Edward Gal meldt zich af voor CHIO Rotterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Re: Edward Gal meldt zich af voor CHIO Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:27

Het blijft zo wel enorm spannend in de aanloop naar Rio. Er is een vrij groot Olympisch kader, maar een echt heel sterk team samenstellen wordt nog spannend. Engeland, Duitsland, Spanje en ook Zweden zijn flink aan de weg aan het timmeren!

Wel blij voor Hans Peter, die rijdt zo heel stabiel 3 paarden het kader in!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:48

Ja Hans Peter heeft het super, al te beginnen met Johnson en Flirt. Beide ongelofelijk constante paarden die zich tot dusver niet heel erg reageerde op druk of wat dan ook.

Naja en je weet niet wat Danielle met Siro gaat doen. Blijft wel heel spannend weer. Maar ach dat is soms ook wel es leuk.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:11

Ik was gewoon gestopt met dit paard, zonde van de energie die hierin wordt gestoken,
want dit is gewoon zijn karakter, zal altijd een angsthaas blijven, vol met stress.
Dit zal een blijvend probleem blijven bij dit paard....Eddy heeft nog zat andere
goede toppers staan.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 00:02

Deze os worden hem niet voor Edward ben ik bang. Ik denk dat we moeten wachten tot zonik zover is.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:29

Persevero schreef:
Deze os worden hem niet voor Edward ben ik bang. Ik denk dat we moeten wachten tot zonik zover is.

Denk ik ook! Zonik is een paard dat op Totilas lijkt...super kunnen aanspannen maar ook kunnen ontspannen en dan heb je echt een toppaard. Undercover, net als Sisther de jeu zijn mentaal niet geschikt voor dit hoge werk....puur mijn mening...

Hoop voor Edward dat het geluk over 4 jaar wel een keer met hem is....eerst de pech met Lingh, toen Totilas en nu Undercover....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:36

Ja nu je het zegt..hij heeft wel iedere keer pech bij de olympische spelen inderdaad.

Ik denk dat Voice eigenlijk niet goed genoeg is voor de O.S, die mist net een stukje kwaliteit vind ik. Maar misschien is hij enorm gegroeid..we zullen zien, gelukkig zijn er nog andere sterke combinaties.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:52

Persevero schreef:

Deze OS worden 'm weer niet voor Edward, je kunt je ook afvragen of hij er wel belang bij heeft om naar de OS te gaan. Van zijn sponsor hoeft het in elk geval niet, want die heeft er niks aan.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:52

manubres schreef:
[

Denk ik ook! Zonik is een paard dat op Totilas lijkt...super kunnen aanspannen maar ook kunnen ontspannen en dan heb je echt een toppaard. Undercover, net als Sisther de jeu zijn mentaal niet geschikt voor dit hoge werk....puur mijn mening...

Zijn mentaal wel geschikt voor het hogere werk alleen niet met een ruiter die met zoveel druk rijdt.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:53

Hoezo 'weer niet'??

Sommigen lijken vergeten te zijn dat Undercover gewoon al een Olympische Spelen gelopen heeft, en dat daar toen ook echt goed deed...

De spanning is er niet altijd al zo extreem geweest, in Londen liep hij 75% en 80% in de kur.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:43

Stral schreef:
Hoezo 'weer niet'??

Sommigen lijken vergeten te zijn dat Undercover gewoon al een Olympische Spelen gelopen heeft, en dat daar toen ook echt goed deed...

De spanning is er niet altijd al zo extreem geweest, in Londen liep hij 75% en 80% in de kur.

verwoorde mij niet goed. Niet dat het met undercover niet zou kunnen, maar het is gewoon geen makkelijk paardje. Edward is in mijn ogen een ruiter die de OS zou kunnen winnen en dat dat met zonik eerder het geval zal zijn dan met undercover of voice.
Niet dat het slecht gaat, absoluut niet. Maar Edward hoort wel tussen de potentiële winnaars, ik plaats hem dan ook tussen die ruiters. En dan denk ik dat het hem niet gaat worden.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:52

Stral schreef:
Hoezo 'weer niet'??

Paard is geen "groentje" heeft toch al behoorlijk verdienstelijk op grote evenementen zoals de OS rond gelopen, ondanks dat hij heet en sensibel is.
Wat is er dan ineens veranderd dat het nu niet meer kan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:55

R12312 schreef:
manubres schreef:
[

Zijn mentaal wel geschikt voor het hogere werk alleen niet met een ruiter die met zoveel druk rijdt.

Precies!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:49

Ik doe geen uitspraken over het hoe en waarom het nu niet meer zou lukken :) Ik constateer gewoon dat er precies vergeten wordt dat hij het de vorige keer niet zo slecht deed ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:23

denbine schreef:
Stral schreef:
Hoezo 'weer niet'??

Paard is geen "groentje" heeft toch al behoorlijk verdienstelijk op grote evenementen zoals de OS rond gelopen, ondanks dat hij heet en sensibel is.
Wat is er dan ineens veranderd dat het nu niet meer kan?

Gal maakt ze of kraakt ze ....
Wat met deze gebeurt is mag duidelijk zijn. :)
Ik ga geheel mee met R12321. Maar goed, dat is algemeen geweten van mij dat ik die vertwijfelingen al jaren he.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:48

Stral schreef:
Hoezo 'weer niet'??

Sorry!!! Was ik inderdaad vergeten...oepsie...schaam...
Maar hij reed Undercover toen volgens mij pas heel kort en deed in principe niet mee voor individuele medailles.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:16

Wat een commotie. Zie niet in waarom Edward & Undercover 'niet' zou gaan naar Rio,
die heeft zich echt wel goed voorbereid :)

Bovendien heeft Nederland deze combinatie in goede doen NODIG :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:47

Oke, je hebt dus de berichtgeving van de laatste tijd niet gevolgd?

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:34

purkie schreef:
Wat een commotie. Zie niet in waarom Edward & Undercover 'niet' zou gaan naar Rio,

Tja, in goede doen hebben we hem zeker nodig.
Maar hoe heeft hij zich voorbereid dan?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:07

xAntoinettex schreef:
purkie schreef:

Tja, in goede doen hebben we hem zeker nodig.
Maar hoe heeft hij zich voorbereid dan?

Dat is het. Ze kunnen zeker hoge ogen scoren als undercover zich goed houd maar eerlijk is eerlijk heel stabiel is die niet. Niet een factor waarbij je op aan kan of een factor dat van het moet wel heel gek gaan wil die rare scores gaat leveren. Het is meer de vraag denk ik willen ze de gok gaan nemen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:22

purkie schreef:

Rotterdam vorig jaar, remember?
Aken vorig jaar, remember?
Nieuw en St. Joostland, de beelden gezien?

Het is van kwaad tot erger gegaan hoor... in goede doen is al eventjes geleden...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:48

Vind ook wel grappig dat die topruiters tegenwoordig alles op welzijn gooien. Ipv, we hebben hem nog niet voor elkaar :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:08

Janine1990 schreef:
purkie schreef:

Rotterdam vorig jaar, remember?
Aken vorig jaar, remember?
Nieuw en St. Joostland, de beelden gezien?

Het is van kwaad tot erger gegaan hoor... in goede doen is al eventjes geleden...

Sluit me helemaal bij je aan. Het is gewoon spannend omdat Edward eigenlijk nog niet meer heeft kunnen laten zien dat die daadwerkelijk weer fatsoenlijk hem door de baan kon sturen. En dat maakt het verschrikkelijk spannend om zo'n gok te nemen..

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:19

Ik ben geen fan van Undercover. Ik vind het geweldig wat Gal er mee presteert. Ik snap heel goed dat je met zo'n paard echt alle zeilen moet bijzetten voor een podiumplek in Rio.
Undercover is bij lange na niet het beste paard straks in Rio, hij komt mentaal en ook fysiek echt tekort. Maar een ruiter als Gal steekt met kop en schouders boven de rest uit dus verdient hij een plek op het podium.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:54

Hij haalt het podium in de landenwedstrijd heel misschien, maar individueel zeker niet.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:15

Abacab schreef:
Ik ben geen fan van Undercover. Ik vind het geweldig wat Gal er mee presteert. Ik snap heel goed dat je met zo'n paard echt alle zeilen moet bijzetten voor een podiumplek in Rio.
Undercover is bij lange na niet het beste paard straks in Rio, hij komt mentaal en ook fysiek echt tekort. Maar een ruiter als Gal steekt met kop en schouders boven de rest uit dus verdient hij een plek op het podium.

Mee eens