Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennyj01 schreef:Er is toch ook niemand die zegt dat het niet goed is. Het gebeurd alleen vaak zonder de eigenaar van het land hiervan op de hoogte te stellen. En dat vind ik dan wel weer raar en gemakzuchtig.
Jennyj01 schreef:Zijn ook genoeg gevallen bekend waar wel de contact gegevens bij het land staan en ook niet even gebeld wordt.
Casarell schreef:petraaken schreef:Vind het aan de ene kant goed maar aan de andere kant kan die wei pas bemest of besproeit zijn met het een of andere goedje en dan kan je net zo goed heel erg zieke paarden terug krijgen.
Dan liever een ziek paard terug, dan een zwaar gewond of zelfs dood paard..
petraaken schreef:Om even het heel erg cru te zeggen. Van sproeistoffen of kunstmest kunnen ze ook doodgaan als ze dat eten.
Brainless schreef:petraaken schreef:Om even het heel erg cru te zeggen. Van sproeistoffen of kunstmest kunnen ze ook doodgaan als ze dat eten.
Klopt, weet ik alles van....
Maar liever het risico dat mijn paard op een land wordt gegooid die bespoten is waarvan hij dood gaat(de kans is echt minimaal).
Dan dat hij een mens meeneemt tijdens een ongeval.
Mizora schreef:De politie heeft de paarden ook wel eens in een weiland gedropt waar het achterhek nog open van stond. Mochten ze er nog een keer achteraan.
Gelukkig hebben ze de paarden te pakken gekregen, leek er geen echte schade te zijn en is de eigenaar uiteindelijk toch achterhaald.
Sonja_vR schreef:Daar zou ik dan weer niet gelukkig van worden , 1 of meer paarden zomaar in een land met andere paarden droppen...
Paarden een wei in schuiven , prima ...maar een vreemd paard in een bestaande groep kan hele nare gevolgen hebben.
Faniek schreef:Wij hebben het een keer gehad dat we wakker werden en mijn vader het dakraam uit keek en zegt we hebben een paard in het land... Uuh ja logisch we hebben pony's.. Nee, een echt groot paard!
En inderdaad opeens een KWPNer van 1.70 bij onze shetlander en welshje in het land. Had de politie er ook ingezet zonder melding of iets achter te laten in de brievenbus. Bleek later een heel stuk verderop ontsnapt te zijn samen met nog een pony die elders in een land was gezet.
Blij dat deze in ieder geval ook zijn gevangen en er geen grote ongelukken zijn gebeurd.