Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xxCYNNxx schreef:Nu is een paard op zn hoofd slaan om hem een bepaalde richting op te krijgen verre van mijn manier, maar kom; we kunnen ook overdrijven; Die 3 tikken die ik zie komen overduidelijk niet hard aan.
Het lijkt heftig en keihard te zijn, maar dat komt meer door de overdreven armzwaai die nodig was om überhaupt bij het dier te komen. Die bruine krijgt een iets harde klap, maar ook die is niet hard en die vos wordt amper geraakt.
En in die positie met een zweep op de kont slaan; ja moet je vooral doen als je dat paard een rechtsomkeert wil laten maken en keihard de andere kant op gaat, waarbij dan de drijvers binnen de hekken overhoop worden gelopen.
En zoooooo snel worden ze nu ook weer niet kopschuw
Mjetterd schreef:Wow, er zijn echt rare mensen op de wereld.
FriesWytske schreef:http://www.omropfryslan.nl/nieuws/63968 ... en-holwerd
Hier staan foto's op. En als je op Les frysk berjôcht drukt. Krijg je ook een filmpje te zien.
Hmmm, interessante manier van een paard in de trailer krijgen. Ik begrijp ineens waarom sommige paarden zo moeilijk doen met trailerladen.
KellyDV schreef:FriesWytske schreef:Dus als ze moeten omdraaien geven jullie een tik op de kont. Ja, dan loopt hij helemaal over je heen. Paard moest omdraaien en kreeg daarom een tik op het hoofd.
Dan op het borst
Vind het wel grappig dat nergens wordt vermeld om welke opfok het gaat, zou dat een reden hebben?
FriesWytske schreef:Wat is dat nu weer voor insinuatie. Als je dan ook goed leest, weet je dat deze mensen ook heel tevreden over deze opfok zijn.

Pauline schreef:Diervriendelijk? Dat een na laatste paard kán niet verder maar wordt een paar keer op zijn gezicht geslagen, stond er nog een overdwars. Dat de laatste achteruit gaat is logisch want voorwaarts is gewoon nog geen plek. Dus waar moet dat beest dan heen? Twee tellen wachten en ze hadden er ook zonder slaan opgestaan. Dus nee, ik zou niet blij worden van deze beelden.
farahdiba46 schreef:Wat een onverantwoorde manier om paarden (van anderen not bene!) Te verplaatsen. Ja een voor een kost tijd en moeite maar daar wordt hij dan ook goed voor betaald. Dit soort grappen hebben mij doen besluiten om nooit iets in de opfok te doen. Alles gaat massaal, hoefsmid gaat ook niet kalm aan. Als een pensionstalhouder het zo zou doen, zouden zonder uitzondering al zijn klanten opstappen. Maar omdat het opfok is, is het ineens prima?
neocoon schreef:Wat een hoop commentaar weer van mensen die duidelijk alleen op maneges rijden en totaal geen verstand hebben van het houden van groepen (jonge) paarden. ALs je daadwerkelijk verstand hebt van paarden, dan zie je dat de paarden die een tik op de wang krijgen, hier niet echt van onder de indruk zijn. Ook zijn ze niet bepaald in paniek. Als dit regelmatig zou gebeuren, of ze zouden echt geslagen worden (wat sommigen hier durven te beweren), dan zouden ze wel anders reageren (hoofd omhoog gooien, schichtig reageren, enz.).
jij weet niet wie welke kennis heeft, dus blaas eens niet zo op.
waar doet men moeilijk over
.
.