in de winkel, ben ik nog goedkoper uit :)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:22

BartVB schreef:
Een pakket kan je inderdaad voor ongeveer 7 euro verzenden maar dan heb je nog geen verpakking en niemand die het pakket maakt en afhandelt.

Die €6,95 is een beetje het standaard verzendbedrag in Nederland, maar kostentechnisch komen we daarmee echt niet uit als kleine webshop. Natuurlijk kunnen we de verzendkosten lager maken maar dan moeten de prijzen van de producten omhoog. Als we dat doen benadelen we weer de mensen die meer artikelen bestellen of die de artikelen afhalen.

Voor ons is het vooral het tegemoet komen aan een wens die al jaren leeft op Bokt aan artikelen waarmee je b.v. tijdens een Bokt-meeting, op een evenement, wedstrijd of vakantie kan laten zien dat je actief bent op Bokt wat het ook een stuk makkelijker maakt om in contact te komen met andere Bokkers.

We hebben gekozen voor een basis set artikelen die voor een brede groep mensen interessant is. Hip en vernieuwend is tof als we ons zouden willen positioneren als ruitermerk maar die ambitie hebben we niet :)

Voor consumenten zijn dat de verzendkosten idd maar voor bedrijven zeker niet. Er zijn veel meer en ook absoluut veel goedkopere opties. Ik ga er vanuit dat er met de bedrijven waar jullie mee samenwerken een soortgelijke constructie mogelijk ik. Maar dan nog voor het verzenden van bijvoorbeeld de pet ben je absoluut verre van 10 euro kwijt. Zelfs niet als consument.

Heel eerlijk: ik vind het een verkapte verhoging vd prijs. Net als bijvoorbeeld 5 euro administratiekosten. Prijs van verzending staat absoluut niet in verhouding met daadwerkelijke kosten en verklaar mensen voor gek als je 10 euro verzendkosten betaald voor de pet en/of halster. (Eerlijk ook voor de rest)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:42

Het is idd leuk dat er eindelijk echt een productenlijn is, iets waar al meer dan 10 jaar naar gevraagd wordt. Proficiat hiermee!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:50

@SindyKaya; Het is niet onze bedoeling om de goedkoopste manier te zijn om aan paardenartikelen te kopen, als je laat verzenden is naar een winkel rijden voor een halster inderdaad goedkoper.

Het doel is om op een vrij makkelijke manier betaalbare artikelen aan te bieden met een Bokt logo. Als je vooral een heel goedkope jas, dekje of halster zoekt dan zijn er legio online en offline aanbieders die dat kunnen regelen voor minder geld :) En kijk daarvoor ook even op de Bokt Markt als je dan toch bezig bent ;)

Als je een artikel zoekt met Bokt.nl dan is dit het beste dat we op dit moment aan kunnen bieden. Zoals gezegd; we hadden ook alle artikelen een paar euro duurder kunnen maken en de verzendkosten lager maar dan benadelen we de mensen die de artikelen afhalen. Afhalen is sowieso een prima optie, geen verzendkosten en er zijn redelijk wat Powerhorse filialen waardoor veel mensen met weinig moeite 10 euro kunnen besparen :)*

Overigens heeft het Bokt Bannervrij abonnement geen verzendkosten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:52

Voor de mensen die naar Horse Event komen: tot en met 15 augustus kun je ervoor kiezen om je bestelling kostenloos bij de Boktlounge op te halen. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:54

Leuk idee!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:56

lol, is dit nieuwsitem niet een verkapte advertentie voor de merchandise, zou het bijna temmen :P

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:58

elenaMM77 schreef:
lol, is dit nieuwsitem niet een verkapte advertentie voor de merchandise, zou het bijna temmen :P

Heel erg onafhankelijk :+

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:00

Dus eigenlijk tussen de regels door lees ik dat de verzendkosten zo hoog zijn om mensen te stimuleren om naar de winkel te gaan en zo verleiding krijgen tot aankoop. Fair enough maar breng het niet als "we hebben geen marge en winst etc" Vind ik zelfs een beetje beledigend voor je klanten. We zijn niet zo naïef en ontketend. Gezien de prijzen (gewoon standaard harry horse prijzen voor deze producten) en verzendkosten. Het is geen schande hoor als je wil verdienen op je producten.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 02-08-16 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:01

Wat een boel gezeur hier, compleet met hele verhandelingen over de werkwijze van handelsbedrijven. Wat een gezeur, mensen. Wees eens een beetje positief over een leuk initiatief. Wil je het niet kopen? Prima. Koop je het wel? Top! Maar dat eeuwige gezeur. Bokt-team, hartstikke goed dat jullie dit oppakken en de shop zal vast verder groeien. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:01

Maar even heel eerlijk, je verpakkingsmaterialen doorberekenen in de verzendkosten is toch gekkenwerk. Sowieso zijn er tal van opties voor bedrijven (o.a. Myparcel) die echt wel aantrekkelijk zijn voor bedrijven, of lift mee op de logistiek van Powerhorse. Je rekent eventuele transactiekosten toch ook niet door naar de klant :+

Ik zie het overigens niet als gezeur, en volgens mij ziet het bokt-team het ook niet als gezeur, maar opbouwende kritiek/tips. Het is niet erg als je ergens nieuw/onbekend mee bent, dan zijn tips en tops alleen maar prettig dacht ik zo.

Ik vind het namelijk wél erg leuk dat er nu merchandise is, het is jammer dat ik nu geen paard meer heb :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-08-16 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:02

Prijs/kwaliteit vind ik erg slecht! Daarnaast vind ik dit meer een reclame product, overige merken zijn iets subtieler met hun merknaam op het product. Dit ziet er voor mij meer uit als een goedkoop sponsor product. Denk dat jullie moeten zakken in de prijs of iets aan de kwaliteit moeten doen. Nu willen jullie gewoon geld vragen en reclame maken tegelijkertijd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:03

Anoniem schreef:
Maar even heel eerlijk, je verpakkingsmaterialen doorberekenen in de verzendkosten is toch gekkenwerk. Sowieso zijn er tal van opties voor bedrijven (o.a. Myparcel) die echt wel aantrekkelijk zijn voor bedrijven, of lift mee op de logistiek van Powerhorse. Je rekent eventuele transactiekosten toch ook niet door naar de klant :+

Jij zou nog gek staan te kijken welke kosten er zijn verrekend in producten die je om het even waar koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:05

chevax schreef:
Anoniem schreef:

Jij zou nog gek staan te kijken welke kosten er zijn verrekend in producten die je om het even waar koopt.

Hoef je mij niet te vertellen :+ vriend met een webwinkel, ik weet wel een beetje hoe en wat :+

Ik persoonlijk vind het niet kunnen om de verpakkingsmaterialen door te berekenen aan je klant. Wij hebben dat dus in onze marge ingecalculeerd. Én, hoe meer pakketten je verzend, des te lager worden je verzendtarieven bij de partij waar je je verzending 'inkoopt'.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:05

_Alarm_wlkp schreef:
Dacht het al idd dat het erop geplakt was. Jammer.

Harry's Horse doet ook altijd de bedrukkingen van de prijsdekens van o.a. Jumping Amsterdam, Outdoor Gelderland....... Is echt SUPER kwaliteit, no worries :-).

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:06

chevax schreef:
Wat een boel gezeur hier, compleet met hele verhandelingen over de werkwijze van handelsbedrijven. Wat een gezeur, mensen. Wees eens een beetje positief over een leuk initiatief. Wil je het niet kopen? Prima. Koop je het wel? Top! Maar dat eeuwige gezeur. Bokt-team, hartstikke goed dat jullie dit oppakken en de shop zal vast verder groeien. Succes!

Het is een mooi initiatief hoor. Maar wees wel eerlijk over de afhandeling etc. Die niet alsof 10 euro verzendkosten voor een pet of halster die door de brievenbus kan perse passend is. Het is zelfs meer dan 300% duurder dan de daadwerkelijke verzendkosten. Dat vind ik niet netjes tegenover je klanten. Ookal is het eeneigen keuze.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:07

Anoniem schreef:
Hoef je mij niet te vertellen :+ vriend met een webwinkel, ik weet wel een beetje hoe en wat :+

Ik persoonlijk vind het niet kunnen om de verpakkingsmaterialen door te berekenen aan je klant. Wij hebben dat dus in onze marge ingecalculeerd. Én, hoe meer pakketten je verzend, des te lager worden je verzendtarieven bij de partij waar je je verzending 'inkoopt'.

Je spreekt jezelf hier lekker tegen. Als je het in je marge incalculeert, bereken je het ook door aan je klant. Zo simpel ligt het, want die marge word ook door de klant betaald.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:08

Salsa schreef:
Het is een mooi initiatief hoor. Maar wees wel eerlijk over de afhandeling etc. Die niet alsof 10 euro verzendkosten voor een pet of halster die door de brievenbus kan perse passend is. Het is zelfs meer dan 300% duurder dan de daadwerkelijke verzendkosten. Dat vind ik niet netjes tegenover je klanten. Ookal is het eeneigen keuze.

Maar vermoedelijk word er niks met brievenbuspost verstuurd, omdat de verkoper daar in dit geval verantwoordelijk voor is. Dus alles zal wel met pakketpost gaan.