silvericathy schreef:goed dat er naar het welzijn van de paarden gekeken wordt....
Maar gaan er dan inderdaad ook maatregels voor mensen getroffen worden?
Als ik moet werken met dit soort temperaturen dan loopt het zweet me al over de rug bij binnenkomst, en dan heb ik nog niks gedaan.
Ik werk in een productiebedrijf en hier wordt er geen rekening gehouden met de warmte... vorig jaar is er een meisje letterlijk door haar benen gezakt, had al meerdere keren aangegeven dat het niet goed met haar ging, maar productie resultaten waren belangrijker. Een aantal minuten daarvoor had ze te horen gekregen dat haar resultaten niet goed waren en ze nog harder moest werken.
In de winter is het bij dit bedrijf al warm..... In de zomer is het een hel.
Als ik na de dienst in de auto stap en in de spiegel kijk heb ik letterlijk hele dikke zweetdruppels in heel mijn gezicht staan. Mijn tshirt is doorweekt en ik stink een uur in de wind.
Er is een verbod op eten en drinken op de werkvloer... Er mag wel gedronken worden uit een waterkoeler, echter staat deze niet direct bij onze werkplek en is het lastig om dus even erheen te lopen. Er wordt ook geen water aangeboden.
per dienst is er trouwens ook maar 15 minuutjes pauze
Nou dan word het eens tijd om stappen te ondernemen naar de arbodienst!
Of je ziek melden bij zulke dagen.. en dan gaat het balletje vanzelf rollen en komt de arbeidsinspectie wel over de vloer hoor.
Ik heb jaren in de kas gewerkt, kwam daar ook stinkend en bezweet uit maar er werd wel rekening gehouden met de warmte. Dus eerder beginnen , veel flessen water er doorheen en met een beetje geluk haalde iemand ijsjes.