Oor van pony in België afgesneden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Re: Oor van pony in België afgesneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:40

-:(- -:(- -:(-
Kan hier zo agressief van worden tyfusgekken dat hier rondlopen -:(-

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:01

Dat ziet er inderdaad érg recht uit om een ongeluk te zijn. Zo hee... ik dacht 'alleen het oor'; maar het arme paard is half gescalpeerd.

Heel veel sterkte voor de eigenaren en vooral de pony.

ook al is een pony trouwens vastgebonden- ik kan me niet indenken dat het maar toegelaten is. wellicht is het dier verdoofd- laten we dat in hemelsnaam hopen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:06

Nachocheese schreef:
Captain schreef:
Zou dit niet door een wild dier gedaan kunnen zijn? Aangezien het oor ook biet teruggevonden is.. opgegeten misschien? Roep maar wat.. hoop nog steeds dat mensen niet tot zo iets in staat zijn...

'Hoop' inderdaad ook dat het door een wild dier oid is gedaan.. Niet dat er zon ziek iemand rondloopt die dit kan doen.

Een wild dier had wel meer schade aangericht denk ik. Denk aan krassen en bijtwonden elders op het lichaam.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:46

Jemig zeg! Wat zal dat dier een pijn hebben. Welke achterlijke idioot doet nou zoiets??!!!!

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:47

Écht walgelijk dat er zulke mensen bestaan. Zag het van de week inderdaad ook al op facebook voorbij komen.

Toevallig was ik gister ook op een of andere 'Ik haat paarden' fb pagina terecht gekomen. Een pagina met 12 duizend likes waar de meest misselijk makende reacties geplaatst worden door paardenhaters. Ik weet dat het waarschijnlijk gewoon zielige mannetjes zijn me een enorme identiteitscrisis die vanachter hun computer schermpje de meest rare opmerkingen maken, maar als ik dan dit soort dingen zie krijg ik toch wel mn bedenkingen.. Wie zou dit in gods naam doen? Ik verdenk dan toch wel dit soort rare gasten. Echt verdrietig word ik ervan ;(

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:41

Als ik dit zou meemaken, zou ik zijn hele hoofd eraf hakken, psychisch gestoord of niet.

Ik zat net even te kijken op die pagina hierboven genoemd, of de politie hier op de hoogte van is? Zouden ze misschien wel mishandelaars mee kunnen pakken

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:55

Bizar he Lovecappie. Ik snap sowieso al niet hoe je iets kan 'haten'. Haten is heel erg eigenlijk hoor... Pfff... En dat er dan ook zo'n aanhang is van zielepoten die paarden haten? Man, get a life denk ik dan.
Maarja er zijn kattenhaters, honderhaters, dus waarom geen paardenhaters. En laten we die ook lekker verminken. Wat zal die persoon trots op zichzelf zijn..... poeh. Diep triest.

Ik wil niet eens die pagina zien!

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 05:35

Oh, mijn god! :n

Ik dacht dat we erge dingen hadden gezien van paardenmishandeling, maar dit slaat echt alles -:(- HOE verzin je überhaupt zo iets?!

Mij viel ook de blik van het paard als eerste op, dat arme beestje heeft echt een intense pijn... Verschrikkelijk!
Het wordt tijd dat die idioten eens opgepakt worden!!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:02

Omg had niet verwacht dat ze zo ver waren gegaan. Dacht die mist een stukje oor. Niet dat het dan niet erg was geweest maat schrok echt van de foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:04

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:27

Ronduit bizar dit :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:34

De eigenaresse heeft een fb pagina van dit paardje geopend. Hier kun je updates zien.

Ze hebben nergens sporen terug kunnen vinden die lijden naar een ongeluk. Wel hebben ze bij een boom bloed zien liggen en denken dat het dier daar vast gebonden is geweest. Het oor is nooit terug gevonden.
Het paardje moet een hele lieve schat zijn die vriendelijk naar iedereen toe loopt. Vreselijke gedachte als dit bij je lieve viervoeter gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 31-07-16 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd ivm schokkende beelden

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:37

Chasey en Gucci, ik heb echt geen flauw idee of de politite dit zou weten. Ik ben wel echt oprecht geschrokken van sommige reacties. Ene Joost de Jonge schreef bijvoorbeeld: "Dat is een ander paard. Het zijn vuile sadistische knollen! Daarom werk ik met groot plezier in het slachthuis."
Dezelfde persoon schrijft ook onder een foto waar een paard iemand bijt: "Paarden doen het omdat ze duivels en verrot zijn!"
Of een paard die uit de sloot word gered: "Ik zou m mooi terug geduwd hebben in de sloot. Verzuipen klote knol!"

En dan een ander persoon:
"Het probleem met paarden is dat ze niet alleen spuug lelijk zijn en zomaar iemand een rotschop verkopen ze vernielen de boel en veroorzaken nog overlast ook wij nette belasting betalers hebben toch ook gewoon recht op een paard vrij land ?"

En zo staan er nog honderden reacties. Ik kan dat echt niet begrijpen, behoorlijk aangstaanjagend. Waarschijnlijk zijn deze personen vroeger ooit zelf gebeten door een paard en durven nu niet meer in een straal van 10 meter te komen. Tenzij ze het dier pijn kunnen doen, dan pakken ze hun kans om ze 'terug te pakken'. Ik zou niet weten welke zieke geest dit anders zou doen? (Uberhaupt hebben deze mensen een ziekte en zullen geholpen moeten worden, een gezond iemand zou hier niet toe in staat kunnen zijn)

Maar goed, ik las ook wel weer ergens dat de pagina een paar dagen geblokkeerd zou zijn geweest door facebook. Meer ook niet.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:54

Ik lees de titel en denk WTF :n
Wat voor zieke geest is hier weer bezig geweest!! Van dat soort personen moet gewoon de duimen geamputeerd worden, zodat ze niks meer vast kunnen pakken en wij kunnen zien wat voor persoon het is!! Soort pek met veren maar dan wat heftiger! -:(-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:22

Anoniem schreef:
Ashleytjuhh @ [NM] Waar gaat het toch heen (paard zwaar mishandeld)
Een gewoon topic er over mag niet, maar het mag wel op de voorpagina??
>;)

Het is paardennieuws en past in die zin prima op VN. Omdat hier eigenlijk niet over te discussiëren is (ik mag hopen dat Bokt geen voorstanders heeft van paarden verminken!), is het inderdaad niet geschikt voor NM. Daarnaast werkt de nieuwsredactie onafhankelijk, zij volgen geen moderatoracties, dus hen valt absoluut niets te verwijten.
Wel heb ik in overleg met de nieuwsredactie de link naar de foto's verwijderd, deze zijn te expliciet voor Bokt.
Verdere uitleg doe ik desgewenst natuurlijk graag, wel via PB om niet verder offtopic te gaan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:25

Moderatoropmerking:
het is begrijpelijk dat dit thema veel emoties oproept. Toch verwachten we van onze leden om oog te houden voor de sfeer op het forum. Dat houdt in dat er geen verwensingen aan het adres van de dader geplaatst mogen worden. Merci.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:45

lovecappie schreef:
Chasey en Gucci, ik heb echt geen flauw idee of de politite dit zou weten. Ik ben wel echt oprecht geschrokken van sommige reacties. Ene Joost de Jonge schreef bijvoorbeeld: "Dat is een ander paard. Het zijn vuile sadistische knollen! Daarom werk ik met groot plezier in het slachthuis."
Dezelfde persoon schrijft ook onder een foto waar een paard iemand bijt: "Paarden doen het omdat ze duivels en verrot zijn!"
Of een paard die uit de sloot word gered: "Ik zou m mooi terug geduwd hebben in de sloot. Verzuipen klote knol!"

En dan een ander persoon:
"Het probleem met paarden is dat ze niet alleen spuug lelijk zijn en zomaar iemand een rotschop verkopen ze vernielen de boel en veroorzaken nog overlast ook wij nette belasting betalers hebben toch ook gewoon recht op een paard vrij land ?"

En zo staan er nog honderden reacties. Ik kan dat echt niet begrijpen, behoorlijk aangstaanjagend. Waarschijnlijk zijn deze personen vroeger ooit zelf gebeten door een paard en durven nu niet meer in een straal van 10 meter te komen. Tenzij ze het dier pijn kunnen doen, dan pakken ze hun kans om ze 'terug te pakken'. Ik zou niet weten welke zieke geest dit anders zou doen? (Uberhaupt hebben deze mensen een ziekte en zullen geholpen moeten worden, een gezond iemand zou hier niet toe in staat kunnen zijn)

Maar goed, ik las ook wel weer ergens dat de pagina een paar dagen geblokkeerd zou zijn geweest door facebook. Meer ook niet.

Ik heb zo'n pg al bij de politie gerapporteerd, gezien het regelmatig verminken van onze dieren. Die hebben er niet eens naar gekeken. Zelf mijd ik ze op fb, ik wordt er alleen maar triest van en boos. Maar het zou me ook niet verwonderen dat er mogelijke daders op zitten, of dat daders zich gesteund voelen door zo'n pg. Diegene die zegt in een slachthuis te werken, zou ik bij zijn baas rapporteren. Mag er niet aan denken hoe hij met de dieren daar om gaat.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:00

Het lijkt wel alsof iemand dat paard probeerde dood te slaan met een bijl, en het is afgeketst...
Die sadistische reacties zijn inderdaad veelzeggend, er zal grootspraak tussen zitten, maar ondertussen hebben ze toch maar zulke ideeën...
Jammer dat dierenmishandeling blijkbaar geen prioriteit heeft bij de Belgische politie, het moeten toch wel behoorlijk onfrisse figuren zijn die zoiets doen.

Je vraagt je ook af wat het met het meisje doet, dat ze haar pony zo aantreft.
Hoe leg je dat als mama in vredesnaam uit, dat er zulke idioten bestaan die haar paardje zoveel pijn deden. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:10

Zoolgangster schreef:
Het lijkt wel alsof iemand dat paard probeerde dood te slaan met een bijl, en het is afgeketst...
Die sadistische reacties zijn inderdaad veelzeggend, er zal grootspraak tussen zitten, maar ondertussen hebben ze toch maar zulke ideeën...
Jammer dat dierenmishandeling blijkbaar geen prioriteit heeft bij de Belgische politie, het moeten toch wel behoorlijk onfrisse figuren zijn die zoiets doen.

Je vraagt je ook af wat het met het meisje doet, dat ze haar pony zo aantreft.
Hoe leg je dat als mama in vredesnaam uit, dat er zulke idioten bestaan die haar paardje zoveel pijn deden. :(

Omdat de fb pg Nederlands is, had ik ze bij de Nederlandse politie gemeld. Denk niet dat het nut heeft om deze in België te melden. Dit gezegd zijnde, moet ik toegeven dat de politie hier wel laks is als je verwaarloosde dieren meldt, vind zelfs de dierenrechten organisaties niet echt snel reageren. Ik heb zo ooit verwaarloosde paarden gemeld, waarvan de eigenaar reeds voor verwaarlozing gestraft was, daar deden ze ook niets mee.

Er zijn al zoveel studies die aantonen dat dit soort sadisten ook gevaarlijk kunnen zijn voor hun medemensen. Ik snap de laksheid van het gerecht hier dus echt niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:27

Het kan wel zijn dat het oor afgesneden is, oorspronkelijk is blijven liggen maar dat een aaseter er mee vandoor gegaan is. :) Maar de wonde zelf kan zo recht onmogelijk door een roofdier gemaakt zijn. Buiten het feit dat er hier weinig zitten die aan een paard beginnen, zouden die wat er eventueel kunnen zitten (denk aan wolven al zijn die ook niet talrijk) hoe dan ook niet aan de oren beginnen... Die vallen de harde schedel niet aan maar de zachte buik.. :)

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:18

Ik heb foto s op fb voorbij zien komen... Arm beest.. Er was helemaal niks over van het oor en zag er heel akelig uit

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:37

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:56

Hier word ik nou echt verdrietig van... ;(

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:18

Oh snetverdekkeme... dat arme dier... kunnen ze niet met een 3D printer een nieuw oor maken voor dat arme dier? Want nu 'ie verminkt voor het leven/

Je zou de daders toch... grrrrr....

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:19

420BlazeIt schreef:
-:(- -:(- -:(-
Kan hier zo agressief van worden tyfusgekken dat hier rondlopen -:(-

Iets minder mocht ook wel.. maar JA, je hebt wel gelijk! ;(