Geenpaardhaar.nl gaat bloggen voor Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:33

Ik heb toch een vraag. Die zou ik bij jullie als nieuwsredactie neer kunnen leggen, maar ik denk dat meer Bokkers benieuwd zijn naar het antwoord dus ik stel mijn vraag toch hier in het topic.

Als je nou ruimte wilt maken voor een Bokt-blog en als je nou weet dat er al meerdere bloggende Bokkers zijn en als je dan ook nog niet wilt dat Bokkers gaan denken dat de uitverkoren blogger dat is vanwege zijn relatie met het team, waarom kies je dan voor deze start? Waarom geen open blog-wedstrijd, waarbij iedereen zijn/haar blog kan doorlinken, het team de beste vijf of tien selecteert en die mensen allemaal een bijdrage schrijven waaruit de rest van Bokt dan kan kiezen wie voor het komende jaar de vaste Bokt-blogger wordt?

Zou dat niet voor zowel de start van dit nieuwe onderdeel van Bokt als voor de blogschrijver in kwestie een stuk minder gedoe hebben gegeven?

Relien

Re: Geenpaardhaar.nl gaat bloggen voor Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:40

Hmm hoor het voor het eerst over en heb een paard dingen gelezen maar vind het niks. geeft weinig toevoeging behalve dat hij goed is in andere afzeiken.,

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:44

Maura, ik denk niet dat de Boktmods en degenen die hier over gaan dit hadden kunnen voorzien :D. Ze doen het namelijk NOOIT goed... Overigens vind ik jouw idee wel een goede inderdaad.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:50

Hier geen volger..... niet mijn smaak van leuke of interessante blogs.
Heb de blogs gelezen en vind ze niet echt leuk, grappig of iets toevoegen, dat hoeft natuurlijk niet en er zullen uiteraard mensen zijn die het wel leuk vinden maar ik vind het niks....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:28

Jammer dat al dicht gegooid is. Ik ben wel benieuwd wanneer de volgende blog komt. Ik vond allemaal best wel gezellig.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:00

maura schreef:
Ik heb toch een vraag. Die zou ik bij jullie als nieuwsredactie neer kunnen leggen, maar ik denk dat meer Bokkers benieuwd zijn naar het antwoord dus ik stel mijn vraag toch hier in het topic.

Als je nou ruimte wilt maken voor een Bokt-blog en als je nou weet dat er al meerdere bloggende Bokkers zijn en als je dan ook nog niet wilt dat Bokkers gaan denken dat de uitverkoren blogger dat is vanwege zijn relatie met het team, waarom kies je dan voor deze start? Waarom geen open blog-wedstrijd, waarbij iedereen zijn/haar blog kan doorlinken, het team de beste vijf of tien selecteert en die mensen allemaal een bijdrage schrijven waaruit de rest van Bokt dan kan kiezen wie voor het komende jaar de vaste Bokt-blogger wordt?

Zou dat niet voor zowel de start van dit nieuwe onderdeel van Bokt als voor de blogschrijver in kwestie een stuk minder gedoe hebben gegeven?

Ondanks dat ik de blogs wel leuk vind, ben ik het hier wel volledig mee eens inderdaad.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:49

Jammer dat het andere topic nu gesloten is, maar nog wel op de voorpagina bij het laatste nieuws staat... Haal m dan daar ook weg, als je er toch niet op kan reageren :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:43

Er zijn verschillende manieren mogelijk om iets op te starten. Wij hebben er nu voor gekozen het zo te doen. Met de blogs van Jeroen hebben we een soort van aftrap voor het bloggen op Bokt. Andere bloggers kunnen zich melden en misschien komt er inderdaad uiteindelijk wel een soort "wedstrijd" of misschien kiezen we andere vorm. Voor nu willen we eens kijken hoe dit loopt.
Je kunt het nooit voor iedereen goed doen en er is altijd wel een andere weg mogelijk. Gelukkig zijn er naast mensen met kritiek ook veel mensen die de blogs van Jeroen wel leuk vinden en ze met plezier lezen. Wat dat betreft is het net als in het echte leven, zoveel mensen zoveel meningen en gelukkig maar. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:29

antje_vip schreef:
Jammer dat het andere topic nu gesloten is, maar nog wel op de voorpagina bij het laatste nieuws staat... Haal m dan daar ook weg, als je er toch niet op kan reageren :Y)

_/-\o_

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:33

"Hallo ik ben Jeroen en mijn 1ste topic is al op slot"
sorry, kon het echt niet laten :')

In 1 klap een BB'er _/-\o_

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:45

Amanda schreef:
Ik gok dat het topic dicht is omdat er door een aantal offtopic met modder werd gesmeten naar elkaar. ;)

Edit: Wat Mariett zegt dus.

Dat dus. We willen eea graag netjes afhandelen voor we het andere topic weer open zetten.

Moderatoropmerking:
ondertussen graag in dit topic binnen de regels reageren dus graag!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:59

Ge ni aal gewoon :') heb net alle blogs op de site achter elkaar gelezen :=

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 00:14

Okee, ook dit is weer zo iets leuks wat dan verschrikkelijk is uitgevoerd.

Er zijn echt wel een paar hele leuke bloggers op bokt. Maar dan komen jullie dus uit bij iemand die niks van paarden weet. Niks met bokt heeft (en in 6 maanden geen 10 berichten kan schrijven). De Nederlandse taal zo erg ver<piep>, dat het zelfs mij opvalt. Die een blog schrijft met misschien 10 bezoekers per bericht...

Probeer dan tenminste te streven naar iets en niet kwaliteit te kiezen waar je een schep voor nodig hebt.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:46

Jessica schreef:
Er zijn verschillende manieren mogelijk om iets op te starten. Wij hebben er nu voor gekozen het zo te doen. Met de blogs van Jeroen hebben we een soort van aftrap voor het bloggen op Bokt. Andere bloggers kunnen zich melden en misschien komt er inderdaad uiteindelijk wel een soort "wedstrijd" of misschien kiezen we andere vorm. Voor nu willen we eens kijken hoe dit loopt.
Je kunt het nooit voor iedereen goed doen en er is altijd wel een andere weg mogelijk. Gelukkig zijn er naast mensen met kritiek ook veel mensen die de blogs van Jeroen wel leuk vinden en ze met plezier lezen. Wat dat betreft is het net als in het echte leven, zoveel mensen zoveel meningen en gelukkig maar. ;)

Ik heb getwijfeld of ik hier op zou reageren, omdat het ontzettend moeilijk is om opbouwende kritiek als zodanig over te brengen. Op internet wordt het snel als zuur gezien terwijl dat absoluut niet mijn bedoeling is.

Goed, een poging. Je geeft aan: "wij hebben er nu voor gekozen het zo te doen". Met alle respect, maar dat was wel duidelijk. Mijn vraag was waarom voor deze start is gekozen.
Vragen staat vrij, het niet beantwoorden van vragen ook (in elk geval wat mij betreft). Maar als je reageert op een vraag zonder daadwerkelijk een antwoord te geven ben je ofwel politicus, ofwel probeer je te verhullen dat je geen antwoord weet of het antwoord niet wilt geven.

Omdat bij dit 'antwoord' opnieuw een duidelijke keuze is gemaakt, namelijk een algemeen verhaaltje schrijven zonder de vraag te citeren en omdat er voor zover ik weet niet zo gek veel politici op Bokt actief zijn, ga ik nu een aanname doen. Of eigenlijk ga ik geen aanname doen, maar ik ga de aanname delen die ik al had toen ik het dichtgegooide topic las en die de reden is dat ik de vraag stelde. Die aanname is: hier is niet goed over nagedacht. Dat is geen verwijt, het is nogal een prestatie om met een team dat grotendeels uit vrijwilligers bestaat en dat slechts sporadisch samen op dezelfde locatie de enorme lijst met dingen-die-ook-nog-zouden-moeten-gebeuren een dynamisch en niet altijd even overzichtelijk geheel als Bokt een beetje in goede banen te leiden.

Je kunt niet alles voorzien en je kunt het niet voor iedereen goed doen. Maar omdat de blogger een man is en bovendien partner van een teamlid, heb je geen kristallen bol nodig om te voorspellen dat zijn introductie niet onopgemerkt zal blijven. Alleen al daarom was het handig geweest om even na te denken over het hoe. Wat ik niet begrijp, en dan serieus echt niet begrijp en niet zomaar vraag om een aanname van mezelf bevestigd te krijgen, is de stugge, afstandelijke en - hopelijk ongewild - denigrerende communicatie van het team naar 'de gewone bokker'. Zoals de opmerking in het andere topic dat de relatie van de blogger met een teamlid geheel los staat van het verschijnen van het blog op Bokt. Natúúrlijk staat die relatie niet los van het blog op Bokt. Hoe dom denk je dat je leden zijn? Zonder die relatie had het team toch helemaal niet geweten dat die jongen blogs schrijft? Zonder die relatie zou hij helemaal niet over dit onderwerp zijn gaan bloggen en zonder die relatie zou hij waarschijnlijk niet eens geweten hebben dat Bokt bestaat.

Wie in dat laatste stukje een verwijtende toon leest, leest het zoals het is bedoeld. Want ondanks dat ik oprecht bewondering heb voor wat jullie voor elkaar weten te krijgen - ik ken een hoop organisaties waarin mensen wel samen op kantoor zitten maar de samenwerking stukken minder is - vind ik het zorgwekkend dat hier een top-down beslissing is genomen en doorgevoerd op een manier die door succesvolle ondernemingen al in de vorige eeuw is afgeschaft. Temeer omdat Bokt het op dit punt juist ook heel vaak hartstikke goed aanpakt.

Je kunt het nooit voor iedereen goed doen, dat is waar. Maar je kunt wel, als dingen anders lopen dan voorzien, de keuze maken om open en eerlijk te zijn over wat er is misgegaan en laten zien hoe je de situatie wilt gaan verbeteren of zelfs - als je zelf niet weet wat je kunt doen - mensen vragen mee te denken over oplossingen. Zoals het nu is, zit er namelijk een nare bijsmaak aan het nieuwe onderdeel van Bokt en dat is gewoon jammer. Dan kan het best zijn dat het een man is en dat mannen daar anders in staan en dan kan het best zijn dat er óók heel veel mensen wel positief hebben gereageerd, maar die jongen schrijft stukjes omdat hij daar plezier in heeft en je maakt mij niet wijs dat het plezierig is om onderwerp te zijn van kritiek waar je zelf geen grip op hebt, zoals de keuze van het team om geen blogger van Bokt te kiezen maar iemand die niks met paarden heeft en tot voor kort ook niks met Bokt. Dat maak je niet ongedaan door topics dicht te gooien en de berichten die je niet aan staan te verwijderen, dat los je - denk ik - alleen echt op door te erkennen dat je het niet goed hebt aangepakt, uit te leggen hoe je er nu in staat en er op te vertrouwen dat je leden voor het overgrote merendeel gewoon prettige mensen zijn die daar normaal op zullen reageren.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:54

Maura _/-\o_

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:05

Ik heb twee blogs gelezen, en ik vind het bijzonder slecht.

Dat zijn humor mijn humor niet is, maakt niet uit. Dat hij geen verstand heeft van paarden en de paardenwereld dus vanuit een andere hoek bekijkt is wellicht leuk.

Maar ik vraag me oprecht af waarom zo'n groot forum dat zoveel waarde hecht aan o.a zijn visitekaartje 'uitgelicht' en de gehele voorpagina een jongen blogs laat schrijven die bol staan van schrijversfouten: van de hak op te tak, geen duidelijk onderwerp per blog, soms beledigend. Kortom: ik vraag me af of die jongen zelf wel doorheeft en snapt waar hij over schrijft. En hoe knullig zijn blogs overkomen.

Bokt heeft een aantal hele goede bloggers die wél te volgen zijn, en meer voorpagina-waardig zijn.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:06

Ik ben het nu toch een keer niet met je eens Maura. Imo doe je teveel aannames gebaseerd op je eigen mening :o.

Ik vind het antwoord van Jessica namelijk wel bevredigend. Het is een aanname dat men er niet goed over na heeft gedacht. Weten wij veel, misschien zijn hier wel 4 volle brainstormsesessies met het hele Boktteam aan vooraf gegaan. Dat wéten wij alleen niet. En dat het nu niet zo líjkt, wil niet zeggen dat het ook niet is gebeurd ;).

Over het algemeen vind ik de leden van Bokt juist NIET normaal en prettig reageren inzake dingen die het Boktteam doet. Er is in 90% van de gevallen uitsluitend commentaar en goed doe je het nooit.
Laatst bijgewerkt door Sees op 23-06-16 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:12

Waar maken jullie je toch druk om?

Staat er ergens vermeld dat het verplicht is te lezen?
Dat Bokt ineens niet meer gratis is omdat er een blogger is aangesteld?

Je vindt de stukjes leuk of niet, ongeacht wie ze schrijft en met wie die schrijver 's avonds aan tafel zit.
Je bent vrij om de stukjes te lezen of niet, net als elk topic, dus wat is het probleem?

Of heb ik nu iets gemist :?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:20

Jeetje er worden hier hele boekwerken gecreërd :=
Waar gaat het nou om, een blog op een website..

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:20

Toch kleine bemerking... de regels zeggen :

"de algemene fora (niet paard-gerelateerd) zijn alleen toegankelijk als je meer dan 25 inhoudelijke berichten geplaatst hebt op de informatieve fora"

En Jeroen heeft nog geen eens 10 berichten (al dan niet inhoudelijk) geplaatst en krijgt al ruimte voor een blog ?!
Er zal dus toch wel sprake zijn van enige vorm nepotisme (denk/vrees ik).

"All bokt-ers are equal, but some are more equal then others" :j

Verder laat het me overigens koud... ik lees (en reageer soms) enkel nog op dingen, die me interesseren.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:24

Shirley schreef:
Waar maken jullie je toch druk om?

Staat er ergens vermeld dat het verplicht is te lezen?
Dat Bokt ineens niet meer gratis is omdat er een blogger is aangesteld?

Je vindt de stukjes leuk of niet, ongeacht wie ze schrijft en met wie die schrijver 's avonds aan tafel zit.
Je bent vrij om de stukjes te lezen of niet, net als elk topic, dus wat is het probleem?

Of heb ik nu iets gemist :?

Ik denk dat het schoentje wringt omdat vele Bokkers zich reeds hadden aangemeld hiervoor. Echter is dit altijd weggewuifd met 'Geen tijd', 'geen interesse' of een andere reden. INEENS kan dit wel. Als je dan vraagt naar de goede doordachte reden komt daar geen of weinig respons op. "Waarom doen jullie dit?" "Omdat we hiervoor gekozen hebben" :+ "Waarom heeft Bokt hiervoor gekozen...?" ...

Ik ben het wél helemaal eens met Maura

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:39

Inderdaad wat hierboven (in meerdere reacties) al is gezegd eigenlijk. Vind je het niet leuk?
Lees hem dan niet. Vind je het wel leuk?
Dan lees je het wel.
Dus ja. Ik begrijp alle discussies en verwijten niet echt. Hij staat er nou toch al, dus als je het niks vindt is het denk ik een jammer maar helaas geval. Je bent ook niet verplicht om erop te klikken en de blog te lezen, dus nee, ik begrijp alle drukte niet echt.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:40

De discussie over de blog is van hetzelfde Calimero gehalte als uitgelicht.
'Een ander wel en ikke niet en dat is niet eerlijk!'.
Ik vind hem niet zo heel aansprekend schrijven, maar goed dat klik ik er voortaan niet op.
Wel hoop ik dat Bokt inderdaad nog eens een Blogger aanstelt die interessante en leerzame verhalen heeft uit de paardenwereld zelf :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:46

SETEFURII schreef:
Ik denk dat het schoentje wringt omdat vele Bokkers zich reeds hadden aangemeld hiervoor. Echter is dit altijd weggewuifd met 'Geen tijd', 'geen interesse' of een andere reden. INEENS kan dit wel. Als je dan vraagt naar de goede doordachte reden komt daar geen of weinig respons op. "Waarom doen jullie dit?" "Omdat we hiervoor gekozen hebben" :+ "Waarom heeft Bokt hiervoor gekozen...?" ...

Setefurii, maar dan is het toch juist fijn dat het nu wel kan? En dat er aangegeven wordt dat andere bloggers zich ook aan kunnen gaan melden? Kunnen we dáár dan niet gewoon blij mee zijn?

Overigens werd er bij mijn weten niet gevraagd waarom er nu wel voor gekozen is maar waarom er op deze manier voor gekozen is :o.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:57

Sees schreef:
SETEFURII schreef:

Setefurii, maar dan is het toch juist fijn dat het nu wel kan? En dat er aangegeven wordt dat andere bloggers zich ook aan kunnen gaan melden? Kunnen we dáár dan niet gewoon blij mee zijn?

Overigens werd er bij mijn weten niet gevraagd waarom er nu wel voor gekozen is maar waarom er op deze manier voor gekozen is :o.

Tuurlijk is het fijn dat het kan, ik "stoor" me ook niet aan meneer, maar ik kan heel goed begrijpen dat vele mensen hun hadden aangeboden! Tenminste, als ze geweten hadden dan bokt een blogger zocht! :)*

Maar als je vraagt "waarom kies je voor deze manier" en er wordt praktisch geantwoord met "Daarom." Dan zouden de meeste mensen wel denken dat er niet goed nagedacht en geargumenteerd is over het hele gebeuren. :D