Nederlands Olympisch team bekendgemaakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:57

karijn schreef:
friendly schreef:
Maar als Madeleine en Danielle hun paarden niet naar Rio mee willen nemen, wie gaat er dan mee als de reserveruiter nodig is?

Dan zullen HP/Edward/Adelinde/Diederik wel een reservepaard meenemen? Ik kan me goed voorstellen dat je gezien de reis je paard dat niet wilt aandoen.

Nope.. Voor de kür mogen ze toch niet alle vier door en verder telt het slechtste resultaat als wegstreep. Dus ter plekke mag er nog een weg vallen en dan heb je nog een team over.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:58

Oke wel gaaf dat rixt een nieuw paard heeft dan! Heb hem gegoogeld en t is echt een knapperd! :) hopen op goede resultaten voor nederland :D

MariskaDream

Gaaf! Ik zat al te wachten op een item hier over! Weet iemand misschien ook wanneer alle paardensport onderdelen worden uitgezonden op de televisie ? Wil het natuurlijk wel gaan kijken!

Sammie

Re: Nederlands Olympisch team bekendgemaakt

S nachts? :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:05

Zal best ja... :O Tijdverschil en zo...

abrina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:05

Go team Nederland! Ben benieuwd....

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:11

Adelinde vind ik zeer onterecht. Ze gilde een tijd geleden nog dat ze haar paard geen vliegreis wilde aandoen maar nu trapt ze hem wel op het vliegtuig naar Rio?!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:13

Dat was destijds naar Las Vegas. Dit is nu naar Rio...

Ik geloof dat er wel meer mensen ooit iets hebben geroepen dat ze op dat specifieke tijdstip iets niet doen, terwijl de omstandigheden op tijdstip y zodanig anders zijn dat het met 'gemak' wel kan.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:15

Het paard is alleen maar ouder geworden. Het had haar gesiert als je zich bij haar uitspraak had gehouden. Het komt nu verkeerd over.

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:17

Maar weet je de reden dat ze toen niet wilde vliegen met parzival tazzey?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:19

leuke teams, gaat vast goed komen!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:20

friendly schreef:
Maar als Madeleine en Danielle hun paarden niet naar Rio mee willen nemen, wie gaat er dan mee als de reserveruiter nodig is?

Of Undercover als reservepaard :D :D :D :D :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:20

xchey schreef:

Dat heeft ze toentertijd niet onder stoelen en banken gestoken. Maar mijn mening blijft ongewijzigd ;)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:21

Adelinde heeft zelf al aangegeven dat ze destijds niet zoveel vertrouwen meer had in zijn hart, vanwege de problemen. Dit is boven verwachting hersteld en nu heeft ze wél weer vertrouwen, interview op Hoefslag, geloof ik. Mooi toch. Ik heb nu ook 0 vertrouwen in mijn eigen lijf, hopelijk komt dat moment dus ooit ook voor mezelf. :)
Vind het vooral 'grappig' dat ze erbij zit nadat de bondscoach vorig jaar op niet zo'n sjieke manier de combinatie al had afgeschreven. Vind het haar juist sieren dat ze zich teruggeknokt heeft nadat ze al bij voorbaat was afgeschreven.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:21

Michelleex schreef:
Ze blijft reserve tot 1 augustus maar wilt haar paard niet helemaal naar Rio slepen. Ze moet hem dan ook een maand goed houden (in conditie) en ze vind hem nog erg jong. Ze vliegt dus niet mee als reserve naar Rio.

Oh, en als er wel eentje voor die tijd uitvalt is hij niet te jong om naar Rio te vliegen?
Waarom ben je reserve als je toch niet wilt rijden?
Had dan een ander reservecombinatie genomen.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:23

Easy_Rider schreef:
Michelleex schreef:
Ze blijft reserve tot 1 augustus maar wilt haar paard niet helemaal naar Rio slepen. Ze moet hem dan ook een maand goed houden (in conditie) en ze vind hem nog erg jong. Ze vliegt dus niet mee als reserve naar Rio.

Oh, en als er wel eentje voor die tijd uitvalt is hij niet te jong om naar Rio te vliegen?
Waarom ben je reserve als je toch niet wilt rijden?
Had dan een ander reservecombinatie genomen.

Maar ze vind hem toch niet perse te jong om naar Rio te vliegen? Maar vanwege zijn leeftijd wil ze hem niet onnodig naar Rio laten vliegen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:26

Madeleine wil gewoon niet naar Rio vliegen met haar jonge paard, als ze daar als reserve aan de kant staat.
Als ze zo meteen zeker weet dat ze als reserve ingezet gaat worden, gaat ze gewoon naar Rio. Dan heeft ze de zekerheid dat ze ook mag starten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:32

Sammie schreef:
Dat klopt.

Caraat is haar 'tweede' paard dacht ik, alleen deed die het blijkbaar zo goed dat ze die meeneemt :D

Grappig haha, dat paard was van een meisje hier uit de regio altijd, moest ik altijd tegen rijden. Gaaf dat zo'n paard dan ineens mee mag naar rio!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:32

Tazzey schreef:
xchey schreef:

Dat heeft ze toentertijd niet onder stoelen en banken gestoken. Maar mijn mening blijft ongewijzigd ;)

Het was toch heel logisch. Hij had net een zware hart operatie achter de rug. Ik snap het wel. Toen wilde ze de vliegreis niet aan doen. Ze heeft nooit gezegd dat xe nooit zou vliegen ;). Blijkbaar gaat het heel goed met Parzival. Is ook wel te zien op het nk.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:37

Tazzey schreef:
Het paard is alleen maar ouder geworden. Het had haar gesiert als je zich bij haar uitspraak had gehouden. Het komt nu verkeerd over.

Jij roept dus nooit iets waar je later op terugkomt? :o

Ik snap het probleem niet helemaal denk ik. Ze wilde hem niet 'onnodig' laten vliegen toen, niks meer en niks minder. Deel uitmaken van het team voor Rio lijkt me in die context een heel ander verhaal dan de wereldbekerfinale in Las Vegas destijds. Daarnaast is de operatie inmiddels alweer een hele tijd geleden en is Parzival de afgelopen maanden topfit gebleken.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 17-07-16 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:00

Mooie teams en ben erg benieuwd wat ze in Rio gaan neer zetten. En vond het interview met adelinde best grappig, beetje zo'n nananananana gevoel, en gelijk heeft ze, hij doet het toch maar op 19 jarige leeftijd en zal hierna vast rustig richting pensioen gaan.
Wat ik alleen "jammer" vind is Gerco als reserve met London..

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:17

Ik was erbij vandaag en Diederik was geweldig! Had echt kippenvel.
Filmpje van Diederiek: https://youtu.be/P50-hrPV7Bk

Ben persoonlijk geen fan van Adelinde maar ze heeft een ontzettend goede kür gereden! Zag er goed uit.

De bekendmaking van de teams hebben ze echt ontzettend leuk gedaan.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:40

Tazzey schreef:
Adelinde vind ik zeer onterecht. Ze gilde een tijd geleden nog dat ze haar paard geen vliegreis wilde aandoen maar nu trapt ze hem wel op het vliegtuig naar Rio?!

Ze heeft nooit gezegd hem geen vliegreis aan te willen doen. Ze heeft alleen gezegd, dat ze hem niet naar in haar ogen onbelangrijke wedstrijden laat vliegen, waardoor ze het aantal vliegreizen kan beperken.
Verder vind ik het juist heel terecht! Zij heeft er mede voor gezorgd dat Nederland heen mag, dus dan heeft ze naar mijn idee ook het recht om te starten.
Maar dat vond ik vorig jaar al, toen gezegd werd dat ze niet mee mocht naar Rio.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:42

Tazzey schreef:

Ze wilde juist heel graag naar Rio. Ze mocht alleen in eerste instantie niet van de bondscoach, maar die heeft blijkbaar zijn mening bijgesteld.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:47

Tendance schreef:
Tazzey schreef:

Ze wilde juist heel graag naar Rio. Ze mocht alleen in eerste instantie niet van de bondscoach, maar die heeft blijkbaar zijn mening bijgesteld.

Nee, er is nu een andere bondscoach.
Nu is het Johan, en dat was het vorig jaar niet.