Dujardin en Valegro: rentree boven de 90%

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:19

Heerlijk om ze weer terug te zien! Dit is dressuur zoals het moet. Niks op toe te voegen. Al vind ik de muziek wat minder passend dan de vorige kur.

Marvel

Re: Dujardin en Valegro: rentree boven de 90%

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:33

Mij viel de moeilijkheidsgraad ook gelijk op, maar die muziek waarmee ze binnen komt rijden ook :D die komt later nog terug, ik vind het verschrikkelijk :D heb je zo'n toffe knol, zo mooi gereden, daar mag toch wel iets anders dan k3 muziek onder :o

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:39

bruintje123 schreef:
Eindelijk een proef die ik weer eens uitgekeken heb, ipv halverwege weggeklikt omdat ik het van de spanning en overdreven voorbeen gezwaai niet meer verder wilde kijken.

Hier mogen de Nederlanders een voorbeeld aan nemen.
Prachtig ontspannen paard.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Dit duo laat zien hoe dressuur bedoeld is en daar mogen best deze punten voor gegeven worden vind ik

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:49

Hele mooie proef en, in mijn ogen, verdiend percentage. Bij de ´hetere´ paarden zie je nog al eens taktfouten, Valegro tikt als een klok. Zoveel kracht en zo regelmatig, alsof het hem allemaal heel makkelijk af gaat. Super.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:34

Anna79 schreef:
Ik vind het niet absurd hoog gejureerd. Wat wil je dan zien? Ik zie een perfect geconcentreerd paard dat tegelijkertijd ontspannen blijft terwijl hij de zwaarste oefeningen uitvoert. Oortjes naar voren, staart ontspannen. Amazone geeft de hulpen licht en weinig opvallend en zit er keurig op. Oké, het is niet heel spectaculair, maar bij de paarden die dat wel zijn is de ontspanning vaak ver te zoeken.
Geef mij dit maar :)

Inderdaad. Prachtig om te zien en leuk dat ze de kür heeft aangepast. :) wel minder op de maat, maar daar in tegen hoor ik Brazilië al wel :D al vind ik hun aller eerste kür het mooist.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:46

Ik vind het een beetje apart dat hij bepaalde 'dingen' doet met zijn achterbeen tijdens bepaalde overgangen van oefeningen. :) :( had niet evrwacht dat ze dan zo hoog zouden jureren. Zelfde geldt voor zijn achterbenen, sorry, maar ik dacht dat hij dan meer z'n kont d'r onder zou hebben ;)

Maar nog steeds, hele goede ruiter en heel goed paard :) top die concentratie!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:48

Ontzettend netjes gereden, echt super! Echter niet spectaculair maar de vraag is of dat moet. En de muziek, tja, het is persoonlijk, ik vind er niks aan. Ik hou van een stevige beat eronder :D
Ik vind hem overigens achter ook niet steady, hij blijft niet altijd zuiver. Lijkt of zijn linkerbuiging meer moeite kost dan rechts. Maar een absoluut prettig beeld om te zien hoe ze met zulke kleine hulpen en weinig druk hem kan rijden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:05

Oke, dus dit vindt men saai. Maar als de paarden de kin op de borst hebben terwijl de voorbenen boven de oren uitkomen bij de uitgestrekte draf, is het weer zielig en zouden we eens kritischer moeten kijken naar de omgang met paarden in de topsport. Wat willen jullie nou? :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:28

Wie is men en wie is jullie?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:32

Voel je je aangesproken, gaat het vast over jou ;) Moet ik iedereen apart gaan quoten die zegt dat dit geen spectaculaire rit was?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:34

Nee ik stel een vraag, zie het vraagteken. Daar zijn vraagtekens voor bedoeld.

Iets saai vinden en iets niet spectaculair vinden zijn twee verschillende dingen, vandaar mijn vraag.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:56

Ik vind het een prachtig gereden proef! Muziek vind ik niet altijd even mooi, maar goed dat is smaak.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:38

Sammie schreef:
Nee ik stel een vraag, zie het vraagteken. Daar zijn vraagtekens voor bedoeld.

Iets saai vinden en iets niet spectaculair vinden zijn twee verschillende dingen, vandaar mijn vraag.

Precies, ik vind het ook niet spectaculair maar zeg nergens dat het saai is en zeg ook dat het keurig gereden is.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:03

Ik denk dat alle andere ruiters wel thuis kunnen blijven...jammer...zo wordt het totaal geen spannende OS.

Ik vind ze superknap door de baan gaan, maar bij mij ook geen kippenvel. Vraag me echt af als ze een onbekende combi waren ze ook zo hoog zouden scoren.
En ja, dan komt inderdaad de vraag of dit het ultieme rijden is wat je graag wil zien in de ring....

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:12

Voor de jury dus duidelijk wel :Y) ik vind haar ook veel dan de andere bekende subtop die ik al heb zien rijden, op yt filmpjes weliswaar ( edward gal, adelinde, ... )
Enige andere die ik tot nu toe ook fantastisch vind is Uat Graf (of zoiets :+ )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:34

Mooie rustige staart

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:45

Muziek totaal niet mijn keuze maar dat is een kwestie van smaak.

Voor de rest, heerlijk wat een ontspannend lopen paard. Ziet er plezier uit.

Ruiter en paard in volle harmonie, oefeningen correct bijna volgens het boekje uitgevoerd...tja heel eerlijk dan moet je als jury wel zulke punten geven...immers wat zou je nog beter willen hebben?

Ik kijk uit naar de OS van mij mag ze goud winnen!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:52

De moeilijkheidsgraad is wel enorm zeg! Knap gereden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:55

Heerlijk om naar te kijken en fijn dat ze terug zijn! 8-)

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:02

Muziek vind ik ook niet mooi.
En het valt mij op dat hij in de gewone draf LV zijn been hoger gooit dan RV.
Ondanks dat ik hier ook geen kippevel van krijg denk ik dat er weinig betere combinaties zijn.
Al vond ik onlangs in Rotterdam dat de francaise Karen Tebar geweldig reed. Ik kijk liever naar haar dan naar Dujardin. Dit omdat ik vind dat een paard ook swung moet hebben en dat mis ik bij Dujardin.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:05

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:05

Ik snap de 'ik vind dit veel fijner dan de..' reacties niet zo. Dit is gewoon heel goed, klaar. Niemand kijkt graag naar een paard met spanning, maar niet ieder paard vloeit zo makkelijk spanning af als Valegro, al die andere ruiters doen ook maar hun best. Natuurlijk is dit fijn om naar te kijken, waarom dan steeds dat gesneer.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:06

Sunrise, Valegro komt gewoon lekker op de wei.
Sommige paarden worden snel dik, maar liever zo als ultraslank waarvan je weet dat het paard amper gras ziet.

Het ziet er heel fijn en rustig uit, maar die megascore snap ik niet echt.
En ja, ik heb tijdens de OS in Londen gehoopt dat zij zou winnen van Adelinde, echt zij had toen geen zilver verdient met dat gepluk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:10

Easy_Rider schreef:
Hier een filmpje van Karen Tebar. Ik hoop dat zij het goed gaan doen in Rio en dat de juryleden het ook durven te waarderen.
https://www.youtube.com/watch?v=Z2qFdmkCBiI

Nee hier vind ik dan weer niets aan.
Houterig lopend met strenge hand achter de teugel getrokken paard.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:13

Ik vind Dujardin haar handen veel strakker en stugger dan Karen Tebar. Dujardin gaat helemaal niet met de mondbeweging mee. Die heeft gewoon een vaste strakke hand.