Wat een superleuk beestje! En die grote oren maakt het eigenlijk inderdaad alleen maar leuker
spatter
Geplaatst: 30-05-16 15:35
Witte muildieren schijnen helemaal niet zo apart te zijn, witte ezels komen namelijk vrij veel voor dus een wit muildier is geen uitzondering. Kan me wel voorstellen dat je even raar staat te kijken als er een spierwit veulen uit komt met mega oren
Eigenlijk is dit precies hetzelfde verhaal als van mijn Tika. Connemara merrie uit Ierland, alleen kwam de moeder van Tika in Belgie terecht en de merrie uit dit artikel in Engeland. Je zou haast denken dat daar in Ierland een handelaar zit die deze kruizingen loopt te maken.
Maar hoe weten ze nu zeker dat het een muildier is als ze niet weten wie de vader is. Zo enorm vind ik de oren niet. Wij hebben een keer een Fries veulen op stal gehad met net zulke lange oren. Trok later gewoon bij toen de rest van het lijf en hoofd ging groeien.
Anoniem
Geplaatst: 02-06-16 06:55
Ik vind dit wel duidelijk ezelsoortjes.
Fenrir
Geplaatst: 02-06-16 07:30
Wat een leuk beestje!
Wbt witte muildieren, kan zijn dat de vader (de ezel dus) spotted was, en aangezien zowel paarden als ezelkleuren op muildieren flink kunnen veranderen zie je wel vaker dat met een spotted vader het muildier wit wordt. Spotted en frosting kunnen ervoor zorgen dat een ezel vlekken heeft of compleet wit is. De ogen blijven donker, in tegenstelling tot ivory (een soort perlino/cremello), zoals bij de Asinara ezel. Ook als je een appaloosa merrie kruist met een ezel veranderd het patroon vaak, zo zijn bij muildieren de vlekken/stippen vaak veel groter.