Mogelijke ban Rusland voor Olympische Spelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 12:51

Atleten is ook een verwarrend begrip, paarden zijn ook atleten.

turners ook ... of niet?

karuna
Drukke kabouter

Re: Mogelijke ban Rusland voor Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 12:56

Alle mensen die deelnemen noemen ze athleet

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:01

inochiyo schreef:
ceasario schreef:
Geen Rio voor de Russen.. De westerse dictators hebben hun zin.

De westerse propaganda machines maken overuren. |(

De russen doen dus niet aan doping volgens jou?

Zonder doping geen topsport. Russen zijn echter net niet goed genoeg om door de testen te komen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:28

In dit geval bedoelen ze met atleten alleen deelnemers aan de discipline atletiek.
Dat is nl vooralsnog de enige bond die geen afgevaardigden mag sturen naar Rio.
Dat komt door de schorsing van de IAAF, de Internationale atletiek unie.
Daarom waren er ook geen Russische deelnemers aan de EK atletiek in Amsterdam.
Over de andere sporters is nog niets gezegd over weigering deelname aan Rio.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:53

ceasario schreef:

Hahaha de westerse dictators?? Er is maar één man in de wereld die heel erg graag dictator zou willen zijn: Poetin!

Als de ban zou door gaan is het natuurlijk zuur voor de sporters die schoon zijn maar los van dat zou ik de ban terecht vinden. Wel zou ik het een dappere beslissing vinden, ik wil niet weten wat Poetin allemaal in zijn hoofd haalt als de ban doorgaat.... :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:11

AnimalFriend schreef:
ceasario schreef:

Hahaha de westerse dictators?? Er is maar één man in de wereld die heel erg graag dictator zou willen zijn: Poetin!

Als de ban zou door gaan is het natuurlijk zuur voor de sporters die schoon zijn maar los van dat zou ik de ban terecht vinden. Wel zou ik het een dappere beslissing vinden, ik wil niet weten wat Poetin allemaal in zijn hoofd haalt als de ban doorgaat.... :=

Macht is de meest verslavende drug ter wereld en alle (wereld)leiders zijn machtsjunks, komt ook door de manier waarop mensen voor dit soort posities worden geselecteerd. Je ziet het in het bedrijfsleven net zo goed, hoe hoger in de organisatie hoe meer sociopaten, narcisten, etc. je tegen komt. Precies de mensen dus die zoveel macht niet behoren te hebben, omdat hun referentiekader afwijkt van de mensen waarover zij beslissingen nemen.

Dictator en dus iedereen moet doen wat ik wil omschrijft juist Amerika behoorlijk met het overal binnenvallen en hun manier van besturen en leven opleggen als enige juiste manier van leven. Samenwerking met zo'n land zoals Poetin met Syrië zie ik de VS niet zomaar doen. Het is dat de VS nu voor het blok gezet wordt door economische omstandigheden en geen draagvlak meer thuis, maar vrijwillig :n

En ook de EU is nu niet bepaald democratisch, daar spelen vriendjespolitiek en bedrijfsbelangen de hoofdrol ook als dat geheel niet past in de lokale omstandigheden.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:34

Citaat:
Macht is de meest verslavende drug ter wereld en alle (wereld)leiders zijn machtsjunks, komt ook door de manier waarop mensen voor dit soort posities worden geselecteerd. Je ziet het in het bedrijfsleven net zo goed, hoe hoger in de organisatie hoe meer sociopaten, narcisten, etc. je tegen komt. Precies de mensen dus die zoveel macht niet behoren te hebben, omdat hun referentiekader afwijkt van de mensen waarover zij beslissingen nemen.

Dictator en dus iedereen moet doen wat ik wil omschrijft juist Amerika behoorlijk met het overal binnenvallen en hun manier van besturen en leven opleggen als enige juiste manier van leven. Samenwerking met zo'n land zoals Poetin met Syrië zie ik de VS niet zomaar doen. Het is dat de VS nu voor het blok gezet wordt door economische omstandigheden en geen draagvlak meer thuis, maar vrijwillig :n

En ook de EU is nu niet bepaald democratisch, daar spelen vriendjespolitiek en bedrijfsbelangen de hoofdrol ook als dat geheel niet past in de lokale omstandigheden.

Ja tuurlijk, iedereen zou wel alle macht willen hebben over de wereld en dictator zijn. Maar toch denk ik dat de meeste (europese) leiders zien dat dit niet "eerlijk" is en dat het ook niet mogelijk is. En daarbij, als alle europese leiders van plan waren de wereld over te nemen of eerst te beginnen met europa, zou de EU al lang niet meer bestaan. Het hele idee achter de EU is toch dat we met zijn allen samenwerken en alle landen gelijke macht hebben over Europa?

En misschien voldoet de manier van leven in de VS aan dictatuur maar toch tonen veel andere dingen aan dat dit toch (nog) niet het geval is. Zonder de VS zou de EU bijvoorbeeld niet eens bestaan en wie weet hoe het er dan in Europa allemaal uitzag.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:49

Ingrijpen van de VS in Europa aan het eind van WOII was eigenbelang en ideologie (anti-communisme), Marshallplan daarna idem (overproductie moest ergens naar toe). Wij hebben er zeker voordelen van gehad, maar liefdadigheid was de reden niet van dit alles.

EU samenwerking is mooi verhaal op papier, maar in de praktijk maakt Duitsland de dienst uit. Deels samen met Engeland (voor de brexit dan) en soms Frankrijk (al zit die nog dieper in de financiële problemen dan Italië, Griekenland, Spanje en Portugal). In sommige kringen wordt de EU ook wel het 4e rijk genoemd, heeft Hitler als nog zijn zin gekregen incl, Duitsland aan het hoofd. De EU is hoe je het ook bekijkt zeker geen democratie, niet naar de bevolking toe, maar ook niet naar de lidstaten toe.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:44

IOC: Russische sporters onder strenge voorwaarden naar Spelen - http://nos.nl/l/2119403
Alleen alle deelnemers atletiek dus in z'n totaliteit geschorst, andere sporters worden individueel beoordeeld en al dan niet toegelaten tot deelname aan Rio.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:54

Marije_jiplover schreef:
IOC: Russische sporters onder strenge voorwaarden naar Spelen - http://nos.nl/l/2119403
Alleen alle deelnemers atletiek dus in z'n totaliteit geschorst, andere sporters worden individueel beoordeeld en al dan niet toegelaten tot deelname aan Rio.

Ik denk dat daar in het algemeen iedereen mee kan leven *\o/*

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:48

ceasario schreef:
Marije_jiplover schreef:

Ik denk dat daar in het algemeen iedereen mee kan leven
*\o/*

Dat is alleen jouw gedachte, het is een slechte laffe uitspraak waarbij de verantwoording op de individuele sportbonden wordt afgeschoven. Maar dus nu de situatie.
bijgaand de situatie voor de Russische ruiters.

[VN] Russische ruiters zullen starten in Rio