Vier pony's van Circus Renz overleden na aanrijding met bus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vier pony's van Circus Renz overleden na aanrijding met bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:26

Sprakeloos , dierenactivisten zouden die het dan echt gedaan hebben.. Pony's krijgen die karabijnhaken echt niet los

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:56

Sandorra, jij kent de dieren persoonlijk?
Dan ook jij veel sterkte...

Hoe worden ze 's nachts gehuisvest eigenlijk?
Staan ze tussen de wagens of in een wei in de buurt?
Is onderbrengen bij een boer oid geen optie?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:41

8nnemiek schreef:
Lekker makkelijk om dierenactivisten de schuld te geven. Ik kan me echt niet voorstellen dat een dierenliefhebber paarden de weg op jaagt.
Hoe dan ook is het natuurlijk vreselijk dat het gebeurt is en de arme dieren het niet overleefd hebben ;(

Of het wel of niet dierenactivisten zijn geweest kan ik geen uitspraak doen. Over acties die door sommige van hen gedaan worden wat de dieren de dood in jaagt wel.
Er werden nog wel eens nertsen losgelaten uit fokkerijen. Ze werden niet gedood voor hun vacht, maar de vrije natuur overleefden ze ook niet.

Wie het ook geweest is, hoop dat ze erachter komen em die gene flink straffen.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:54

Ik neem aan dat dit de shetjes waren. Heb ze hier laatst nog zien staan met het circus.. Jammer :(

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:39

Ik ken deze mensen ook en help daar ook als ik de mogelijkheid heb. Ze doen inderdaad alles voor hun dieren . Tis echt vreselijk ik hoop dat de ponys niet lang geleden hebben.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:32

@ shirley bedankt ik ken idd alle dieren mensen en medewerkers persoonlijk....
De paarden en pony's staan op stal in de staltent.....
Het gaat hier om 2 falabellahengsten
2 shetlandhengsten
1 pre / Andalusiër hengst
5 Friese hengsten
1 shetlanderhengst panterbont
1 haflingerruin
1 Ezelhengst
En dus nu nog maar 4 shetlandhengsten....van de 8......

Probeer maar eens dat ergens op stal te krijgen........
Verder zijn de paarden elkaar onderling gewend en zijn er geen merrie's in de buurt......

Wanneer het terrein het toelaat (ligt aan de standplaats van de Gemeenthe) kunnen de paarden om de beurt per 2 op de wei.....
Voor de rest staan ze in ruime boxen. Alleen de 2 falabella's delen 1 box en 2 shetlandhengsten delen samen 1 box. Alle Friese hengsten, haflingerruin, pre, ezel en panterbonte shethengst hebben elk hun eigen box. (Dit zijn dus 11 aluminium frame boxen van 3-3 meter.)
De 8 pony's stonden samen in een grote loopstal......meerdere boxwaneden aan elkaar met 1 in/uitgang.

Ze hebben er dan ook 1 waakhond bij lopen die ze alarmeert als er wat aan de hand is.

S'nachts staan ze niet op weide het is gewoon niet veilig genoeg zonder toezicht het zijn en blijven hengsten en ze willen geen enkel risico lopen.......

(Sinds "wilde" dieren verboden zijn trekken de dieren die nog wel mogen nog het meeste bekijks en dus zijn ze daar voorzichtig mee.)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 05:39

Wat een vreselijk nieuws.. maar wat ik dan niet snap is dat als ze al bedreigingen hebben gehad dat ze dan geen stevige sloten op de hokken hangen. Die brommerslotten met ketting bijv. moet je echt los slijpen en voor je dat gedaan hebt heb je al zoveel kabaal gehoord dat je ze op heterdaad kunt betrappen..

Mensen die dit doen zijn geen dierenliefhebbers.. maar ziek in hun hoofd.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 05:44

Wat een verdrietig nieuws

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 05:55

dierenactivisten zijn geen dierenliefhebbers. Die mensen kijken maar 1 kant op en meestal niet in de beste keus voor het dier.

Een hele klap voor het circus.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 06:40

S_en_Z schreef:
Wat een vreselijk nieuws.. maar wat ik dan niet snap is dat als ze al bedreigingen hebben gehad dat ze dan geen stevige sloten op de hokken hangen. Die brommerslotten met ketting bijv. moet je echt los slijpen en voor je dat gedaan hebt heb je al zoveel kabaal gehoord dat je ze op heterdaad kunt betrappen..

Wat denk je wat dat gaat kosten de staldeuren/ panelen worden allemaal inelkaargezet/ geschoven..... Enkel alleen de boxdeur voorzien van een slot heeft geen nut..... Ook ivm veiligheid van de dieren gaan de deuren niet op slot ( bv er breekt brand uit etc)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 06:42

Irisjeeh1999 schreef:
Ik neem aan dat dit de shetjes waren. Heb ze hier laatst nog zien staan met het circus.. Jammer :(

Het zijn idd 4 Shetlanders van de 8 die in de groepsstal stonden

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:12

Die bus gaat inderdaad verschrikkelijk hard, mede omdat hij daar een helling af gaat en dus vaart mee heeft. Je bent gewoon echt volslagen idioot als je opzettelijk dieten los laat.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:29

Vandalen of dierenrechtactivisten maakt voor mij geen donder uit. Je bent gewoon geen dierenliefhebber als je dit doet. Ik hoop echt dat ze de dader vinden en dat hij flink wat schadevergoeding mag betalen. (Hoewel dat nog maar de vraag is als ze geen rooie cent hebben op hun bankrekening).

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:31

sandorra schreef:
S_en_Z schreef:

Wat denk je wat dat gaat kosten de staldeuren/ panelen worden allemaal inelkaargezet/ geschoven..... Enkel alleen de boxdeur voorzien van een slot heeft geen nut..... Ook ivm veiligheid van de dieren gaan de deuren niet op slot ( bv er breekt brand uit etc)

Hmm heb je een punt ja

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:33

Te triest voor woorden...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:53

heb geen goed woord over voor die zogenaamde dieren activisten!! wat bereik je hier nu mee??? Idioten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:24

Maeve schreef:
( verschrikkelijk om 1 klap vier ponys kwijt te raken.

Heeft die chauffeur zitten slapen ? 4 pony's in 1 klap .

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:43

Wat een groot verlies!!
een aantal weken terug de ponys nog gezien in de stal hier vlakbij.
Ze stonden er PIEKFIJN bij!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:44

Ik denk dat je dat pas ziet op het laatste moment met zon snelheid. En als ze ineens van de zijkant komen. Nog moeilijker

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:45

ceasario schreef:
Maeve schreef:
( verschrikkelijk om 1 klap vier ponys kwijt te raken.

Heeft die chauffeur zitten slapen ? 4 pony's in 1 klap .

Als ze op een kluitje in t donker aan komen lopen? Die bus gaat flink hard namelijk

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:54

Wat enorm zielig!

Ik ben een grote tegenstander van circussen met dieren maar dit gaat gewoon te ver, dit doe je niet. -O-

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:03

Zo te horen hadden ze het prima zat bij het circus, box van 3x3 is niet minder dan op de gemiddelde manege. Dit zijn geen activisten maar extremisten, je eigen zin doordringen ten koste van anderen..
MOCHT het inderdaad door mens gedaan zijn hoop ik dat ze hun verdiende straf zullen krijgen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:48

Als een dierenactivist het er niet mee eens is, prima, maar ga dan op een andere manier actie vieren. Hier vallen alleen maar slachtoffers (gelukkig geen mensen, maar dat had ook goed kunnen gebeuren.)
En als het jeugd is geweest die stoer wilde doen, ben dan echt stoer en meld je. Wel fijn om hier van meerdere bokkers te horen dat ze het goed hadden/hebben. Sterkte voor alle betrokkenen, ook voor buschauffeur en de passagiers.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:55

MarlindeRooz schreef:
Wat enorm zielig!

Ik ben een grote tegenstander van circussen met dieren maar dit gaat gewoon te ver, dit doe je niet. -O-

Ik meende dat er tegenwoordig alleen geen wilde dieren meer in circussen mochten, maar huisdieren zoals paarden wel. Circus Renz kwam vroeger jaarlijks hier in de buurt en ik ging altijd naar de goed verzorgde paarden kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:56

Verschrikkelijk dat dit gebeurd is, voor de dieren, het circus, en de buschauffeur en passagiers. Gewoon heel treurig. De paardjes staan er fijn bij zo, sociaal contact en loopruimte, etc.

Wel heel typisch dat iedereen op bokt automatisch de aanname (zonder bewijs) overneemt alsof het een feit is dat dit door dierenactivisten is veroorzaakt. Gevaarlijk om van aannames een soort vaststaande feiten te maken en daarop gebaseerd allerlei uitspraken te doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-16 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt