België: Veulen zwaar toegetakeld in Gerhees

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: België: Veulen zwaar toegetakeld in Gerhees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:17

In een artikel in het belang van Limburg stond dan weer dat de dierenarts zei dat de spieren doorgesneden waren en er duidelijk opzet in het spel is...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:35

Zou eerder denken aan hondenbeet....(en)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:40

Shirley schreef:
Die laten toch niet zulke verwondingen achter, Nele?

Ojazeker,een hond kan héél veel schade aanrichten,zelf meegemaakt en onder het toeziend oog van een famililid en diens hond (ook hun veulen)...152hechtingen gingen erin,veulen werdt eigenlijk afgeschreven door de dierenarts...nu is zij een fijn springpaard ;) dankzij onze goede nazorg met een grote schouderklop vd dierenarts...

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:55

De merrie heeft ook 'snij' wonden opgelopen op het hoofd (net boven haar ogen).

Zij staat bij mijn dierenarts en die zeggen dat het nog niet zeker is dat het veulen gered kan worden zo erg is die toegetakeld geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:02

DeMolenhoek schreef:
Gegrepen door een vos etc. Als ik de wonde zie denk ik ook aan een ongeluk. Ik denk ook eventueel vast geraakt in de draad?
Dit was ook mijn eerste gedachte. :j

Hoe het diertje er ook aan is gekomen, het is en blijft enorm sneu.
Hoop dat hij er weer goed bovenop zal komen en dat ze de oorzaak kunnen achterhalen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:40

Ik heb het veulen vanavond gezien.

Woorden schieten me te kort! |( |( |(
Echt om te janken!
Een hele stuk uit een achterbil gesneden van etterlijk cm's diep en breed, en de andere bil bewerkt met lange dieper sneden.

Dit is echt niet door een dier veroorzaakt maar door een BEEST op twee benen!

Desondanks de zware verwondingen is het veulen bewegelijk, attent, helder, eet goed, heeft geen koorts, ... is helemaal niet mank of kreupel (!! wat zelf de behandelende DA wonderbaar vindt!)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:41

Triest toch...hopelijk redt hij het!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:47

Arm ding hopelijk gaat het veulen helemaal opknappen
.
Is al fijn nieuws dat ondanks de verwondingen het veulen het gelukkig verder goed doet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:49

Och Peterina wat verschrikkelijk om je veulen zo te moeten zien. Hopelijk herstelt het veulen helemaal, wat een goed teken dat het veulen het ondanks alles zo goed lijkt te doen. Heel veel sterkte!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:19

fargo schreef:
Och Peterina wat verschrikkelijk om je veulen zo te moeten zien. Hopelijk herstelt het veulen helemaal, wat een goed teken dat het veulen het ondanks alles zo goed lijkt te doen. Heel veel sterkte!

Zo ik het lees is het veulen niet van Peterina, maar heeft ze het gezien.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 00:31

Inderdaad ... niet mijn veulen.
Mijn merrie (24 jr) was op de DAP ivm een gas-koliek aanval ... gelukkig goed gekomen omdat wij er snel bij waren.
Veulen met moeder stond in stal tegen over die van mijn merrie

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:06

pff niemand kan een stuk uit een bil snijden van cm's diep en breed...kom op zeg!
Zal ik ook een een foto plaatsen waarbij jullie gaan gruwelen en er bij plaatsen wat denken jullie?...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:10

vivana schreef:
pff niemand kan een stuk uit een bil snijden van cm's diep en breed...kom op zeg!
Zal ik ook een een foto plaatsen waarbij jullie gaan gruwelen en er bij plaatsen wat denken jullie?...

Wat wil je hier nou mee zeggen?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:34

Shirley schreef:
vivana schreef:

Wat wil je hier nou mee zeggen?

Dat het eerder is van een beet (in dit geval beten) dan van een of andere mongool die een veulen toetakeld ,daarbij hou zo'n veulen eens vast in een weiland en probeer die eens zo te besnijden....
Knap hoor.
Kijk hier ook zo'n geval;
Was destijds ons veulen,.152hechtingen had ze haar linkerschouderpartij was open gereten,gaten in t vlees overal,lijkende op snijwonden op de schouder na,dat was zo'n 15x15cm groot,zij was 2dg oud en gebeten door de HOND....
Afbeelding
Niks meer van te zien door onze goede en intensive zorg en is nu als 4jr een super springpaard.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:43

Fijn dat uw paard zo goed genezen is na een honden beet.

Maar ik denk dat 2 dierenartsen en politie wel dergelijk het verschil weten tussen snijwonden die aangebracht zijn en een honden beet.

Er zijn delen van deze 'dossier' die niet vrijgegeven zijn door de politie .... maar als jij denkt het beter te weten dan de experten en aan de hand van een foto ....... :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:49

Ben ook blij voor je paard, maar vind de toon van je bericht erg onvriendelijk :o

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:52

Ik heb door de jaren heen ook wel meer dan genoeg gezien dat er blijkbaar toch een manier bestaat waarop mensen zulke gruwelheden kunnen doen zonder dat een paard ze morzel trapt. Ik denk dat je soms iets te veel vertrouwen hebt in de verdediging van het paard. Paarden wiens darmen er gewoon uitgestoken werden, die seksueel werden bewerkt met een scherp voorwerp...echt zoveel verschrikkelijke dingen waarvan je denkt "hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat dit überhaupt gedaan kon worden..." Wel, blijkbaar is het mogelijk.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:02

En toch.. ook dierenartsen kunnen het mis hebben.

Ken een paard wat met een stok inwendig toegetakeld zou zijn.. maar iedereen vond dit raar want het was gewoon onmogelijk.
Waarschijnlijk toch een klap van een ander dier gehad en helaas op een verkeerde plek, waardoor er inwendig bloeduitstortingen waren.

Dit is nu natuurlijk heel wat anders, maar ook dierenartsen zijn maar mensen.. en bij zo'n wond, zonder ooggetuige, blijft het gissen..
Desalnietemin heel sneu, en hoop ik dat het veulen er bovenop komt.. :(:)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:18

Casarell schreef:
En toch.. ook dierenartsen kunnen het mis hebben.

Ken een paard wat met een stok inwendig toegetakeld zou zijn.. maar iedereen vond dit raar want het was gewoon onmogelijk.
Waarschijnlijk toch een klap van een ander dier gehad en helaas op een verkeerde plek, waardoor er inwendig bloeduitstortingen waren.

Dit is nu natuurlijk heel wat anders, maar ook dierenartsen zijn maar mensen.. en bij zo'n wond, zonder ooggetuige, blijft het gissen..
Desalnietemin heel sneu, en hoop ik dat het veulen er bovenop komt.. :(:)

_/-\o_
Pas als je zelf iets meemaakt gaan de ogen open...en niet zomaar klaksoneren.....
En met de goede en beste zorg moet het veulen er bovenop komen!
@peterina; hondenbeet....beten 152 hechtingen,overal gegrepen waar de hond enigzinds bij kon,merrie durfde niks te doen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:20

@vivana: ik twijfel niet aan je woord of dat bij jouw veulen/paard het een hondenbeet is geweest. Maar in dit geval is het echt iets anders.

De foto in de artikel laat maar een bil zien ... het minst beschadigde bil. De andere mist meer dan de helft in omvang en de verwondingen zijn niet ritsen maar mooi schoon afgesneden kanten ... net hoe je een biefstuk zou fileren. De wond kan ook niet gehecht worden omdat er zoveel 'vlees' en huid ontbreekt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:29

Als dat dier dan zoveel vlees mist, is het dan verstandig om het in leven te houden? Wordt dat dan ooit weer een gezond paard?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:26

Peterina schreef:
@vivana: ik twijfel niet aan je woord of dat bij jouw veulen/paard het een hondenbeet is geweest. Maar in dit geval is het echt iets anders.

De foto in de artikel laat maar een bil zien ... het minst beschadigde bil. De andere mist meer dan de helft in omvang en de verwondingen zijn niet ritsen maar mooi schoon afgesneden kanten ... net hoe je een biefstuk zou fileren. De wond kan ook niet gehecht worden omdat er zoveel 'vlees' en huid ontbreekt.

Okay,daar heb ik wel begrip voor maar mss moeten ze dat ookgewoon laten zien? Je ziet er kan een verkeerd beeld ontstaan zo...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:18

Vind ik ook. De wonden die wij zien zijn idd net bijt wonden van een dier die het veulen heeft willen vloeren.