Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Damned schreef:En alle zieke mensen moeten we wel maar redden? Een ezel die nog een heel leven te gaan heeft of een ouwe opa van in de 70?
Damned schreef:Grappig hoe iedereen er geen problemen mee heeft om er alles aan te doen om mensen in leven te houden (zelfs wanneer ze geen 'nut' meer hebben, ze al oud zijn of ze toch nog pijn gaan blijven hebben) en een dier moet maar doodgaan.
Als dit de ezel echt helpt, hadden ze het geld op geen betere manier kunnen spenderen
Damned schreef:En alle zieke mensen moeten we wel maar redden? Een ezel die nog een heel leven te gaan heeft of een ouwe opa van in de 70?
Citaat:Mensen die dit jaar 25 worden, moeten doorwerken tot ze 71.5 zijn. De pensioenleeftijd blijft niet op 67, maar gaat de komende jaren flink omhoog.
Wendy schreef:Damned schreef:En alle zieke mensen moeten we wel maar redden? Een ezel die nog een heel leven te gaan heeft of een ouwe opa van in de 70?
Ik spreek je nog wel wanneer het jouw opa is![]()
Thioro schreef:Ja, het is min of meer experimenteel, daar dienen universiteitsklinieken ook voor. Er moet ergens onderzoek en progressie gedaan worden.
Dat ze het nu een 2de keer toepassen wil zeggen dat het een technisch haalbare ingreep is die blijkbaar ook succesvol is (heeft iemand informatie over het andere ezeltje, hoe die nu gaat?).
Als de pacemaker z'n werk doet, zal de ezel hierna gewoon een normaal leven hebben. Dus vind ik het geen verkeerd idee.
Ik heb meer problemen met protheses voor paarden zoals in Amerika wel eens gebeurt. Dat gaat voor mij te ver, omdat het hun natuurlijk gedrag (vrij rennen) beinvloed. De voorbeelden die ik gezien heb konden nu niet bepaald zorgeloos vrij rondrennen.
De ezel kan dat hierna wel. In het ergste geval valt hij dood door een hartaanval maar dat is dan pats boem gedaan en verder merkt hij er ook niets van.
Met een handicap moeten ze maar rondstrompelen.
Of het nut heeft? Ezels hebben tegenwoordig hetzelfde nut als katten en honden, ze dienen voor gezelschap. En misschien opent dit wegen voor nieuwe technieken of behandelingen in de diergeneeskunde die nuttig kunnen zijn.
Als er nooit iets geprobeerd wordt zouden we paarden met een beenbreuk heden ten dage nog steeds de kogel geven terwijl sommige breuken nu wel goed behandeld kunnen worden en de paarden achteraf ook nog bereden kunnen worden.
Mizora schreef:Wendy schreef:
Ik spreek je nog wel wanneer het jouw opa is
We waren heel blij voor mijn opa toen hij uiteindelijk dood ging, en eigenlijk ook voor mijn oma. En weet je, als mijn andere oma (laatste grootouder) dood gaat, dan heb ik daar wel verdriet van maar ook zeker vrede mee, want het leven wordt voor haar ook steeds minder leuk.
Dus nee, zeker niet alle zieke mensen redden. Dat men dat wil is ook één van de redenen dat de ziektekosten zo hoog oplopen. Nu van dichtbij al 2 mensen die gigantisch veel kosten veroorzaken (ergens tussen de 20.000 en 100.000€ per jaar), beide terminaal maar gaan beide al langer mee dan verwacht. Ik gun hen het leven wel hoor en betaal er wel aan mee, maar of het echt eerlijk is? Ik twijfel erover. En dat het dan ook nog zo ontzettend lastig is wettelijk om je eigen leven te (laten) beëindigen vind ik daar ook niet positief in meespelen.
Damned schreef:Goh ik denk, mensen die zelf dood willen, laat ze (zeker in ziekenhuizen enz waarbij de dokters willen doorgaan ook al hoeft het van de patient niet ) maar ik vind dat elke cent gespendeerd aan het redden of helpen van levens goed gespendeerd is.
Een dier kan helaas niet vertellen wat hij wil, maar ik vind het nogal erg om die maar te laten doodgaan bij het minste wat er is.
Wie zou er nu niet hetzelfde doen voor zijn paard mocht hij er het geld voor hebben ?
anjali schreef:Ik ken enkele mensen met een pacemaker die daar heel goed mee leven.Het leven is kostbaar,als het te redden is moewt je het doen vind ik. Maar ik ben tegen medische experimenten.
rienne schreef:anjali schreef:Ik ken enkele mensen met een pacemaker die daar heel goed mee leven.Het leven is kostbaar,als het te redden is moewt je het doen vind ik. Maar ik ben tegen medische experimenten.
Gewoon even een vraag uit interesse niet om je aan te vallen, maar als er geen medische experimenten zouden zijn hoe weet je dan of het werkt en of het ook daadwerkelijk voor dat gene werkt?
Snap ergens je redenatie wel hoor in sommige gevallen zou ik ook liever een andere oplossing zien