Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Nog een keer gekeken..zitten wel mooie stukjes in voor zover ik kan zien. Maar in bepaalde dingen doet ie me erg aan Parzival denken..{piaffe, staart zwaaien} wat betreft de stap ga ik met Marjoow mee. En ik denk dat Adelinde inderdaad niet echt een gevoelsruiter is zoals Charlotte en dat je dat ook terug ziet.
Waikiki schreef:Elisa2 schreef:Nog een keer gekeken..zitten wel mooie stukjes in voor zover ik kan zien. Maar in bepaalde dingen doet ie me erg aan Parzival denken..{piaffe, staart zwaaien} wat betreft de stap ga ik met Marjoow mee. En ik denk dat Adelinde inderdaad niet echt een gevoelsruiter is zoals Charlotte en dat je dat ook terug ziet.
Ik denk dat Adelinde meer talent voor gevoel heeft dan jij denkt.
Electra63 schreef:Nou ik ben stuk ouder en nog klassiek opgeleid, maar ik geniet nog steeds van de sport. We doen net of alles vroeger zo paard vriendelijk was, maar daar ben ik het niet mee eens. Er was geen internet en er waren geen mobieltjes. Het was gewoon niet bekend. Paardensport zag je in de jaren 60/70 (bijna) nooit op de Nederlandse TV. Internationale wedstrijden waren er amper. Wij moesten het doen met verslaglegging in paardenbladen.
Ik zie mooie en minder mooie combinaties. Ik gun Adelinde heel veel succes met haar paarden.
vur schreef:Ik zou zeggen, laat vroeger in het verleden, want toen gebeurde er ook (vast) dingen waar de honden geen brood van lusten. Maar ik zie nu combinaties waar ik blij van word en combinaties waar ik niet blij van word. Zo zal het met meer mensen zijn. Daar mag toch op een forum als dit toch wel van mening over worden gewisseld?
Ayasha schreef:Je weet best dat ik dat niet doe Electra, maar ik heb geleerd dat dressuur om lossigheid en ontspanning ging en een paard dat zo licht als mogelijk was óók vanvoor., dat een topsporter niet volkomen ontspannen kan rondtrippelen, snap ik best, ze moeten nu eenmaal aanspanning hebben ook, maar lossigheid zou toch nog wel aanwezig moeten zijn? Lichtheid vanvoor toch ook?
En ja, dat mis ik bij heel veel combinaties.
Ayasha schreef:Je weet best dat ik dat niet doe Electra, maar ik heb geleerd dat dressuur om lossigheid en ontspanning ging en een paard dat zo licht als mogelijk was óók vanvoor., dat een topsporter niet volkomen ontspannen kan rondtrippelen, snap ik best, ze moeten nu eenmaal aanspanning hebben ook, maar lossigheid zou toch nog wel aanwezig moeten zijn? Lichtheid vanvoor toch ook?
En ja, dat mis ik bij heel veel combinaties.
Ik vind het nl op zich geen lelijk paard eigenlijk. Ik weet niet.. Hoe zeggen ze dat zo melig "tis geen klassieke schoonheid" maar hij heeft IMO wel iets...