Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:Veel uitspraken zijn niet relevant voor de dagelijkse praktijk.
Ik ga ook niet na een vrijspraak van een drugkoerier denken: hé, is het zo makkelijk er onder uit te komen, dat ga ik ook doen.
Zo ga ik ook niet na de toewijzing van schadevergoeding denken: hé, ligt het geld zo makkelijk op straat, ik ga bij de eerste de beste fout mijn DA aanklagen.
Er is vanmiddag nog een nieuw stuk omtrend deze uitspraak gepubliceerd. En de uitspraak schijnt wat genuanceerder te zijn. Inoterry schreef:Mijn paard had op woensdag een flinke klap tegen zijn been gehad en daar zat een redelijk diepe wond die gehecht moest worden. Vrijdag voor de zekerheid toch nog maar foto's laten maken, was werkelijk niks op te zien. Een paar dagen later brak mijn paard alsnog zijn been op die plek, er zat dus toch een haarscheurtje. Niemands schuld, gewoon een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden.
Vind dit echt niet fijn om te lezen. Dit zou inderdaad in kunnen gaan houden dat dierenartsen bij elke trap tegen het been langdurige boxrust en foto's gaan adviseren om zichzelf in te moeten dekken.
en b. zich zo goed mogelijk willen indekken.
En hou ik gewoon zelf mijn paard vast ed. Maar dat is ook omdat mijn maandagmorgen heel vroeg modelletje een beetje een draak is
Houdt niet zo van dierenartsen, en is uberhaupt nogal lastig in omgang. Maar mijn DA weet dus ook dat ik bepaalde dingen heel goed zelf kan. Hij noemt me tegenwoordig al gekscherend zijn assistente