Edward Gal en Undercover niet aan de start op het NK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:10

Vind het zeer jammer, maar ook veel respect voor de keuze. Hoop dat ze ondertussen wel oefenen op onbekend terrein zonder publiek. Fritsie telkens op zijn plek houden houdt hem in zijn comfort zone, maar zal zijn angsten niet verbeteren en dan kan hij straks nog op vervroegd pensioen.. Hoop dat het lukt hem meer in de ontspanning te krijgen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:13

R12312 schreef:
Janine1990 schreef:
Dit mag toch geen verrassing meer genoemd worden.

Hans Peter - Johnson
Dieperik - Arlando
Adelinde - Parzival
Danielle - Siro

En als reserve Madeleine met Cennin

Ik denk eerder Edward met Voice op de plek van of Danielle of Madeleine

Denk ik ook. Maar het ligt eraan wat voor team Johan mee wil brengen. Madeleine vind ik persoonlijk nog erg onervaren met haar paard. Aan de andere kant dat was Diederik tijdens de WEG ook en die heeft alle verwachtingen waar gemaakt.

T is met Voice denk ik dat die nogal wat last kan hebben van het dek seizoen en je daarmee niet zo'n situatie als WEG wil meemaken.

Ben wel heel benieuwd :D

Laurie

Re: Edward Gal en Undercover niet aan de start op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:18

Knappe beslissing!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:25

Ik vind het tof van Edward dat die aan het welzijn van het paard denkt. Ik verwacht niet dat Undercover nog terug komt in de ring. Ben wel benieuwd of ze geen hulp van Tristan Tucker gaan vragen (of misschien al hebben gedaan). Die heeft toen toch ook wonderen verricht met het paard van Katja Gevers, dat was ook zo'n stresskip.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:46

R12312 schreef:
Ik denk persoonlijk dat je niet om Adelinde heen kan, ook niet als Undercover wel goed was gebleven.

Lijkt mij ook...

Wbt Undercover: heel verstandig. Vraag me af, of en wanneer we m weer te zien krijgen.

Ben heel benieuwd, hoe Voice t doet.
ik gok iig op Diederik, HP en Adelinde.

Enne....ja, ze denken aan de welzijn van t paard. Maar eerlijk: je wilt toch ook niet voor schut staan, als ruiter zijnde he ;-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:46

Had Edward Romanov niet weer even uit stal kunnen halen? :P (Of desnoods op Flirt gaan zitten, hoewel die volgens mij geblesseerd is). Ik zie daar meer kansen in dan met Voice eigenlijk :o

Maar verder was dit wel te voorspellen. Het zal mij niets verbazen wanneer we Undercover helemaal niet meer in de ring gaan zien.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:10

Cayenne schreef:
Had Edward Romanov niet weer even uit stal kunnen halen? :P (Of desnoods op Flirt gaan zitten, hoewel die volgens mij geblesseerd is). Ik zie daar meer kansen in dan met Voice eigenlijk :o

Maar verder was dit wel te voorspellen. Het zal mij niets verbazen wanneer we Undercover helemaal niet meer in de ring gaan zien.

Met Voice haalt hij toch ook scores van in de 80%?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:16

Ja hij heeft zeker het indoor seizoen echt heel erg goed gepresteerd. De scores logen er niet om maar hij kan nig eens afgeleid zijn. Echter heeft die nu wel meer ervaring natuurlijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:17

Net rond de 80%.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:53

Ja maar geen 80% op een 5 sterren wedstrijd volgens mij. Qua medailles zullen we ons op het springteam moeten focussen :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:03

Cayenne schreef:

Zou mij ook niet verbazen als er straks bericht komt dat hij met pensioen gaat.
Vind het erens ook wel wat opmerkelijk dat een paard met zoveel ervaring egenlijk alleen maar meer gestresst wordt.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:10

Dan zeg ik wel hardop wat ik denk: Het is het zoveelste paard wat hij over de emmer weet te krijgen.

Geloof dat alleen Next one er geen last van had. Maar ohjee als je dat over Edward zegt.....

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:16

Volgens mij heeft Edward gewoon een voorkeur voor het rijden van sensibele beestjes en ja die kunnen nog wel eens een complexe handleiding hebben :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:28

Ik durf niet te zeggen of een wb wedstrijd standaard 5* is.. Maar in Salzburg is iig in dec nipt 80% gereden in de kür. Imo niet eens voldoende als je zoals de kaarten nu liggen voor brons wil gaan. Ook heeft uk niet meer zon sterk team als vorige keer. Duitsland goud, zilver Zweden?, brons uk, Amerika of misschien wij.

Ach.. Met brons mogen we ook al blij wezen, maar gezien ons gouden verleden is het wat zurig.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:30

Mooie foto erbij ook.. dubbelgevouwen paard :n ...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:30

Sammie schreef:
Ik durf niet te zeggen of een wb wedstrijd standaard 5* is.. Maar in Salzburg is iig in dec nipt 80% gereden in de kür. Imo niet eens voldoende als je zoals de kaarten nu liggen voor brons wil gaan. Ook heeft uk niet meer zon sterk team als vorige keer. Duitsland goud, zilver Zweden?, brons uk, Amerika of misschien wij.

Ach.. Met brons mogen we ook al blij wezen, maar gezien ons gouden verleden is het wat zurig.

Duitsland goud, Amerika zilver en Zweden brons gok ik.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:58

DideH schreef:
Volgens mij heeft Edward gewoon een voorkeur voor het rijden van sensibele beestjes en ja die kunnen nog wel eens een complexe handleiding hebben :j

Das IMO te makkelijk. Parzival is sensibel zat, Anky had ook altijd sensibele paarden. En dan is het nog gek dat deze er veel minder last van had onder zijn vorige ruiter. Nee ik ben het met R12312 eens.

Rooompie: veel andere foto's zal je niet vinden.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:05

R12312 schreef:
Dan zeg ik wel hardop wat ik denk: Het is het zoveelste paard wat hij over de emmer weet te krijgen.
Geloof dat alleen Next one er geen last van had. Maar ohjee als je dat over Edward zegt.....

Met Totilas ging het toch ook niet zo slecht? Maar verder eens...het moet precies passen en dan gaat het ook geweldig - maar als dat niet zo is gaat het ook goed mis. Jammer.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:06

R12312 schreef:

Ik ben het hartgrondig met je eens. Ik zie eigenlijk voornamelijk achteruitgang bij zijn paarden. Met Undercover wordt het ook enkel maar erger... Terwijl hij ouder en meer ervaren zou moeten worden, dat rijmt niet.

En daarnaast vind ik in het algemeen dat de dressuurpaarden veel te heet en sensibel gefokt worden. Tot op het punt dat ze zichzelf niet meer kunnen handelen en flippen voor het minste. Ze zouden beter wat meer op karakter fokken in plaats van op het vermogen de knieën in de neus te steken...

*kruipt nu onder een grote steen, beschutting zoekend*

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:08

En btw aan het paard denken: Volgens mij wil hij zelf niet als een afgaan. Vind het allemaal wel erg romantisch geschetst.......

Het blijft grappig dat als een stal welzijn roept, dat heel nederland zegt, zo fijn dat ze aan de paarden denken, maar ondertussen die knollen wel met zoveel druk rijden dat ze niet eens meer de ring in willen, maar daar praat niemand over.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:09

Ik wilde me eigenlijk niet bemoeien met de hele discussie, maar ik denk dus inderdaad echt niet dat het hier om het welzijn van het paard gaat/ het paard niet willen bloot stellen aan stress gaat..

Realiteit is volgens mij gewoon dat het dier in (de ring??) zo gestresst is dat het zich niet laat rijden, en dat ze daarom maar eieren voor hun geld kiezen.. Dit gaat niet om het welzijn van Undercover... maar over het ego van een ruiter/sponsor/ whatever die niet publiekelijk af willen gaan........ Als het dier doodsangsten uit zou staan......maar tegelijkertijd gewoon wél zou presteren, dan waren ze gewoon naar het NK en Rio gegaan...

Edit

XLes: zó heel erg met je eens voor wat betreft het fokken van paarden!!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:11

Getup schreef:
Enne....ja, ze denken aan de welzijn van t paard. Maar eerlijk: je wilt toch ook niet voor schut staan, als ruiter zijnde he ;-)

Precies, volgens mij is dat een grotere keuze om niet te gaan dan welzijn :+

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:12

Kendra schreef:
R12312 schreef:

Met Totilas ging het toch ook niet zo slecht? Maar verder eens...het moet precies passen en dan gaat het ook geweldig - maar als dat niet zo is gaat het ook goed mis. Jammer.

Totilas ging aan het einde ook achterwaarts in de piaffe, was een bonk spanning. Heel bokt zeikt Adelinde af en nog meer topruiters, maar als het over Edward gaat dan mag er niets gezegd worden, terwijl hij een arsenaal aan paarden over de zeik heeft geholpen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:13

xLes schreef:
R12312 schreef:

Ik ben het hartgrondig met je eens. Ik zie eigenlijk voornamelijk achteruitgang bij zijn paarden. Met Undercover wordt het ook enkel maar erger... Terwijl hij ouder en meer ervaren zou moeten worden, dat rijmt niet.

En daarnaast vind ik in het algemeen dat de dressuurpaarden veel te heet en sensibel gefokt worden. Tot op het punt dat ze zichzelf niet meer kunnen handelen en flippen voor het minste. Ze zouden beter wat meer op karakter fokken in plaats van op het vermogen de knieën in de neus te steken...

*kruipt nu onder een grote steen, beschutting zoekend*

Eens, behalve op karakter, die vallen best mee, maar geen enkel paard kan met zoveel druk lopen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:14

Ja maar,.... Edward heeft Totilas verloren.. Heel gemeen! Zo plots ook.. Is nog steeds zielug... Laat die arme jongen met rust zegt!