‘Leg het werk van koetspaarden in Amsterdam aan banden’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:07

Anne_GTI schreef:
conejo schreef:
http://www.horses.nl/algemeen/pvdd-ook- ... gen-lopen/

Hierin reactie van de koetspaarden.

Als ze eerst beter navraag doen voor ze dingen gaan roepen wat ze meestal doen.

Precies dit. En dat is met veel andere zaken precies hetzelfde. Stemmingmakerij.

Ja ben ik het ook mee eens. Ik ben niet tegen de paddock maar dit is echt overdreven van hun. Ik heb nooit extreme omstandigheden gezien in Amsterdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:08

Polly schreef:
[naam] schreef:
Ik vind het eigenlijk wel goed dat er beter naar het welzijn van de paarden wordt gekeken. :o
Zou het ook tof vinden als dit inderdaad ook op o.a maneges zou gebeuren.
Ken er genoeg die vorig jaar tijdens de hittegolf van 40 graden overdag nog op buitenrit in de volle zon aan het werk moesten. :(:)

40 graden?!! Waar?

Als ik de reactie van dgl zo lees dan denk ik dat dit het zoveelste punt is van die partij wat ik niet serieus kan nemen.
Vorig jaar in Nederland. :Y)
Toen liepen de temperaturen op tot 40 graden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:19

purny schreef:
Wat een stomme reacties. Dat zijn allemaal keuzes die je zelf kunt maken.
Ik ben het er wel mee eens. De paarden hebben geen keus.
Behalve de reactie van KBK

Ik vraag mij af hoe leuk mijn baas het vind als ik hem vertel dat het te warm is dus dat ik niet komt werken en dat dat mijn eigen keus is :+.
Gok dat hij zal zeggen dat hij dan mijn contract zal beëindigen omdat dat zijn eigen keus is :').

Ik vind het onzin, hoe ver wil je gaan? Dit is dan maar het begin,daarna komen de maneges, de de wedstrijden, dan de particulieren en uiteindelijk wordt geconcludeerd dat paardrijden sowieso zielig is dus dat we dat maar helemaal niet meer moeten doen.

Daarbij, ze trekken een koets, over het algemeen in stap en heel zelden in draf. Ze zijn er nog voor getraind ook. De inspanning is niet zwaar voor ze en met goed management is de warmte ook niet te zwaar voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:33

Weer typisch PvdD :') Heel hard gillen, maar niet eerst zelf gaan kijken hoe de situatie werkelijk is.

Hoe kan je zo'n partij nu ooit serieus nemen -O-

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:42

goed dat er naar het welzijn van de paarden gekeken wordt....
Maar gaan er dan inderdaad ook maatregels voor mensen getroffen worden?
Als ik moet werken met dit soort temperaturen dan loopt het zweet me al over de rug bij binnenkomst, en dan heb ik nog niks gedaan.
Ik werk in een productiebedrijf en hier wordt er geen rekening gehouden met de warmte... vorig jaar is er een meisje letterlijk door haar benen gezakt, had al meerdere keren aangegeven dat het niet goed met haar ging, maar productie resultaten waren belangrijker. Een aantal minuten daarvoor had ze te horen gekregen dat haar resultaten niet goed waren en ze nog harder moest werken.

In de winter is het bij dit bedrijf al warm..... In de zomer is het een hel.
Als ik na de dienst in de auto stap en in de spiegel kijk heb ik letterlijk hele dikke zweetdruppels in heel mijn gezicht staan. Mijn tshirt is doorweekt en ik stink een uur in de wind.
Er is een verbod op eten en drinken op de werkvloer... Er mag wel gedronken worden uit een waterkoeler, echter staat deze niet direct bij onze werkplek en is het lastig om dus even erheen te lopen. Er wordt ook geen water aangeboden.
per dienst is er trouwens ook maar 15 minuutjes pauze

mala26

Re: ‘Leg het werk van koetspaarden in Amsterdam aan banden’

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:50

Jammer dat het artikel hier niet compleet is.

zag wel dat 1 v.d bokker de reactie had geplaatst van de menners.
heel jammer dat de pvdd weer loopt te bleren zonder degelijk onderzoek te doen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:55

Ja bij ons ook in de produktiehal . Werken en niet lullen. Maandag was het zo warm . En ik voelde gewoon warme lucht. Het was 32 graden binnen. En ik heb 4 keer gevraagd om de verwarming te controleren of die daadwerkelijk af stond. Hebben ze gedaan en ze stond nog op samen met de airco !!!!!!!!
4 Uurs later verwarming af en airco springt constant af. Zeggen ze me jamaar in de hal hier naast is het nog veel warmer. Kan me niet schelen doe er wat aan ik krijg hoofdpijn.

Maar terecht ik vind niet dat paarden in amsterdam boven de 27 graden geen koets horen te trekken.
In de stad is het nog warmer. En ze kunnen zich niet verzetten. Want dan krijgen ze weer een tik met de zweep.

Op mijn werk is het echt warm maar als ik echt beroerd zou worden of zou flauwvallen stopt het helaas ook. En dan komt er geen zweep.

Poppy70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:11

Sammie schreef:
Komt er dan ok een max temperatuur waar mensen bij mogen werken :))

Jij kunt er voor kiezen om even een koele plek op te zoeken, het even rustig aan te doen of even wat te gaan drinken. Een paard heeft deze keuze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:37

Ik zie ze elke dag voorbij lopen als ze richting stal gaan. Paarden zien er prima uit en als het warm in staan ze met water op de Dam. :) 's Winters met een wollen deken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:31

silvericathy schreef:
goed dat er naar het welzijn van de paarden gekeken wordt....
Maar gaan er dan inderdaad ook maatregels voor mensen getroffen worden?
Als ik moet werken met dit soort temperaturen dan loopt het zweet me al over de rug bij binnenkomst, en dan heb ik nog niks gedaan.
Ik werk in een productiebedrijf en hier wordt er geen rekening gehouden met de warmte... vorig jaar is er een meisje letterlijk door haar benen gezakt, had al meerdere keren aangegeven dat het niet goed met haar ging, maar productie resultaten waren belangrijker. Een aantal minuten daarvoor had ze te horen gekregen dat haar resultaten niet goed waren en ze nog harder moest werken.

In de winter is het bij dit bedrijf al warm..... In de zomer is het een hel.
Als ik na de dienst in de auto stap en in de spiegel kijk heb ik letterlijk hele dikke zweetdruppels in heel mijn gezicht staan. Mijn tshirt is doorweekt en ik stink een uur in de wind.
Er is een verbod op eten en drinken op de werkvloer... Er mag wel gedronken worden uit een waterkoeler, echter staat deze niet direct bij onze werkplek en is het lastig om dus even erheen te lopen. Er wordt ook geen water aangeboden.
per dienst is er trouwens ook maar 15 minuutjes pauze

Nou dan word het eens tijd om stappen te ondernemen naar de arbodienst!
Of je ziek melden bij zulke dagen.. en dan gaat het balletje vanzelf rollen en komt de arbeidsinspectie wel over de vloer hoor.

Ik heb jaren in de kas gewerkt, kwam daar ook stinkend en bezweet uit maar er werd wel rekening gehouden met de warmte. Dus eerder beginnen , veel flessen water er doorheen en met een beetje geluk haalde iemand ijsjes.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:47

Gaat het over de paarden van karos? Dat is volgens mij de enige die nog echt in de stad staat. Verder ken ik er nog wel een paar op verhuur, maar dat is anders denk ik.

Die paarden worden super verzorgd. Weet niet beter dan dat ze regelmatig vrij krijgen, niet lopen bij extreme warmte of kou. Er is altijd water voor ze en in de winter ook dekens. Ze lopen ook altijd maar een beperkt aantal uren overdag.
Beetje jammer dat de pvdd bij elke klacht al gaat lopen brullen. Als je een paar dagen observeert zie je dat het prima gaat met die paarden. (En als je dat niet vind kun je ze bellen/aanspreken. Zijn allemaal heel betrokken mensen die best aanspreekbaar zijn)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:16

Ik vind het eerlijk gezegd wel wat vreemd dat er nu ineens een richtlijn zou moeten zijn alleen voor koetspaarden? Die doen toch juist helemaal niet zo veel zware arbeid?
Een richtlijn maken lijkt me erg ingewikkeld, hoe bepaal je welke arbeid voor een paard nu teveel is, daar is eigenlijk maar weinig echt aan gemeten. Bovendien variëren paarden ook nogal in maat en type en verschild het daardoor ook enorm wat ze allemaal wel en niet kunnen. Maar als je het al doet waarom dan niet gewoon voor alle (commerciële) paarden(bedrijven)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:32

Deze paarden staan er prima bij, hebben echt geen vervelend leventje hoor.
Dat er richtlijnen en regels komen om op terug te vallen vind ik alleen maar goed. Voor alle partijen. Dan kan de koetsier namelijk ook echt laten zien dat hij stopt bij een bepaalde temperatuur of weersomstandigheid.

ijsco2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:17

De Partij van de Dieren dicht paarden menselijke eigenschappen toe die ze niet hebben.
Doen ze wel vaker.

En compleet idioot, alsof er alleen in Amsterdam koetspaarden zijn.
Die zijn overal, zie bruiloften enzovoort.

Koetsiers werken geen 12 uur, dus de paarden ook niet. Die mensen zorgen goed voor hun dieren.

Ik krijg, als dierenliefhebber, een flinke hekel aan de PvDD, vooral door hun onkunde en inspelen op sentimenten.

ijsco2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:19

@idinn

Helemaal mee eens.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:55

Poppy70 schreef:
Sammie schreef:
Komt er dan ok een max temperatuur waar mensen bij mogen werken :))

Jij kunt er voor kiezen om even een koele plek op te zoeken, het even rustig aan te doen of even wat te gaan drinken. Een paard heeft deze keuze niet.

Oh. Knap dat jij elke baan en omstandigheden kent.
Zo'n paard heeft meer pauze dan ik tijdens mijn diensten; en krijgt ook z'n drinken aangeboden. Ik ben blij als ik eens per 2 uur 3 slokken kan nemen tijdens volle drukte; rustig aan doen is niet eens mogelijk. :D

Nee de koets paarden hebben echt geen klagen qua het werk dat ze doen; die worden prima verzorgd. :j

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:03

Laatst in Amsterdam geweest, 1 koetsje gezien met een trekpaard er voor die er ook lol aan leek te beleven. Zaten ook maar 4 mensen op de kar dus dat is prima te trekken lijkt me. Regende toen wel een beetje, maar niet echt met bakken uit de hemel.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:15

piezze schreef:
Mag kantoorpersoneel ook vrij als het boven de 30 graden is dan?

En mensen die buiten in de volle zon werken dan :')

ijsco2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:46

@Koudbloed Kim

We wonen niet in Egypte.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:10

ijsco2008 schreef:
@Koudbloed Kim

We wonen niet in Egypte.

Blijkbaar wel dus. Tijdens de hittegolf was het hier in Nederland gewoon 38/ 39 graden hoor :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:26

jessdaniels schreef:
ijsco2008 schreef:
@Koudbloed Kim

We wonen niet in Egypte.

Blijkbaar wel dus. Tijdens de hittegolf was het hier in Nederland gewoon 38/ 39 graden hoor :')

Als je dan niet voor je paard stopt doe je het toch wel omdat je anders zelf smelt :o

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:10

Oh jeetje, de PvdD had weer even te weinig publiciteit. Van mij mogen ze die partij inmiddels opheffen, ze lijken juist helemaal geen verstand te hebben van dieren en de mensen die ermee werken en schreeuwen alleen maar wat anderen willen horen. WakkerDier is er niks bij, het is inmiddels eerder Partij van de Humanisering.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:20

Jennyj01 schreef:
Die Amsterdamse binnenstad is compleet uit haar voegen gegroeid. Dat is, warm of niet warm, geen geschikte plek meer voor een paard.

Hou alsjeblieft op. Hoe kun jij oordelen over andermans paard?

Mijn paard vind de stad héérlijk, hoe meer mensen hoe leuker. Lekker kijken naar anderen als ze stilstaat, want dat is veel leuker dan zelf werken. Bos is ook maar zo saai, altijd het zelfde.

Dit zijn geen mager bespierde paarden zoals je ze in NY wel eens ziet. Hebben passend tuig en een mooie (goed rollende) koets erachter. De wegen zijn in goede staat...

Kom op, mijn paard glijd ook nog wel eens uit als ik erop/erachter zit. Auwa, uitspannen en de wei op om spierpijn te voorkomen. Meer kun je niet doen. Als de brug spekglad is in de winter, moeten ze er een rubberen mat over doen. Doen ze hier ook als het glad is. :roll:

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:24

Kom op zeg. Beter lezen voor dat je een ander aanvalt. Niemand heeft het er over dat de paarden slecht verzorgd worden. Of dat ze het werk niet leuk vinden. Of dat de mensen niet van hun paarden houden. Gelukkig niet. Maar die binnenstad is onhoudbaar druk. Gewoon te druk voor een paard en wagen. Het is op de fiets al bijna niet meer te doen.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:55

Jennyj01 schreef:
Kom op zeg. Beter lezen voor dat je een ander aanvalt. Niemand heeft het er over dat de paarden slecht verzorgd worden. Of dat ze het werk niet leuk vinden. Of dat de mensen niet van hun paarden houden. Gelukkig niet. Maar die binnenstad is onhoudbaar druk. Gewoon te druk voor een paard en wagen. Het is op de fiets al bijna niet meer te doen.

Dit is niet gemeen of aanvallend bedoelt, gewoon als vraag. Maar is het voor politiepaarden dan ook niet te druk? Die lopen ook in alle drukte..