Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
spatter schreef:Het hele paspoortgebeuren in Belgie is 1 grote flauwekul.
In Nederland mag je gewoon een buitenlands paspoort hebben maar in Belgie moet het ineens aangepast worden met dito kosten.
SandraVerl schreef:ariatje schreef:Ja maar NL laat het weten. In BE moffelen ze het weg....Wat niet weet...wat niet deert.
Sorry hoor, maar wil je geen aannames doen over mijn land die niet correct zijn! Hier worden geen ziektes weggemoffeld en de meeste dieren worden hier gewoon netjes ingeënt en ontwormd. Je hebt in alle landen mensen die het niet nauw nemen met goede zorg, die soort kom je in Nederland ook tegen.
liekensancho schreef:sandravrl, ik ga niet in discussie, je kent mijn situatie niet en ik ben gewend dat veel belgen zeer hard snoeven en dat maakt het volk er niet mooier op.
Het aanmelden in een databank was toch al van Nl naar Be? dat moesten wij ook, een hele toestand iig toendertijd.
SandraVerl schreef:ariatje schreef:Ja maar NL laat het weten. In BE moffelen ze het weg....Wat niet weet...wat niet deert.
Sorry hoor, maar wil je geen aannames doen over mijn land die niet correct zijn! Hier worden geen ziektes weggemoffeld en de meeste dieren worden hier gewoon netjes ingeënt en ontwormd. Je hebt in alle landen mensen die het niet nauw nemen met goede zorg, die soort kom je in Nederland ook tegen.
Ayasha schreef:liekensancho schreef:sandravrl, ik ga niet in discussie, je kent mijn situatie niet en ik ben gewend dat veel belgen zeer hard snoeven en dat maakt het volk er niet mooier op.
Het aanmelden in een databank was toch al van Nl naar Be? dat moesten wij ook, een hele toestand iig toendertijd.
Gek, die reputatie hebben Nederlanders (en wat wordt dat hier mooi bevestigd door sommigenl) in Belgie ook.
Voor zo'n lelijk volk te zijn houdt het Nederlanders toch niet tegen om hier te komen wonen (vaak illegaal ook nog maar dat mogen we niet zeggen.)
De meest verwaarloosde dieren zowel mentaal als fysiek die ik heb op gevangen kwamen allemaal van Nederland. Ook al zo apart voor een volk dat zo ver boven ons staat kwa moraal en verzorging v paarden. Ofwel: maak jezelf wijs wat je wil maar als je echt denkt dat Nederland zoveel beter voor de paarden is als de landen rondom ze dan staat je nog een teleurstelling te wachten als je een keer je ogen gaat open doen vrees ik. Heb tegen die tijd anders nog wel mooie foto's van paarden die van Nederland komen en niet van de minste fokker(s) ook nog. Nederland heeft even veel rotte appels als Belgie. Als je echt denkt van niet is 'wie steekt nu eigenlijk z'n kop int zand' best een goede vraag.
ariatje schreef:Ja rotte appels zijn er overal, klopt als een bus. Maar sorry Belgie gaat ( over het algemeen ) anders met dieren om. Hier zie ik honden 24 / 7 opgehokt nooit maar dan ook nooit uitgelaten worden. Nooit! Voor heel hun leven. Als ik om mij heen kijk 6 van mijn buren al....dat zijn de honden.
De paarden, hier heel gewoon paard ALLEEN op een paar vierkante meter tussen de woonhuizen. In nl echt niet zo snel. De buren staan dat direct op de achterste benen en bellen de dierenbescherming. Hier gaan buren totaal anders met elkaar om. Als jij niet over mij klaagt, klaag ik niet over jou. En zo zie ik een hoop verborgen dierenleed.
Zwerfkatten, my God! Kastreren, steriliseren? Weet je wat dat kost. Mega zwerfkatten probleem in BE.
Nederlanders die graag in Belgie wonen. Ja meer wooncomfort voor minder geld. En wat zien de Belgen ons graag komen. Een goede Hollander is er een waar je goed geld aan kunt verdienen.
Ik ken beide landen. Ken de goede en minder goede kanten van beide. Is NL heilig? Nee, absoluut niet. Is BE heilig? Nee, net zo min. Maar in NL worden de zaken graag benoemd, heel direct. In BE wordt het verzwegen en bijvoorkeur weggemoffeld. Wat niet weet wat niet deert. Blijf onder de radar dan krijg je geen gezeur.
Ik weet van uitbraken van Rhino die gewoon worden verzwegen....sorry. Ja achteraf wordt er terloops iets over gezegd. Medicatie die allang niet meer is toegestaan maar nog vollop wordt gegeven omdat het goedkoper is...enfin ik laat het er maar bij.
Maar als ik dan hoor dat er bloedgetrokken moet worden im een NL paard te importeren naar BE dan moet ik toch even lachen.
SandraVerl schreef:Ik ken trouwens een Nederlands gefokte sportpony, die hoog in de sport loopt en als jonkie in Nederland uit een bufferzone gesmokkeld is. Al de dieren binnen die zone moesten eigenlijk afgemaakt worden owv een besmettelijke ziekte. Deze pony is samen met nog anderen, illegaal buiten de zone gebracht. Fijn voor het dier dat het nog leeft, maar hij had ook anderen kunnen besmetten.