Politie zoekt eigenaar loslopende paarden in Hulst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Politie zoekt eigenaar loslopende paarden in Hulst *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:54

Beetje vergelijkbaar met dat politie een vervoersmiddel als fiets, scooter of zelfs auto vordert van een voorbijganger om bijv de achtervolging in te zetten van een verdachte. Dat mogen zij gewoon. Algemeen belang en veiligheid gaat dan gewoon voor, en dat is maar goed ook.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:59

Ze gooien ze echt niet in een veld met bloemkolen!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:11

Vind het aan de ene kant goed maar aan de andere kant kan die wei pas bemest of besproeit zijn met het een of andere goedje en dan kan je net zo goed heel erg zieke paarden terug krijgen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:16

Er is toch ook niemand die zegt dat het niet goed is. Het gebeurd alleen vaak zonder de eigenaar van het land hiervan op de hoogte te stellen. En dat vind ik dan wel weer raar en gemakzuchtig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:17

petraaken schreef:
Vind het aan de ene kant goed maar aan de andere kant kan die wei pas bemest of besproeit zijn met het een of andere goedje en dan kan je net zo goed heel erg zieke paarden terug krijgen.

Dat is inderdaad een gevaar -O-

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:21

Jennyj01 schreef:
Er is toch ook niemand die zegt dat het niet goed is. Het gebeurd alleen vaak zonder de eigenaar van het land hiervan op de hoogte te stellen. En dat vind ik dan wel weer raar en gemakzuchtig.

Omdat ze vaak niet weten van wie het land is.
Genoeg weiland/bouwland dat niet bij een huis ligt.
Ze gaan echt niet eerst het kadaster raadplegen om de eigenaar te zoeken en te kijken of deze te bereiken is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:30

Zijn ook genoeg gevallen bekend waar wel de contact gegevens bij het land staan en ook niet even gebeld wordt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:32

Jennyj01 schreef:
Zijn ook genoeg gevallen bekend waar wel de contact gegevens bij het land staan en ook niet even gebeld wordt.

Ik woon in het buitengebied en heb nooit een bordje met naam/telefoonnummer van de eigenaar erbij zien staan.

Alleen een x bij particulieren die ergens een paar paardjes hadden staan op een plek zonder direct toezicht.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:33

Erg! :roll:
Heb je zelf soms onherstelbare schade geleden dat je er zo over door blijft gaan?

Ik juich het ook alleen maar toe dat de dieren veilig worden gesteld en ongelukken worden voorkomen :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:57

"Nee wacht maar even met die dieren vangen, want ik moet eerst toestemming vragen of ze wel in die weide mogen. Oeps, daar gaan ze weer, richting snelweg! Hadden we ze toch maar in die weide gezet zonder toestemming!"

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:01

Chasey schreef:
"Nee wacht maar even met die dieren vangen, want ik moet eerst toestemming vragen of ze wel in die weide mogen. Oeps, daar gaan ze weer, richting snelweg! Hadden we ze toch maar in die weide gezet zonder toestemming!"

_/-\o_ _/-\o_

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:45

petraaken schreef:

Dan liever een ziek paard terug, dan een zwaar gewond of zelfs dood paard.. :o

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:48

Casarell schreef:
petraaken schreef:

Dan liever een ziek paard terug, dan een zwaar gewond of zelfs dood paard.. :o

Om even het heel erg cru te zeggen. Van sproeistoffen of kunstmest kunnen ze ook doodgaan als ze dat eten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:53

petraaken schreef:
Om even het heel erg cru te zeggen. Van sproeistoffen of kunstmest kunnen ze ook doodgaan als ze dat eten.

Klopt, weet ik alles van....
Maar liever het risico dat mijn paard op een land wordt gegooid die bespoten is waarvan hij dood gaat(de kans is echt minimaal).
Dan dat hij een mens meeneemt tijdens een ongeval.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:18

Brainless schreef:
petraaken schreef:

Klopt, weet ik alles van....
Maar liever het risico dat mijn paard op een land wordt gegooid die bespoten is waarvan hij dood gaat(de kans is echt minimaal).
Dan dat hij een mens meeneemt tijdens een ongeval.

Dat is dan ook weer waar.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:29

Wat een gezever over landjes vertrappelen. Gras groeit wel weer terug.
Politie mag ze gewoon ergens 'droppen' om de algemene veiligheid te waarborgen.

Als we dan toch hypothetisch bezig zijn: stel dat je als eigenaar van het waardevolle landje de politie verhinderd om daar de paarden te zetten. Paarden lopen verder, de (snel)weg op, worden aangereden door een auto, paard dood, bestuurder dood. Maar hoera, het landje is gelukkig niet vertrappeld.

Iiig, gelukkig kon de politie de paarden in veiligheid brengen en werd de eigenaar weer gevonden.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:16

Soms dropt de politie ze wel goed. Een paar weken terug liepen er in Odiliapeel (Gemeente Uden) ook twee paarden over de weg. Politie had ze in de dichtbijzijnde weide gedaan en toen foto's op Facebook gezet om de eigenaar te zoeken. Er kwamen reacties van; "die paarden stonden twee dagen geleden ook al in die weide. Of te wel ze waren met toeval meteen in hun eigen weide terug gezet.
De eigenaar heeft zich wat later wel gemeld.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:22

De politie heeft de paarden ook wel eens in een weiland gedropt waar het achterhek nog open van stond. Mochten ze er nog een keer achteraan.

Gelukkig hebben ze de paarden te pakken gekregen, leek er geen echte schade te zijn en is de eigenaar uiteindelijk toch achterhaald.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:30

Mizora schreef:
De politie heeft de paarden ook wel eens in een weiland gedropt waar het achterhek nog open van stond. Mochten ze er nog een keer achteraan.

Gelukkig hebben ze de paarden te pakken gekregen, leek er geen echte schade te zijn en is de eigenaar uiteindelijk toch achterhaald.

Dat is dan niet zo slim geweest. Wel lachen voor de paarden. Gelukkig toch nog goed afgelopen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:09

Wij hebben het een keer gehad dat we wakker werden en mijn vader het dakraam uit keek en zegt we hebben een paard in het land... Uuh ja logisch we hebben pony's.. Nee, een echt groot paard!
En inderdaad opeens een KWPNer van 1.70 bij onze shetlander en welshje in het land. Had de politie er ook ingezet zonder melding of iets achter te laten in de brievenbus. Bleek later een heel stuk verderop ontsnapt te zijn samen met nog een pony die elders in een land was gezet.

Blij dat deze in ieder geval ook zijn gevangen en er geen grote ongelukken zijn gebeurd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:05

Daar zou ik dan weer niet gelukkig van worden , 1 of meer paarden zomaar in een land met andere paarden droppen...
Paarden een wei in schuiven , prima ...maar een vreemd paard in een bestaande groep kan hele nare gevolgen hebben.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:56

Sonja_vR schreef:
Daar zou ik dan weer niet gelukkig van worden , 1 of meer paarden zomaar in een land met andere paarden droppen...
Paarden een wei in schuiven , prima ...maar een vreemd paard in een bestaande groep kan hele nare gevolgen hebben.

Hier ben ik het mee eens. Dan zouden ze het wel eerst moeten overleggen. Voor hetzelfde geld heb je een gewond paard. Of er wordt een hengst en merrie samen gezet... (Ok, als er nou een mooie hengst bij je merrie gezet wordt, krijg je misschien wel een leuk kadootje ervan.)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:05

petraaken schreef:

Van sproeistoffen of kunstmest gaan in het ergste geval alleen de paarden dood. Van een voorruit mogelijk ook degene die daarachter zit.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:23

Jij hebt zeker geen eigen paarden? :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:44

Faniek schreef:
Wij hebben het een keer gehad dat we wakker werden en mijn vader het dakraam uit keek en zegt we hebben een paard in het land... Uuh ja logisch we hebben pony's.. Nee, een echt groot paard!
En inderdaad opeens een KWPNer van 1.70 bij onze shetlander en welshje in het land. Had de politie er ook ingezet zonder melding of iets achter te laten in de brievenbus. Bleek later een heel stuk verderop ontsnapt te zijn samen met nog een pony die elders in een land was gezet.

Blij dat deze in ieder geval ook zijn gevangen en er geen grote ongelukken zijn gebeurd.

Daar zou ik ook niet zo blij van worden.

In een lege wei kan ik het nog begrijpen maar je zet toch geen wild vreemde dieren samen.
Wie gaat de kosten betalen als daar gewonde dieren bij vallen doordat ze aan het vechten gaan of de vreemde dieren worden weer door de omheining gejaagd. Kunnen ze ze nu allemaal gaan vangen.