Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shirley schreef:Die laten toch niet zulke verwondingen achter, Nele?
DeMolenhoek schreef:Dit was ook mijn eerste gedachte.Gegrepen door een vos etc. Als ik de wonde zie denk ik ook aan een ongeluk. Ik denk ook eventueel vast geraakt in de draad?
Shirley schreef:vivana schreef:pff niemand kan een stuk uit een bil snijden van cm's diep en breed...kom op zeg!
Zal ik ook een een foto plaatsen waarbij jullie gaan gruwelen en er bij plaatsen wat denken jullie?...
Wat wil je hier nou mee zeggen?
Casarell schreef:En toch.. ook dierenartsen kunnen het mis hebben.
Ken een paard wat met een stok inwendig toegetakeld zou zijn.. maar iedereen vond dit raar want het was gewoon onmogelijk.
Waarschijnlijk toch een klap van een ander dier gehad en helaas op een verkeerde plek, waardoor er inwendig bloeduitstortingen waren.
Dit is nu natuurlijk heel wat anders, maar ook dierenartsen zijn maar mensen.. en bij zo'n wond, zonder ooggetuige, blijft het gissen..
Desalnietemin heel sneu, en hoop ik dat het veulen er bovenop komt..
Peterina schreef:@vivana: ik twijfel niet aan je woord of dat bij jouw veulen/paard het een hondenbeet is geweest. Maar in dit geval is het echt iets anders.
De foto in de artikel laat maar een bil zien ... het minst beschadigde bil. De andere mist meer dan de helft in omvang en de verwondingen zijn niet ritsen maar mooi schoon afgesneden kanten ... net hoe je een biefstuk zou fileren. De wond kan ook niet gehecht worden omdat er zoveel 'vlees' en huid ontbreekt.