"Dood" paard is een hit op Facebook

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:27

Ik vind hem toch aardig bevangen als ie eenmaal staat

Maarja wie ben ik?
Een dansende beer op een kokende plaat vinden we ook allemaal leuk en grappig..
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 09-06-16 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Re: "Dood" paard is een hit op Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:28

Dat zie je wel heel snel. Hij rolt uit ligstand heel vlot overeind en binnen twee seconden daarna stopt het filmpje. Even de kans om uit te vouwen?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:36

Op,Facebook las ik in berichten van de eigenares dat hij dit al tijden zowat dagelijks doet en ze dus ook regelmatig belletjes van bezorgde mensen krijgt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:36

XxFyrstaxX schreef:
Wauw, knap weer dat mensen zo snel conclusies kunnen trekken. Damn.

Conclusies? Mensen hebben er alleen hun bedenkingen bij, en dat vind ik niet meer dan logisch. Ik vind het minstens zo schadelijk dat iedereen er maar om lacht, zonder er verder bij na te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:38

saskiakefie schreef:
XxFyrstaxX schreef:
Wauw, knap weer dat mensen zo snel conclusies kunnen trekken. Damn.

Conclusies? Mensen hebben er alleen hun bedenkingen bij, en dat vind ik niet meer dan logisch. Ik vind het minstens zo schadelijk dat iedereen er maar om lacht, zonder er verder bij na te denken.

Ik vind het best dat mensen er bedenkingen bij hebben, maar er zijn ook mensen die er dan hele verhalen bij gaan verzinnen bijv. dat de eigenaresse het paard ernstig verwaarloosd etc. Dat vind ik echt niet kunnen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:39

Huh waar dan? Niet hier in dit topic hoor, lijkt me dat je daar op reageert toch?

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:00

Afbeelding
Hoe vaak hier al niet aangebeld is van er ligt een dood paard in de wei..
Murrie ligt echt plat en beweegt dan echt bijna niet..
De eerste keer schrok ik ook maar nu ben ik het gewend.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:01

Blue_Eyes schreef:
Whahahaha, nou, het is fijn dat andere mensen goed opletten in ieder geval. :')

Nou, dat zeg je ook niet meer als je niet eens meer rustig een rondje kunt rijden zonder dat mensen je er op attent maken dat er een dood paard ligt. We hadden zo'n zwikkie dat met z'n allen regelmatig 'dood' lag. Zo vaak als dat ik wel niet heb staan uitleggen dat ze niet dood waren maar dat ze aan het slapen waren...op een gegeven moment is het gewoon niet leuk meer. Zeker niet als je in de zomer bijna dagelijks mensen, dierenbescherming etc. en zelfs politie aan het hek hebt omdat er dode paarden zijn gesignaleerd. Zelfs niet als ze vervolgens ook verbijsterd toekijken hoe ze spontaan uit de dood opstaan om naar stal te sjokken voor een hapje brok. Van zonnen krijg je trek, blijkbaar.

Of dat beestje nou wel of niet iets heeft laat ik maar in het midden, ik ben immers geen VA en niet zo helderziend dat ik dat van een kort filmpje kan zien. En ja, als je het zo ziet vind ik het er geinig uitzien (al ben ik blij dat ze hier er nooit zo bizar bij hebben gelegen, dan had de dierenbescherming er een dependence kunnen openen := ). Tot het punt waarop ze met stenen en een stuk hek gooien. Dat is niet geinig. Er zijn vriendelijkere manieren om een paard op z'n pootjes te krijgen en als ie inderdaad niks mankeert láát dat beest dan lekker liggen, komt vanzelf wel overeind als er eten dreigt te komen.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:02

Dat geluid ook als ze die steen vol in zijn zaakie mikt... my god :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:08

saskiakefie schreef:
Huh waar dan? Niet hier in dit topic hoor, lijkt me dat je daar op reageert toch?

Nee, inderdaad niet in het topic sorry daarvoor. Maar in de reacties op het filmpje zelf. Ik reageer ook niet op iemand persoonlijk.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:13

Wat een rotwijf. "PINTO GET UUUUPPP IT'S EMBARASSING! You're embarassing me in front of the neighbours!" Nee, schat, dat doe je zelf al. En dan ook nog met stenen en een stuk hek gooien. Bah.

Weet niet of er iets mis mee is, maar zou me niet verbazen. Vind hem als hij opstaat, toch wel apart staan, in een stand die toch wel lichtelijk lijkt op hoefbevangenheid. Maar de video is te kort om het echt te kunnen beoordelen, dus misschien is er wel niets aan de hand. Toch, ik vind het allesbehalve grappig. Zeker met dat mens dat er bij staat te roepen dat die overeind moet komen en dingen gaat gooien.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:15

NatasjavE schreef:
Zonder deze pony verder te kennen kunnen we wel gaan roepen dat ie iets onder de leden heeft....vind ik ook een beetje onzinnig.

Paard wat zijn benen ontlast kan ook op plat op de zij liggen. Daar voor hoeft ie niet op de rug te liggen.

Dus wie weet heeft ie wat wie weet niet.... Ik zou er op grond van dit filmpje geen geld op durven in te zetten.

En wellicht geniet het diertje wel van zijn welverdiende pensioen.

Als ze op hun rug liggen trekt het bloed uit de benen, daardoor raken ze gevoelloos.
Dat is wat ik vaker heb gezien bij paarden met pijn.
Deze houding is ook buitengewoon voor een paard.
Ik zou iig niet lachen als mijn paard er zo bij lag..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:16

Ons veulen heeft zo rond gerold en gelegen. Was toch echt koliek. Ik vind het maar eng, en grappig zeker niet. Ik zou toch wel willen weten waarom mijn paard er zo bij lag hoor... Dieren kunnen zeker rare dingen doen maar een paard doet dit van nature niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:18

Ik denk dat de eigenares na al die boze reacties het paard als een dolle naar de DA heeft gebracht :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:39

Misschien iemand anders, die verder kijkt dan z'n neus lang is ;)

Vind het er ook totaal niet grappig uitzien.
En dan ook dat beestje nog gaan bekogelen met allerlei rotzooi...haal je geen punten mee -O-

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:52

Ik denk dat de eigenaresse wel weet dat het niks ergs is, anders zou ze ook niet zo reageren.

Ik vond het een erg grappig filmpje :j

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 01:19

Jeetje, volgens mij ligt die pony inderdaad niet voor z'n lol zo vreemd..

Afbeelding

Afbeelding

-O- -O- -O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 01:57

Die van mij fleemt ook om de haverklap als hij wil, maar mijn pony is echt echt echt niet bevangen.
Net als dat ik hem vaak onder de bagger aantref, dan heeft hij gerold in een modderpoel in de wei of met zijn benen in de sloot gestaan ofzo.

Dus of de pony wat mankeert of niet, ik denk niet dat je er zo wat zinnigs van kunt zeggen..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 02:05

Nou ik denk niet dat het zozeer om het flemen gaat, maar om het veel en veel te dik zijn. dier is gewoon moddervet; dat is gewoon anderhalve pony wat daar staat ipv 1. Wat zeg ik; zowat 2 zelfs

Zoveel overgewicht; dat moet toch wel problemen veroorzaken danwel veroorzaakt hebben.

Had het filmpje al op fb gezien en vind hem ook niet grappig. Vind ook niet dat het dier lekker staat (staat in eerste instantie wat te wankelen zelfs) als die uiteindelijk opstaat.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 02:30

moonfish13 schreef:
Die van mij fleemt ook om de haverklap als hij wil, maar mijn pony is echt echt echt niet bevangen.
Net als dat ik hem vaak onder de bagger aantref, dan heeft hij gerold in een modderpoel in de wei of met zijn benen in de sloot gestaan ofzo.

Dus of de pony wat mankeert of niet, ik denk niet dat je er zo wat zinnigs van kunt zeggen..

Ik denk dat je je pas zorgen moet maken als je paard nóoit eens fleemt of onder de bagger zit. Zou niet weten wat dat met hoefbevangen te maken moet hebben.

Als je het dan over hoefbevangen hebt, is het flemen en de modder het eerste wat je opvalt?

LiberaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 03:31

Volgens mij liggen ze met ernstige maagzweren precies zo!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 03:44

Laat ik het zo zeggen: ik snap de verdenkingen maar ik denk niet dat je dit van dit filmpje kunt beoordelen.
Zelf ken ik ook een pony, nou dat dier is obees, en echt al houd je hem op een stenen paddock met beperkt schraal hooi valt hij nog niet af.
Getest op insulineresistentie en cushing, dat heeft hij dus niet.
En nogmaals ik snap echt je bedenkingen, maar vanaf enkel deze beelden kan je er denk ik niet alles van zeggen.

Daarmee zeg ik niet dat het beest gezond is, maar ik kan er zo gewoon geen echt oordeel over vellen.
Als mijn beest ineens zo lag liet ik hem doorlichten hoor, maar niemand hier kent verder meer als er op facebook staat.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 06:13

Libera schreef:
Volgens mij liggen ze met ernstige maagzweren precies zo!

Deze houding is inderdaad bekend bij veulens met ernstige maagproblemen. Was het eerste dat ik dacht toen ik het zag.

Ik hoop voor de pony dat hij het "gewoon" fijn vindt liggen.
Maar ik heb mijn twijfels.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:33

Mijn honden liggen ook zo, zijn die nu ook hoefbevangen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:40

Frensie schreef:
Mijn honden liggen ook zo, zijn die nu ook hoefbevangen?

Wat een vergelijking, haha! Dan mis je toch wel een stukje essentiële kennis in het verschil tussen een hond en een paard dacht ik zo...

Ik snap wel dat mensen er over vallen. Het is een erg kort filmpje en daardoor ook lastig te beoordelen. Maar je ziet gewoon een veel te dik paard in een zeer ongewone positie (een positie die vaak geassocieerd wordt met BV koliek of maagzweren). Dan snap ik wel dat men een oordeel vormt.
Of dat terecht is, is een tweede, maar ik begrijp het wel. Op het moment dat een video viral gaat, krijg je te maken met meer meningen, en dus ook meer kritiek. Of dat altijd terecht is laat ik in het midden, maar ik zie wel wat de mensen bedoelen. Als mijn paard dit deed zou ik niet blij zijn... Zij zou zeker ziek zijn.
Hoe dat voor dit paardje zit kan ik zo niet zeggen op afstand. De signalen zijn behoorlijk suggestief, maar om er echt een mening over te vormen zou ik het dier in mij handen willen hebben. Het zou wel een goede kandidaat zijn voor een maagscopie.