Rubin Cartier in beslag genomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Rubin Cartier in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:14

Daarin kun je ook niet alles vastleggen...wat is erg en wat niet... als dat dier echt regelmatig nagekeken heeft, alleen maar een schieffel heeft en gewoon goed loopt, wat is dan het probleem. Als de tegenpartij wil verkopen om daarmee hun niet betaalde kosten te regelen, zoeken ze misschien iets knulligs om een reden te hebben om m te kunnen verkopen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:07

Het doet me eigenlijk aan het verhaal van vingino denken ( tommie visser).

Heel erg vervelend dat het zo uit de hand is gelopen.

Ze zijn overigens al JAREN bezig met rechtzaken, over dat het geld betasld moet worden.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:34

hoe kunnen de verhalen zo verschillen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:44

Ben benieuwd naar vandaag!

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:41

Ketaki schreef:
janderegelaa schreef:
Toch altijd raar dat bij zaken waar een luchtje aan zit steeds dezelfde advocaat opduikt.

Dat was mijn gedachtegang ook.overigens heb ik simone nog gesproken via fb chat zelf en zij zegt iets heel anders.. daar houd ik wijselijk mn mond maar over, dat moet je zelf maar vragen.

Niet alles wat er op horses staat, klopt namelijk

Voor iemand die wijselijk d'r wil houden, worden er wel iets te vaak terloopse opmerkingen gemaakt richting Altius horses ( die ik overigens niet ken ).

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:26

Het is al bekend. Rubin cartier komt ( voorlopig) niet terug bij simone

Heel erg zonde

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:40

Ketaki schreef:

Heel erg zonde

En reden van de uitspraak? Toch kreupel of wat anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:54

'Bovendien interpreteerde deze advocaat het begrip ‘positieve buigproef’ als iets gunstigs. '
Tja, ik had toch een hippisch advocaat in acht genomen!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:56

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:06

Die Wensing... _-:( :roll: 8)7 |o :r

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:06

Nou, als die Wensing als zo gevoelig is voor uitspraken van de advocaat van die amazone, dan moet ie toch ook kriebels krijgen van de uitspraak van de Rechter:

Citaat:
Partijen zijn mede-eigenaar van het paard Rubin Cartier (hierna: het paard). [eiseres 2] bereidt het paard, terwijl Altius Horses B.V. voor een aantal kosten opdraait.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:29

mylittlejoy schreef:
Nou, als die Wensing als zo gevoelig is voor uitspraken van de advocaat van die amazone, dan moet ie toch ook kriebels krijgen van de uitspraak van de Rechter:

Citaat:
Partijen zijn mede-eigenaar van het paard Rubin Cartier (hierna: het paard). [eiseres 2] bereidt het paard, terwijl Altius Horses B.V. voor een aantal kosten opdraait.

Kosten voor bakboter?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:56

Interessant detail.

Paard wordcweggehaald bij diens amazone ( simone)

Maar door de bewaarder WEL gewoon doorgetraind.

Ik zeg * dit gaat nog een staartje krijgen*

Overigens staat er ook in, dat wensing dingen heeft gezegd om de advocaat van simone in zwart daglicht te zetten.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:06

Laurie"/bruintje123"/"Ketaki schreef:

Heel erg zonde

http://www.horses.nl/algemeen/rubin-car ... jngaarden/

Het lijkt erop dat de kreupelheid voor de rechter de reden is om niet aan het verzoek van de amazone te voldoen. leuk is de opmerking van advocaat Jansen over een Hogerberoep. de rechter heeft in zijn uitspraak nl, aangegeven dat hij het welzijn van het paard belangrijker vind dan hoe het bewijs verkregen is. Door de termijn van een HB is deelname aan het NK al uitgesloten, ook vreemd dat de advocaat de voorgeschiedenis niet heeft gebruikt en het feit van de onbetaalde rekeningen. Daar lag haar kracht in de rechtszaak.

Ben benieuwd hoelang het paard in de kliniek blijft.

FT_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:50

BMHP schreef:
Laurie"/bruintje123"/"Ketaki schreef:

Heel erg zonde

http://www.horses.nl/algemeen/rubin-car ... jngaarden/

Het lijkt erop dat de kreupelheid voor de rechter de reden is om niet aan het verzoek van de amazone te voldoen. leuk is de opmerking van advocaat Jansen over een Hogerberoep. de rechter heeft in zijn uitspraak nl, aangegeven dat hij het welzijn van het paard belangrijker vind dan hoe het bewijs verkregen is. Door de termijn van een HB is deelname aan het NK al uitgesloten, ook vreemd dat de advocaat de voorgeschiedenis niet heeft gebruikt en het feit van de onbetaalde rekeningen. Daar lag haar kracht in de rechtszaak.

Nog tegenstrijdiger is dat er wordt geclaimd dat het welzijn van het paard voor training ed gaat
Enkel er wordt wel vermeld dat de bewaarder verdere training op zich gaat nemen.

Mijn mening? Altius en Wensing hebben na jaren eindelijk "iets" gevonden wat ze kunnen gebruiken om het paard "terug" te krijgen. Immers trachten zij al enkele jaren om het paard te verkopen daar zij niet meer aan de betalingsverplichtingen kunnen voldoen, echter in het koopcontract staat duidelijk dat Simone van Wijngaarden Rubin Cartier mag uitbrengen tm het hoogste niveau (GP) ... Altius Horses "pieste" daarom keer op keer naast de spreekwoordelijke pot.

Zal mij niks verbazen als het paard wordt verkocht "onder de tafel" door Altius Horses en Simone van Wijngaarden niet haar deel gaat krijgen waar zij recht op heeft.
Nog lulliger .... altius heeft jarenlang zijn betalingsverplichtingen niet voldaan, laten we hopen dat Simone van wijngaarden meer dan 50% bij verkoop krijgt.

Altius Horses staat sowieso bekend als de firma List en Bedrog

FT_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:51

bobje26 schreef:
'Bovendien interpreteerde deze advocaat het begrip ‘positieve buigproef’ als iets gunstigs. '
Tja, ik had toch een hippisch advocaat in acht genomen!

Marieke Janssen is hippisch advocaat

FT_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:52

Getup schreef:
Daarin kun je ook niet alles vastleggen...wat is erg en wat niet... als dat dier echt regelmatig nagekeken heeft, alleen maar een schieffel heeft en gewoon goed loopt, wat is dan het probleem. Als de tegenpartij wil verkopen om daarmee hun niet betaalde kosten te regelen, zoeken ze misschien iets knulligs om een reden te hebben om m te kunnen verkopen.

mijn gedachte dus ook ....

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:19

FT_horses schreef:
BMHP schreef:

Nog tegenstrijdiger is dat er wordt geclaimd dat het welzijn van het paard voor training ed gaat
Enkel er wordt wel vermeld dat de bewaarder verdere training op zich gaat nemen.

Mijn mening? Altius en Wensing hebben na jaren eindelijk "iets" gevonden wat ze kunnen gebruiken om het paard "terug" te krijgen. Immers trachten zij al enkele jaren om het paard te verkopen daar zij niet meer aan de betalingsverplichtingen kunnen voldoen, echter in het koopcontract staat duidelijk dat Simone van Wijngaarden Rubin Cartier mag uitbrengen tm het hoogste niveau (GP) ... Altius Horses "pieste" daarom keer op keer naast de spreekwoordelijke pot.

Zal mij niks verbazen als het paard wordt verkocht "onder de tafel" door Altius Horses en Simone van Wijngaarden niet haar deel gaat krijgen waar zij recht op heeft.
Nog banketstaaf .... altius heeft jarenlang zijn betalingsverplichtingen niet voldaan, laten we hopen dat Simone van wijngaarden meer dan 50% bij verkoop krijgt.

Altius Horses staat sowieso bekend als de firma List en Bedrog

Als ik het goed heb begrepen staat er dat het paard bij een bewaarder staat. Dat is voor zover ik de rechtbankstukken goed heb begrepen de dierenkliniek, ook de herstel training zou door de kliniek worden verzorgd. Ik begrijp dat dit ook de DA is die het paard gekeurd heeft.

Het lijkt er dus op dat het paard juridisch niet in het bezit is van Altius Horses. Voor de rechten die Simone van Wijngaarden claimt lijkt mij dit een slechte ontwikkeling temeer doordat Altius Horses de opdrachtgever van de kliniek is.

tijd om haar sportive aspiraties te laten wijken voor de juiste juridische argumenten en misschien snel zelf een koper proberen te vinden.

Ik verwacht dat de kliniek en Wensink wel betaald krijgen dat lijken dus voorlopig de enige winnaars.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:16

Door wie dan betaald?

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:36

senna21 schreef:
Door wie dan betaald?

Door Altius Horses, als je van betalingsproblemen op de hoogte bent neem ik aan dat je zakelijk bent en een voorschot verlangd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:21

Toch altijd bijzonder dat die paarden altijd spontaan wat mankeren als er geld over de brug moet komen :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:04

Artrose is toch zichtbaar op röntgen lijkt me?
(Zou ik niet blij mee zijn bij (ver)koop trouwens)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:13

Elke aspirant koper kan nu lezen dat het beest volgens de mogelijke verkoper kreupel loopt en artrose heeft. Mooie inkomstenderving aangezien die artrose niet spontaan zal oplossen. ...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:50

Als je het interview van de hoefslag leest rammelt het verhaal echt aan alle kanten. Uitgebeld van een CDI, op het harde niet zuiver omdat hij ooit als jong paard aan 2 chipjes is geopereerd en een keer is gevallen op het harde en dat heeft hij al die jaren onthouden en daarom durft hij nu niet meer op het harde te lopen..................Sorry mensen, dat noem ik nog eens een goed verhaal!

Ze had destijds ook kunnen zeggen, eigenaren, jullie kunnen of willen het niet meer betalen, laten we overgaan tot verkoop dan eigenaren dwingen te blijven betalen terwijl dat dier niet van haar is.

Hij staat bij de Watermolen, daar zijn ze echt niet gek in dit soort kwesties en zal het dier inderdaad een positieve buigproef hebben gehad.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:17

Hoe kom je erbij dat het paard niet van Simone is R12312?