SFN kondigt verkoop aan van zes toppaarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:41

Cayenne schreef:
Mooie tijd om Zenith nu op deze leeftijd te verkopen. Over een paar jaar neemt de waarde af. Nu kan hij nog wat jaren mee in de sport.
Vooropgesteld dat hij mee gaat naar Rio en ook nog eens redelijk tot goed presteert, zal dat vlak na de Spelen nog wel een hoger bedrag opleveren, hoewel ik gok dat hij ook zonder goede resultaten wel de prijs van London (8.6 miljoen dacht ik?) gaat verpletteren. Dat moet toch wel minstens 10 miljoen worden :P

Zenith is niet de makkelijkste ruin en London is hengst wat ook een meer waarde is dus nee die prijs gaat ie niet halen vrees ik

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:46

Cayenne schreef:
De schoorsteen moet ook roken en de investeerders willen hun inleg ook terug zien. Ik kan de beslissing wel begrijpen.
Niet leuk voor de ruiters, maar er was al heel duidelijk gesteld dat de meeste paarden tot en met de OS zouden blijven en daarna verkocht werden. Daar hebben de ruiters zich echt wel op ingesteld.

doel was volgens mij niet enkel OS .. landenwedstrijden , EK en WK lijken me net zo belangrijk
vandaar uit vind ik het wel een verlies voor bvb Aquila SFN die nu onder Wout jan toch echt mooie dingen laat zien ..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:48

Als het enkel tot OS gaat dan is het wel vreemd dat
Chuck Blue SFN, Djumpsina SFN, Eloma’s Blue SFN en Ferrari SFN geveild worden
van deze weet je dat ze gezien hun leeftijd niet aan de OS konden deelnemen ..wel de volgende OS :j
dus vreemd imo

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:02

Sammie schreef:
Cayenne schreef:
Mooie tijd om Zenith nu op deze leeftijd te verkopen. Over een paar jaar neemt de waarde af. Nu kan hij nog wat jaren mee in de sport.

Dat is net het probleem imo. Voor zo'n bedrag koop je een paard als investering, dus word ie de komende jaren compleet meegereden op de topwedstrijden. Hij moet z'n geld wel terugverdienen. Als het nou nog een hengst was..

Daar heb je een punt. London kan dekken, Zenith niet (klonen is misschien een optie).
Dan zal de waarde idd minder zijn.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:47

De borg die je moet betalen voordat je mag deelnemen aan de veiling is wel belachtelijk!
Tussen de 50.000 en 250.000 euro afhankelijk van welke paard je op wilt bidden! 8)7

Sammie

Re: SFN kondigt verkoop aan van zes toppaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:50

Ja, maar dat voorkomt gewoon grapjassen en onzinbiedingen :=

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:11

vind ik maar heel normaal