Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dat verandert echt niet
Sizzle schreef:Bontpatronen en zeker stippels schetsen is zinloos. Stippels vallen niet onder aftekening maar onder kleur.
Je gaat inmers ook geen witte manen schetsen bij een palomino.
Alleen aftekeningen zijn definitief blijvend.
Caily schreef:Ik zou zeer verbaasd zijn als ik straks bij mijn bonte Tinkers kom en ze hebben ineens andere vlekken hoorDat verandert echt niet

Lievelucje schreef:Van wat ik gehoord heb is dit europees geregeld en geldt dus voor alle stamboeken. De regelgeving staat ook toe om het paspoort te voorzien van foto's (voor de stamboeken waar veel wit in voorkomt). Voor het kwpn is dit minder van toepassing lijkt mij.
Overigens wordt afspenen wel toegestaan bij het kwpn, maar is in dat geval DNA onderzoek (ruim €50 geloof ik) verplicht op kosten van de geregistreerde
petraaken schreef:Is dit een europese beslissing of enkel voor Nederlandse stamboeken?
Donja schreef:Bij het NAS moet je bij de geboorteaangifte een foto van beide zijden meesturen, wel zo makkelijk met al die stipjes en verschillende patronen.
Ik wens de kwpn schetser veel plezier met mijn ene veulen
[ [url=m/0p03dn.jpg]Afbeelding[/url] ]

loes-freke schreef:Donja schreef:Bij het NAS moet je bij de geboorteaangifte een foto van beide zijden meesturen, wel zo makkelijk met al die stipjes en verschillende patronen.
Ik wens de kwpn schetser veel plezier met mijn ene veulen
[ [url=m/0p03dn.jpg]Afbeelding[/url] ]
dat was toch afgeschaft?
oke heb al 5 jaar niet meer gefokt.