Paard geslacht in dierentuin wegens voedselschaarste

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:30

Maartje1990 schreef:
8nnemiek schreef:
Maar wat is het verschil tussen een pompoen uit een supermarkt stelen of van de dierentuin?
Waarom zou iemand ervoor kiezen om al die moeite te doen om een paard te slachten terwijl die ook een paar pompoenen kan meenemen? Juist, om het vlees te verkopen, want daar verdien je veel meer aan.

Mwa het kleine detail dat je voor die pompoenen tussen de leeuwen moet gaan lopen misschien?!

Ik neem aan dat die gewoon op voorraad liggen in de voedsel-schuren :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:31

Echwel schreef:
8nnemiek schreef:
Nou vooruit, stel dan dat het hier in Nederland zou gebeuren.. Een illegale vluchteling.. geen geld voor eten, uitgehongerd.. en die sluipt jouw wei in en slacht je paard. Zeg je dan ook, die arme mensen kunnen niet anders.. neem maar mee?
Er zijn altijd andere opties. Zoals dus die pompoenen en het andere voedsel voor die dieren, wat een hoop leed voor de dierentuin-eigenaar bespaart.

Als er zo een hongersnood hier komt slacht ik ze zelf wel en gooi ze in mijn eigen vriezer

En dan zou je er ook niet blij mee zijn als iemand anders je voor was, en je alleen het karkas terug zou vinden in je wei, toch? :)

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:31

Waarom gaat het hier in hemelsnaam over illegale immigranten in Nederland?

De vergelijking tussen dat en een land in crisis met enorme voedselschaarste slaat als een tang op een varken natuurlijk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:34

8nnemiek schreef:
Palmera schreef:
Een hongerige vluchteling in Nederland kríjgt eten! Die hoeft mijn paard dus niet te slachten.

Maar als er een complete voedselcrisis zou zijn. Compleet met lege winkels, weinig aanvoer en niemand heeft geld; ja, dan zou ik niet verbaasd staan te kijken als er hier en daar wat hobbyvee geslacht word.

Illegale vluchtelingen krijgen hier geen eten, geen uitkering, helemaal niks. Die rollen al snel het criminele circuit in.
Vraag maar eens een aantal boeren hoe zij tegen de ramadan aankijken. Je schrikt ervan hoeveel schapen en lammeren er wel niet worden gestolen en illegaal geslacht rond die tijd. Want een schaap uit de winkel is te duur. Keuren jullie dat dan ook goed?

Wéér appels met peren. Wat heb jij toch vandaag?
We gaan de doodnormale brave én legale burgerbevolking van Venezuela toch niet met illegalen vergelijken? Die mensen zíjn potverdikkie legaal in eigen land en hebben geen hap te eten. Dat vind ik echt wat schrijnender dan een illegaal in NL!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:36

Drifter schreef:

De vergelijking tussen dat en een land in crisis met enorme voedselschaarste slaat als een tang op een varken natuurlijk.

Om duidelijk te maken dat het vreselijk zou zijn als je je dier op die manier moet verliezen. Mensen lijken niet te beseffen dat deze dieren misschien wel een eigenaar of verzorger hebben die er veel om geeft, en die waarschijnlijk de schrik van zijn leven kreeg toen hij zijn paard zo aantrof. Armoede kan zo'n daad voor mij echt niet goedpraten.

edit, Palmera, je begrijpt me niet..
Ik haalde illegalen erbij omdat dat de armste bevolkingsgroep in nederland is die ik kon bedenken. Heeft niks te maken met die mensen daar.. Het gaat om armoede..
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 29-07-16 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:38

8nnemiek: Ik heb eerder ook duidelijk aangegeven dat ik het niet eens ben met het verkrijgen van vlees/voedsel door illegale handelingen. Maar ik vond jouw bericht, waarin werd aangegeven dat 'er even niet zoveel op voorraad is' niet getuigen van heel veel inlevingsvermogen in de situatie daar. En als ze die pompoenen hadden genomen was dat ook 'gewoon' diefstal geweest, dus zie daar niet het grote verschil in.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:38

Ik begrijp je prima, ik kan het alleen niet met je uitspraken eens zijn :)

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:39

@ 8nnemiek: Je wil het niet begrijpen, en kunt het niet begrijpen. Denk daar aan en klap in je handjes dat jij het geluk hebt dat er genoeg eten is en je je gezin niet hoeft te zien verhongeren.
Dat geluk hebben ze daar niet, en dan kun je kun keuzes gaan veroordelen en er allerlei voorbeelden bij verzinnen die er niets mee te maken hebben om jouw vooroordeel goed te praten, maar het feit blijft dat je mensen veroordeeld die verhongeren en geen keuze hebben.

Een editje, het gaat niet om armoede, of geen geld om vlees te kopen, of om iets minder voorraad in de winkel. Het gaat om lege winkel, met hier en daar een keer de mazzel dat je nog wat eetbaars vindt, of je nou geld hebt of niet.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 29-07-16 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:40

Een pompoen van 5 euro stelen of een gezond dier van duizenden euro's doden is nogal een verschil :=
Ik ga alleen uit van wat ik in het bericht lees, en daar staat letterlijk dat er niet veel eten op voorraad is.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:42

8nnemiek schreef:
Een pompoen van 5 euro stelen of een gezond dier van duizenden euro's doden is nogal een verschil :=
Ik ga alleen uit van wat ik in het bericht lees, en daar staat letterlijk dat er niet veel eten op voorraad is.

Het blijft diefstal en daarmee berokken je de 'oorspronkelijke' eigenaar schade. Of het nu gaat om een pompoen (die in een land waar het voedsel erg schaars is ook meer oplevert dan 5 euro) of een paard. Als het je gaat om het principe is het beide even erg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:42

Ik ben blij dat ik vegetarier ben. Trouwens Venezuela is een heel "groen"land dus plantaardig voedsel groeit overal nog wel. Je hoort overigens nooit dieren van een ander te stelen,voor wat voor reden dan ook.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:43

8nnemiek is oo vega(n?) dus denk dat dat haar mening ook beïnvloed en hoewel ik het er niet mee eens ben begrijp ik wel dat iemanddie vega is dat erger vindt dan iemand die dat niet is

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:44

8nnemiek schreef:
Drifter schreef:

Om duidelijk te maken dat het vreselijk zou zijn als je je dier op die manier moet verliezen. Mensen lijken niet te beseffen dat deze dieren misschien wel een eigenaar of verzorger hebben die er veel om geeft, en die waarschijnlijk de schrik van zijn leven kreeg toen hij zijn paard zo aantrof. Armoede kan zo'n daad voor mij echt niet goedpraten.

edit, Palmera, je begrijpt me niet..
Ik haalde illegalen erbij omdat dat de armste bevolkingsgroep in nederland is die ik kon bedenken. Heeft niks te maken met die mensen daar.. Het gaat om armoede.
.

Om het er maar niet over te hebben wat je voelt als je je kind dood gehongerd vind een er staat een knol buiten honger te lijden.
Sorry maar dan was ie hier ook al de worst in gegaan.

Palmera

Ik zei het al eerder in dit topic: als al het eten van die dieren door mensen gestolen wordt, zullen de dieren alsnog doodgaan: van de honger.
Is óók niet leuk voor eigenaar/verzorger.
De situatie daar is gewoon heel schrijnend met alleen maar verliezers: mens én dier.

Maartje1990

anjali schreef:
Ik ben blij dat ik vegetarier ben. Trouwens Venezuela is een heel "groen"land dus plantaardig voedsel groeit overal nog wel. Je hoort overigens nooit dieren van een ander te stelen,voor wat voor reden dan ook.

Ook als jij of je kinderen anders dood gaat?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:46

anjali schreef:

Het zou ze sieren als ze in een dergelijk schrijnende situatie zelf slachten en het vlees verdelen ipv mens en dier honger te laten lijden

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:48

anjali schreef:

Vooropgesteld dat ik ook van mening ben dat niemand hoort te stelen. Maar, nood breekt wet. Honger=nood.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:49

Zoals ik eerder al zei, maartje, zou ik het echt geen probleem vinden als de dierentuin-eigenaar een aantal dieren zou laten slachten om te eten, dat is zijn goed recht, maar dieren van een ander slachten vind ik gewoon not-done. Niet alleen om het principe van het stelen, en dus vind ik een pompoen zeker niet hetzelfde als een paard doden := Erg vreemde stelling, turtieloro.. Een paard is voor de eigenaar veel meer waard dan een pompoen natuurlijk. Zowel emotioneel als waarde in geld.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:51

Paard woonde in de dierentuin. Overigens ligt het wat betreft "dan steel je toch gewoon het eten van de dieren" ook niet zo simpel, die zijn namelijk ook dood aan het hongeren, dus doden en opeten is waarschijnlijk nog humaner.

Citaat:
Some 50 animals have starved to death at one of Venezuela’s major zoos as the chronic food shortages continue, a union leader has said.

The animals have all died within the last six months - while many animals, including Vietnamese pigs, tapirs, rabbits and birds, at the Caricuao zoo in Caracas have not eaten for two weeks.

http://www.independent.co.uk/news/world ... 59646.html

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:52

8nnemiek schreef:
Zoals ik eerder al zei, maartje, zou ik het echt geen probleem vinden als de dierentuin-eigenaar een aantal dieren zou laten slachten om te eten, dat is zijn goed recht, maar dieren van een ander slachten vind ik gewoon not-done. Niet alleen om het principe van het stelen, en dus vind ik een pompoen zeker niet hetzelfde als een paard doden := Erg vreemde stelling, turtieloro.. Een paard is voor de eigenaar veel meer waard dan een pompoen natuurlijk. Zowel emotioneel als waarde in geld.

8nnemiek: Jij vindt mijn stelling vreemd, ik die van jou. Zullen we het over eens zijn dat we het oneens zijn?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:52

8nnemiek schreef:

Dus jij hebt liever dat alle pompoenen gestolen worden en alle dieren daarna omkomen van de honger?

Nogmaals: er is nauwelijks aanvoer van eten daar.

Edit: zie de post van Drifter. Die dieren lijden ook honger. Kunnen imo beter uit hun lijden verlost en genuttigd worden. :(:)
Laatst bijgewerkt door Palmera op 29-07-16 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:53

anjali schreef:

Ook dat :j Plantaardig voedsel is er altijd wel te vinden. Maar de meeste mensen eten liever vlees dan groente helaas. Er zijn zat wilde planten en bloembollen en dergelijke die prima te eten zijn.
In het voorjaar eten wij hier vaak een keer per week brandnetelsoep/quiche/ovenschotel enz..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:54

Palmera schreef:
8nnemiek schreef:

Dus jij hebt liever dat alle pompoenen gestolen worden en alle dieren daarna omkomen van de honger?

Nogmaals: er is nauwelijks aanvoer van eten daar.

Ja, want in dat geval kan de dierentuin-eigenaar zelf beslissen wat er met zijn dieren gebeurt.. hij kan ze dan zelf laten slachten of naar het buitenland verkopen..

Vergeet niet dat die dierentuin eigenaar waarschijnlijk veel geld in dat park heeft zitten, en als al zijn dieren worden gestolen dan is hij gewoon failliet, terwijl hij zichzelf waarschijnlijk nog wel kan redden als hij de dieren kan verkopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:56

anjali schreef:

Nope.
Het grootste inkomen hadden ze door verkoop van aardolie en importeerde ze de meeste voedingsmiddelen.
Landbouw is daar in verhouding heel schaars (bij lange na niet genoeg om zelfvoorzienend te zijn).
Door de lage olieprijs is er dus geen geld om te importeren en het eigen voedsel is (bijna) op.
En de mensen hebben nu honger (dus nu gaan zaaien is pas over enkele maande oogsten).

De grenzen zijn gesloten dus even wat bij de buren halen is er niet bij (en dan moet je wel geld hebben natuurlijk).
Heel af en toe (laatst pas na 11 maanden gesloten te zijn geweest) ging de grens even open.
Dat veroorzaakte veel rellen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:58

8nnemiek schreef:
anjali schreef:

Ook dat :j Plantaardig voedsel is er altijd wel te vinden. Maar de meeste mensen eten liever vlees dan groente helaas. Er zijn zat wilde planten en bloembollen en dergelijke die prima te eten zijn.
In het voorjaar eten wij hier vaak een keer per week brandnetelsoep/quiche/ovenschotel enz..

Sorry, kan het niet laten te reageren. Caracas is een miljoenenstad waar 60% van de bevolking in sloppenwijken leeft. En dus niet de kans heeft een leuk moestuintje in de achtertuin te hebben of zelfs maar de mogelijkheid heeft om naar het platteland te reizen waar misschien wat te eten te vinden is. En trouwens ook dit jaar uitgeroepen tot de gevaarlijkste stad ter wereld, en dat is niet omdat iedereen zoveel middelen heeft en men er in harmonie alles deelt.