Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NenaC schreef:Van mij mag er best geld aan kunst worden uitgegeven, maar er zijn nog andere posten wAar het in mijn ogen beter besteedt kan worden. En als ze hem nu 3 miljoen geven kan hij toch ook een paard van maken? Misschien met zonnepanelen, of een staart als windmolen.
Sammie schreef:musiqolog er zit nog al een verschil tussen 13 miljoen voor kunst een geen geld voor kunst.. 13 miljoen pegels welgeteld..
En wat de PVV en IS hier nou weer mee te maken heeft? Is dat de nieuwste wet van Godwin? Hoe lang een discussie ooit duurt, ooit wordt de PVV er ingegooid?
musiqolog schreef:O mijn God, dat eeuwige populistische gezeur van "kunst is waardeloos, geld moet naar de ouderenzorg".
Ik weet niet op welke partij jullie stemmen, maar dit is het eeuwige stokpaardje van de PVV. Als jullie PVV'ers zijn, dan zijn jullie vast ook megabang voor IS. Wat is het doel van IS? De westerse cultuur vernietigen. Zij steken bibliotheken in brand, vernietigen muziekinstrumenten, blazen monumenten op en hakken beelden kapot.
Als het aan jullie lag, zou er helemaal geen westerse cultuur zijn. Immers: alle, álle kunst heeft ooit geld gekost. Als mensen vroeger al zo hadden geredeneerd, zouden alle Nederlandse steden er nu uitzien als Lelystad en Almere: puur functionele architectuur, nergens iets boeiends. Als we geen geld aan kunst mogen uitgeven, welke beschaving zijn we dan in godsnaam aan het verdedigen? Trots op Nederland? In de Gouden Eeuw gaven we grote sommen uit aan schilderijen en stadhuizen, daar praten mensen nu nog over. Als we ons land door bezuinigingen kunstvrij maken, heeft niemand het in de 25e eeuw nog over het Nederland van nu.
En dan meteen weer over de ouderenzorg. Wat er in Nederland aan cultuur wordt uitgegeven is echt een sch**tbedrag in vergelijking met wat er in de zorg omgaat. Het eerste gaat om miljoenen, het tweede om miljarden. Met alle kunst in het land wegbezuinigen dicht je de gaten in de zorg niet en maak je wel heel veel kapot. Zoals er nu al van alles kapot is gemaakt door die *censuur*-bezuinigingen van Rutte I. Ja, zorg is nodig, maar dingen die het leven leuk maken ook. Ik wil niet eens honderd worden in een land waar geen geld meer naar kunst gaat!
RianneH schreef:Vind het artikel vrij duidelijk hoorEr is 13 miljoen beschikbaar gesteld voor kunst op de afsluitdijk en daarvan hoop de stichting 2,5 (of minder) vrij te krijgen voor het bouwen van een 30m hoog paardenkunstwerk. Dus niet een paard van 13 miljoen.
Overigens wel een hele interessante kunstenaar, hij is ook van het van Gogh fietspad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Daan_Roosegaarde
musiqolog schreef:Sammie schreef:musiqolog er zit nog al een verschil tussen 13 miljoen voor kunst een geen geld voor kunst.. 13 miljoen pegels welgeteld..
En wat de PVV en IS hier nou weer mee te maken heeft? Is dat de nieuwste wet van Godwin? Hoe lang een discussie ooit duurt, ooit wordt de PVV er ingegooid?
Nee, dit is precies de retoriek van die "partij" over kunst en andere "linkse hobby's". De PVV wil de kunstsubsidies helemaal afschaffen. Heeft er alles mee te maken.
maralyn schreef:![]()
musilqolog... Nou... jij hebt wel een grote mond zeg!
Westerse cultuur vernietigen?
Wij moeten het dus, mensen in Nederland, met een vrijheid van meningsuiting, dus volgens jou gewoon hun mond houden, ipv netjes hun mening te plaatsen?
Als jij inderdaad zo denkt, zijn niet wij degene met een westercultuursvernietiging.![]()
Hahaha, moet er een beetje om lachen hoor.
Nee, ik ben niet tegen kunst.
Ik ben wel tegen waardeloze troep, wat n bult geld kost.
musiqolog schreef:O mijn God, dat eeuwige populistische gezeur van "kunst is waardeloos, geld moet naar de ouderenzorg".
Ik weet niet op welke partij jullie stemmen, maar dit is het eeuwige stokpaardje van de PVV. Als jullie PVV'ers zijn, dan zijn jullie vast ook megabang voor IS. Wat is het doel van IS? De westerse cultuur vernietigen. Zij steken bibliotheken in brand, vernietigen muziekinstrumenten, blazen monumenten op en hakken beelden kapot.
Als het aan jullie lag, zou er helemaal geen westerse cultuur zijn. Immers: alle, álle kunst heeft ooit geld gekost. Als mensen vroeger al zo hadden geredeneerd, zouden alle Nederlandse steden er nu uitzien als Lelystad en Almere: puur functionele architectuur, nergens iets boeiends. Als we geen geld aan kunst mogen uitgeven, welke beschaving zijn we dan in godsnaam aan het verdedigen? Trots op Nederland? In de Gouden Eeuw gaven we grote sommen uit aan schilderijen en stadhuizen, daar praten mensen nu nog over. Als we ons land door bezuinigingen kunstvrij maken, heeft niemand het in de 25e eeuw nog over het Nederland van nu.
En dan meteen weer over de ouderenzorg. Wat er in Nederland aan cultuur wordt uitgegeven is echt een sch**tbedrag in vergelijking met wat er in de zorg omgaat. Het eerste gaat om miljoenen, het tweede om miljarden. Met alle kunst in het land wegbezuinigen dicht je de gaten in de zorg niet en maak je wel heel veel kapot. Zoals er nu al van alles kapot is gemaakt door die *censuur*-bezuinigingen van Rutte I. Ja, zorg is nodig, maar dingen die het leven leuk maken ook. Ik wil niet eens honderd worden in een land waar geen geld meer naar kunst gaat!
Bizzybijtje schreef:MensOverdrijven is ook een vak. Ik ben wel de laatste die op de PVV gaat stemmen maar hier schrik ik wel van. 13 miljoen is gewoon veel geld wat nuttiger besteed kan worden. Ik ben zeker voor kunst subsidie, maar dat betekent niet dat er met geld gesmeten moet worden. Maar nu ben ik zeker een fascist of niet?
Willemina_L schreef:Ik neem er eentje op je felheid!En nee, ik ben niet PVV. Verre van zelfs. Mijn vader is bijvoorbeeld beroepsmusicus in de klassieke muziek en die weet precies wat het betekent voor de kunst en cultuur als er geen subsidie meer voor zou zijn. Die mening deel ik met je! Maar 13 miljoen voor een paard...
Maar je mag me bekrompen vinden hoor, dat is je goed recht natuurlijk!
jasmijn16 schreef:musiqolog schreef:O mijn God, dat eeuwige populistische gezeur van "kunst is waardeloos, geld moet naar de ouderenzorg".
Ik wil niet heel lullig doen hoor, maar ik maak van dichtbij mee hoe het gaat in de ouderenzorg, mijn moeder is coördinator van een woongroep met dementerende ouderen. En laat ik je vertellen dat er mensen s'nachts wakker liggen over het feit dat er WEER ik weet niet hoeveel miljoen bezuinigd wordt op de zorg. En dan hebben anderen het lef om even 13 MILJOEN EURO aan de kant te leggen voor een beetje kunst? Het moet niet gekker worden hier! Jij wil misschien geen 100 worden in een land zonder 'dingen die het leuk maken' maar bedenk wel, dat als jij op je 65/70 dement wordt, wat ik niet hoop dat je wordt, maar als het zo is dan heb JIJ ook die zorg nodig, en dan wil jij ook goed verzorgt worden, en af en toe een kopje koffie kunnen drinken met de zuster, of af en toe even een spelletje doen met de stagiaire! Ik kan je vertellen, als de bezuinigingen zo doorgaan, dan is dat er over 5 jaar helemaal niet meer aan de orde! Dan is het mevrouw heeft een natte luier, maarja ze heeft hem nog maar 4 uur aan, moet ze maar even wachten! En niemand zegt dat er helemaal geen geld naar kunst mag, maar maak in plaats van 13 MILJOEN eens 2 of 3 miljoen euro vrij, en stop de andere 10 of 11 miljoen in belangrijke zaken zoals bijvoorbeeld de zorg.
NiNa_14 schreef:Misschien kan het bericht wat herschreven worden? Het staat er een beetje raar maar volgens mij is er 14 miljoen beschikbaar gesteld voor de kunstenaar.
En nu hopen ze dat er daarvan ook 2,5 miljoen beschikbaar komt voor het paard.
Tenminste zo lees ik het?
Dus er wordt geen 14 miljoen besteed aan het paard
A3a1 schreef:NiNa_14 schreef:Misschien kan het bericht wat herschreven worden? Het staat er een beetje raar maar volgens mij is er 14 miljoen beschikbaar gesteld voor de kunstenaar.
En nu hopen ze dat er daarvan ook 2,5 miljoen beschikbaar komt voor het paard.
Tenminste zo lees ik het?
Dus er wordt geen 14 miljoen besteed aan het paard
Nee er wordt 13 miljoen beschikbaar gesteld. En het Stichting Het Friese paard hoopt dat er dan fin. ruimte is om ook dat paard neer te zetten.