Blog: Ik krijg later een zoon en hij gaat op paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:37

Mijn kleinzoon Kenji merkte op school ook al het effect van paardrij-jongen op meisjes. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weer moeten hem dus maar stimuleren vooral te blijven paardrijden ;)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:23

deze moet ik aan mijn man laten lezen! <3
Mijn zoon gaat echt wel paardrijden :o :D

OOh Imala... Daar word toch iedereen verliefd op

capopjekop

Re: Blog: Ik krijg later een zoon en hij gaat op paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:29

Mocht ik ooit kids krijgen dan hoop ik dat ze echt wel gaan voetballen. Niks mooiers dan van die ukkies massaal achter een bal aan te zien rennen. En dan mogen ze af en toe wel eens een rondje op m'n dan inmiddels bejaarde pony's.

Ik zal wel een uitzondering zijn hier op bokt, maar geef mij maar een man in een voetbalkloffie. Paardrijdende mannen vind ik zelden aantrekkelijk :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:32

capopjekop schreef:
Mocht ik ooit kids krijgen dan hoop ik dat ze echt wel gaan voetballen. Niks mooiers dan van die ukkies massaal achter een bal aan te zien rennen. En dan mogen ze af en toe wel eens een rondje op m'n dan inmiddels bejaarde pony's.

Ik zal wel een uitzondering zijn hier op bokt, maar geef mij maar een man in een voetbalkloffie. Paardrijdende mannen vind ik zelden aantrekkelijk :')

Mee eens, maar ik kom zelf echt uit een voetbalfamilie dus dat zal wel goedkomen :')

Wel een leuke blog dit, leuk om te lezen! :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:58

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:34

Zo hoort het :Y)

Ik denk dat het gemakkelijk praten met vrouwen zonder er meteen iets achter te zoeken een heel goede skill is. Nu moet ik wel zeggen dat ik er erg veel ben tegengekomen die voor het andere team spelen, maar dat doet er niet toe. _O- Je leert volgens mij heel goed met anderen omgaan, met afspraken, risico's,... en paarden zijn zoveel simpeler in hun denken dan mensen. Goed om eens te kunnen uitpuffen daar :D

Nu moet ik wel zeggen dat als ik met een man praat die zegt dat hij voetbalt, of voetbalt in een team -nóg erger- ik snel rechtsomkeert maak. Aangeboren allergie aan voetballers, vrees ik. :z

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:48

Oh maar hij mag ook af en toe wel voetballen hoor... haha

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:06

Ontzettend leuk geschreven!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:48

Afbeelding

Ik doe mijn best, maar helaas, voorlopig kan mijn kleine man nog niet los lopen, maar schopt al wel keurig iedere keer de bal in de juiste richting.
Dan maar hopen dat talent een generatie overslaat met zijn opa, mijn vader, die in het betaald voetbal heeft gezeten.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:58

Goed stuk, maar even aan mijn man laten leven met nummer 3 op komst. Zoon 1 zat op paardrijden, is daarna omgeslagen naar voetbal en motorcross, maar nu af en toe toch weer stiekem op pony. Dochter 2 heeft eigen pony, en tja nummer 3 word ook een knul. En ben benieuwd wat die gaat kiezen over 4,5 jaar.. in elk geval krijgen ze hier wel volledige keuzevrijheid maar niet meer dan 1 sport per keer.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:07

czarina schreef:
Goed stuk, maar even aan mijn man laten leven met nummer 3 op komst. Zoon 1 zat op paardrijden, is daarna omgeslagen naar voetbal en motorcross, maar nu af en toe toch weer stiekem op pony. Dochter 2 heeft eigen pony, en tja nummer 3 word ook een knul. En ben benieuwd wat die gaat kiezen over 4,5 jaar.. in elk geval krijgen ze hier wel volledige keuzevrijheid maar niet meer dan 1 sport per keer.

Hihi je eerste zoon doet aan voetbal en motorcross en zit nu af en toe op de pony..... uh dat zijn 2.5 sporten.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:09

Tendance schreef:
czarina schreef:

Hihi je eerste zoon doet aan voetbal en motorcross en zit nu af en toe op de pony..... uh dat zijn 2.5 sporten.

Haha idd maar alleen de voetbal is clubgebonden. Crossen doet hij op eigen land en paardrijden ook op eigen pony dus daar zit geen druk achter.
Voetbal vind ik verplichting genoeg. Jelaas vanaf volgende maand ook 2x per week trainen en iedere zaterdag wedstrijd. Vind dat erg veel voor een knul van 8.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:18

Heerlijk geschreven

Lizzy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:23

Haha super leuk dit, al die schattige foto's ook <3

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:54

Haha, mijn zoons hebben dat ook al door. De oudste heeft paardgereden, en gaat er vast als hij weer wat meer tijd heeft naast zijn studie (waar het merendeel vrouw is) vast mee verder. Zijn broer was vorige week met zijn zusjes naar de manege en wil ook gaan rijden. En de jongste had laatst op een evenement al de jongste voltige meisjes achter zich aan omdat ze onze minipaardjes wel super leuk vonden en hij vertelde ook te willen gaan voltigeren.

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:43

Maak ook alvast maar een bokt-account voor hem aan dan, mannelijke, paardrijdende, bokkers worden altijd gewaardeerd op bokt (en volgespamd)!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:43

Hahaha prachtig... ik ben al begonnen met mijn zoon

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:35

In mijn ervaring moet je voorzichtig zijn met "pushen". Mijn zoon (inmiddels 19) vond en vindt er niks aan en mijn dochter wel. Ik heb ze beide kennis laten maken met paarden en met rijden, maar nooit gedwongen of ge-pushed.

Probleem voor oudere jongens (16+ of zo) op een manege lijkt me dat voor paardenmeisjes het paard op plaats 1, 2 en 3 komt en het vriendje pas ergens op nummer 4. Het voordeel is wel dat je als jongen nooit files bij het toilet heb ;-)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:51

Mocht mijn zoon uiteindelijk wel willen rijden, dan krijgt hij een hele fijne, brave, goede eigen pony!!!
Maar het zal wel voetballer worden.
Ook prima!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:23

Donna89 schreef:

En ...heeft je man het al gelezen :D

Dank je :o Mijn jongste kleinzoon heeft niets met voetballen (zijn vader wel) z'n moeder ( mijn dochter) zit helemaal in het paardengebeuren. De kleine meid van m'n zoon is juist helemaal into voetbal net zoals haar oudere broer.
Ik heb helemaal niets met voetbal (was al blij dat m'n zoon dat vroeger ook niet was en ik dus niet langs de lijn hoefde te staan en doen alsof ik het leuk vond :D . Hij was meer van de martial arts en heeft als jong volwassen man een paar jaar paard gereden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 07:23

Geweldig stuk :D
En ik mag mezelf gelukkig prijzen als mama van 2 prachtige zonen <3, ik hoop ook dat het mij gaat lukken ze te besmetten met het paardenvirus.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:30

Imala204 schreef:
Donna89 schreef:

En ...heeft je man het al gelezen :D

Ja hij heeft het gelezen en kon er wel op lachen!
Toen herinnerde mij er wel aan wat dat allemaal kost.,
Toen heb ik hem herinnerd aan de belofte dat hij een loterij ging winnen *\o/*

We dromen rustig verder :evaw:

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:40

Citaat:
Ja hij heeft het gelezen en kon er wel op lachen!
Toen herinnerde mij er wel aan wat dat allemaal kost.,
Toen heb ik hem herinnerd aan de belofte dat hij een loterij ging winnen *\o/*

We dromen rustig verder :evaw:
_O- schitterend