Opnieuw veel mis op paardenmarkt Zuidlaren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Opnieuw veel mis op paardenmarkt Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:44

Paardenverwaarlozing zal hoe dan ook blijven bestaan. Wat voegt het toe dat het zichtbaar is op een markt?
Die markt blijft reden om ermee te blijven fokken, want dan raak je ze kwijt en krijgt geld toe.
Zonder markt, minder reden om op deze hoeveelheid er mee door te blijven fokken.

Mijn punt gaat dus over vraag en aanbod, niet over zichtbaarheid.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:59

Jotoma schreef:
Paardenverwaarlozing zal hoe dan ook blijven bestaan. Wat voegt het toe dat het zichtbaar is op een markt?
Die markt blijft reden om ermee te blijven fokken, want dan raak je ze kwijt en krijgt geld toe.
Zonder markt, minder reden om op deze hoeveelheid er mee door te blijven fokken.

Dat zichtbaar zijn op de markt maakt echt wel uit, dan doen ze toch iets meer moeite om paarden er een beetje redelijk er uit te laten zien, ipv ze met omgekrulde hoeven neerzetten, ook wordt er opgelet hoe die paarden worden behandeld. En kan er zelfs een proces verbaal uitgeschreven worden voor de meest schrijnende toestanden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:06

Neemt niet weg dat ik oprecht denk dat er zonder markt veel minder schrijnende gevallen zullen zijn.
Wat heeft zo'n handelaar aan een eigen land vol met verwaarloosde pony's die hij moeilijker kwijt raakt?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:39

Citaat:
Met name als het gaat om de onnodige hoeveelheid stress dat paarden oplopen door naar een paardenmarkt getransporteerd te worden, er de hele dag in de drukte te staan én de absolute onvoorspelbaarheid van de gehele situatie.

Goh, komt toch sterk overeen met de organisatie van een wedstrijd.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:21

Jotoma schreef:

Wat is er mis met fokken?
Blijkbaar is er voldoende vraag naar.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:04

In mijn ogen is er eerder sprake van een teveel dan een tekort, dus hoezo is er vraag naar?

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:13

Ik ben er ook geweest.
Alles wat ik zag zag er oke eruit.
Voldoende hooi en water.
Geen beschadigingen aan de paarden.
Dat heb ik wel eens anders gezien.
Op andere markten.
Idd stuur hier ee s echte paardenmensen op af.
Maar niet vd pennymiepen

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 00:22

Zolang de paarden water, hooi en een plekje in de schaduw hebben vind ik dat we niet moeten gaan lopen muggenziften hoor. Heen en weer reizen voor een dag in de drukte en herrie is voor een shetje hartstikke zielig, maar zodra het bijv. om een Totilas op wedstrijd gaat is er niks aan de hand.
Hoe noemen ze dit ookalweer...? O:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:17

Eepie schreef:
Zolang de paarden water, hooi en een plekje in de schaduw hebben vind ik dat we niet moeten gaan lopen muggenziften hoor. Heen en weer reizen voor een dag in de drukte en herrie is voor een shetje hartstikke zielig, maar zodra het bijv. om een Totilas op wedstrijd gaat is er niks aan de hand.
Hoe noemen ze dit ookalweer...? O:)

Precies. En ook shetjes kunnen een dagje drukte mogelijk best leuk vinden. Ik denk dat een dag op concours in de zomerhitte voor veel paarden zwaarder is dan in een hoekje vastgebonden staan met een natje en droogje in de muziek van een kermis.