Nieuwkoopse vrijgesproken van verwaarlozen pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Nieuwkoopse vrijgesproken van verwaarlozen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:12

Ze zijn niet te lang zeg je, dus ze zijn helemaal niet gekruld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:14

JoyCiej007 schreef:
Citaat:
,In Nederland kun je een jaar lang honderden varkens verwaarlozen zonder dat iemand het merkt en bij ons kwamen ze met tien man voor één pony, terwijl er niets aan de hand was. Ze dachten dat wij hem mishandelden. Ze wilden hem meenemen, maar toen zei ik: als je dat doet, dan snijd ik hem eerst de keel door."

En weer komen er tranen. ,,Troepie is als een kind voor me. Kom je aan Troepie, dan kom je aan mij."

Bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/34072/Groene-Har ... epie.dhtml

Lekkere dame.......... maakt de bestaande vooroordelen over woonwagenbewoners en "kampers" wel weer waar.....

Ik vind het ook een idiote uitspraak. Maar mensen zeggen soms hele stomme dingen als ze van streek zijn en zich machteloos voelen.

Dat haar huis op wielen staat lijkt me verder niet zo relevant eigenlijk. Half Nederland bestaat zo ongeveer uit mensen die hun emoties niet zo adequaat onder woorden kunnen brengen en daardoor soms gekke dingen zeggen. Zo uitzonderlijk is dat niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:15

Er is een groot verschil tussen zeggen "hij verlaat niet levend het erf" wanneer je daarmee bedoelt dat het diertje daar oud mag worden en sterven, en het feit dat je hem nog liever zelf de keel afsnijdt :=

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:25

De pony is hoefbevangen waardoor de hoeven er wat verwaarloosd uitzien, maar ze zijn zeker niet zo lang dat ze gekruld zijn of wat dan ook. Hij krijgt zijn natje en zijn droogje en is een vrolijke pony die gewoon onderhouden word. En als iemand met 10 man bij ons zo op het erf zou komen en zou zeggen dat mijn pony verwaarloosd is en dat hij weggehaald gaat worden zou ik ook zo reageren. Mijn pony mocht ook laatst na 8 weken een keertje bekappen overslaan omdat haar hoeven er nog prachtig uitzagen en dat er eigenlijk niks vanaf zou kunnen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:37

NenaC schreef:
kan mij ook niet voorstellen dat ze daar met 10 man zijn komen opdagen, maar goed....

Hangt ervan af. Als de bewuste woonwagen op een kampje staat, dan zal de (dieren)politie daar niet graag zonder politiebegeleiding komen.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:58

Het staat gewoon op een industrie terrein, maar hier is het niet zo groot dus je zit zo met 10 man op je erf.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:00

Een bekapping overslaan is iets wat je juist niet doet als de pony bevangen is geweest. De hoeven krijgen namelijk een groeispurt. Het is dan juist zaak om vaker te bekappen.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:11

Ik had het bij een beurt overslaan ook over mijn pony. :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:17

Lusitana schreef:
Weet je wat ik niet snap?
Dat de persoon die zich zo druk maakte om de zogenaamde verwaarlozing, niet eerst zelf even met de eigenares is gaan praten.

Ik vang soms heel magere en verwaarloosde paarden op. Ik moet er niet aan denken dat ik politie op de stoep krijg omdat iemand gewoon vindt dat ze mager zijn en maar even anoniem gaat tippen, zonder eerst even polshoogte te nemen zodat je kunt vertellen hoe of wat.

Nou.... gezien de manier waarop deze lieftallige dame reageerde, de teksten die zij heeft uitgesproken, en daarbij geteld het feit dat het gaat om een woonwagenbewoonster...... mwoah, ik weet niet hoor, maar mij niet gezien.

Ik heb eerder wel gewerkt en stage gelopen in het incasso/gerechtsdeurwaarders-wereldje.... als we dan bij een adres op een woonwagenkamp moesten zijn, werden er toch uit pure voorzorg extra maatregelen genomen.....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:20

Shirley schreef:
Er is een groot verschil tussen zeggen "hij verlaat niet levend het erf" wanneer je daarmee bedoelt dat het diertje daar oud mag worden en sterven, en het feit dat je hem nog liever zelf de keel afsnijdt :=

Juist....... 't is wel de toon die de muziek maakt.

En safina; dat 'haar huis op wieltjes staat dus vooroordelen'...... misschien wel ja. Maar nogmaals, politie, justitie, handhavers, toezichthouders en gemeente zijn er allemaal niet zo happig om om daar 'gezellig' even langs te gaan, zonder extra (voorzorgs)maatregelen. Dat is óók niet voor niks natuurlijk....

En misschien is het juist dáárom wel dat men met 10 man bij mevrouw op het erf verschijnde (als dat al zo is...); bij een dergelijk gevoelig onderwerp, helemaal bij 'een dergelijke woon/leefsituatie', kan ik me helemaal voorstellen dat je een paar extra mensen inschakelt.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:27

Lekkere vooroordelen weer zonder dat je diegene kent. Kijk als je nou de geschiedenis van die bewoner kent en er staat dat er regelmatig ruzie is dan kan ik dat enigzins begrijpen. Maar om nou zomaar uit een verhaal op te maken dat ze een naar mens is, dan ben je wel laag bezig. Ik laat mijn paarden ook niet zomaar afpakken. En zou denk ik hetzelfde reageren. Want als je boos bent ga je niet op gepaste taal letten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:36

RianneEnzo schreef:
Lekkere vooroordelen weer zonder dat je diegene kent. Kijk als je nou de geschiedenis van die bewoner kent en er staat dat er regelmatig ruzie is dan kan ik dat enigzins begrijpen. Maar om nou zomaar uit een verhaal op te maken dat ze een naar mens is, dan ben je wel laag bezig. Ik laat mijn paarden ook niet zomaar afpakken. En zou denk ik hetzelfde reageren. Want als je boos bent ga je niet op gepaste taal letten.

Dan moet je toch even iets beter lezen, want dat heb ik helemaal nergens gezegd of gesuggereerd.
vwb je taal en je toon 'als je boos bent'; tsja........ vind ik vrij simpel gedacht, sorry. Je kan ook boos zijn dat je door de politie van de weg wordt gehaald omdat je te snel rijdt, kun je boos zijn dat je bekeuring krijgt of zelfs je rijbewijs moet inleveren, maar dan nog hoor je je normaal en netjes te gedragen. Anders krijg je nog zo 'belediging van een ambtenaar in functie' aan je laars gelapt :list: :$
en maar goed ook.

Nogmaals; het is echt niet voor niets dat overheidsinstanties en andere organisaties toch wat terughoudender zijn en vaak extra (voorzorgs)maatregelen nemen op het moment dat ze op een woonwagenkamp moeten zijn.

En heel eerlijk; had er in het nieuwsbericht NIET bijgestaan dat het om een woonwagenbewoonster zou gaan, dan nóg zou ik haar uitspraken en reacties niet sociaal, niet netjes en niet normaal hebben gevonden.. even voor alle duidelijkheid.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:52

Je doet anders wel heel neerbuigend naar haar.. En ja het is simpel gedacht maar het is wel zo, en dat valt niet te vergelijken met een boete omdat je te snel reed, nee ze halen een pony weg waar je heel erg aan gehecht bent en die je al die tijd al goed hebt verzorgd. Dat is iets heel anders dan dat je een boete krijgt omdat je te hard reed. Ik vind haar reactie volkomen normaal, wie zegt dat ze het echt zo bedoelde? Als je echt kwaad bent doe je en zeg je rare dingen. :O

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:05

Dan verschillen we daarover duidelijk van mening. Het is niet voor niets dat 'hufterigheid' en 'asociaal gedrag' steeds meer, beter en strenger wordt aangepakt in Nederland, gelukkig dan ook maar.

Ik doe niet neerbuigend, ik veroordeel alleen haar manier van reageren en de door haar geuite reacties en uitspraken. Bovendien kwamen ze de pony niet weghalen, anders hadden ze dat al lang gedaan, ookal had mevrouw op haar kop gaan staan, dan nog hadden ze dat gedaan. Pony is blijven staan waar hij stond.
En wat voor de één een dier is waar hij/zij een band mee heeft dus daardoor emotioneel/boos reageert, kan voor de ander iets anders zijn.

Dat je 'als je echt kwaad bent rare dingen doet en zegt' vind ik absoluut geen excuus voor welk wangedrag dan ook. Zou mooi zijn als het hier zo zou werken....

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:31

Dan zal jij dat zo vinden, maar ik ben hier opgevoed met dat een dier wat we nemen een lid van het gezin is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:28

Ik lees geen enkele vorm van wangedrag door de eigenaresse van die pony, overdrijven is ook een vak.

Hufterigheid of asociaal gedrag vertoont ze ook al niet volgens het artikel, dus waarom haal je dat soort zaken en meer er eigenlijk bij?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:47

Al 3x gedaan en ik lees er geen wangedrag in of hufterig/asociaal gedrag van die dame, alleen een hoop emotie.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 01:42

Als Kuilboer vind dat de pony in orde is geloof ik dat zo.
Dat is echt een topvent vind ik, hij werkt vlot en is gewoon eerlijk.
Hij zal niet zeggen dat iets paars is als iets eigenlijk rood is.
En als hij vind dat je je paard niet goed verzorgd zal hij volgens mij niet voor de lieve vrede zijn mond houden, daar geloof ik niks van. :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 05:12

JoyCiej007 schreef:
Dan verschillen we daarover duidelijk van mening. Het is niet voor niets dat 'hufterigheid' en 'asociaal gedrag' steeds meer, beter en strenger wordt aangepakt in Nederland, gelukkig dan ook maar.

Ik doe niet neerbuigend, ik veroordeel alleen haar manier van reageren en de door haar geuite reacties en uitspraken. Bovendien kwamen ze de pony niet weghalen, anders hadden ze dat al lang gedaan, ookal had mevrouw op haar kop gaan staan, dan nog hadden ze dat gedaan. Pony is blijven staan waar hij stond.
En wat voor de één een dier is waar hij/zij een band mee heeft dus daardoor emotioneel/boos reageert, kan voor de ander iets anders zijn.

Dat je 'als je echt kwaad bent rare dingen doet en zegt' vind ik absoluut geen excuus voor welk wangedrag dan ook. Zou mooi zijn als het hier zo zou werken....

Ongelofelijk zeg dit. En je blijft maar doorgaan met natrappen op deze mensen op basis van een kranten artikel. De rechter heeft ze in het gelijk gesteld. Dus al jou vooroordelen zijn sowieso al ongegrond. Was niks aan de hand en een hoop theater om niks.

Over ongepast gedrag gesproken. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:13

JoyCiej007 schreef:
RianneEnzo schreef:

Dan moet je toch even iets beter lezen, want dat heb ik helemaal nergens gezegd of gesuggereerd.
vwb je taal en je toon 'als je boos bent'; tsja........ vind ik vrij simpel gedacht, sorry. Je kan ook boos zijn dat je door de politie van de weg wordt gehaald omdat je te snel rijdt, kun je boos zijn dat je bekeuring krijgt of zelfs je rijbewijs moet inleveren, maar dan nog hoor je je normaal en netjes te gedragen. Anders krijg je nog zo 'belediging van een ambtenaar in functie' aan je laars gelapt :list: :$
en maar goed ook.

Nogmaals; het is echt niet voor niets dat overheidsinstanties en andere organisaties toch wat terughoudender zijn en vaak extra (voorzorgs)maatregelen nemen op het moment dat ze op een woonwagenkamp moeten zijn.

En heel eerlijk; had er in het nieuwsbericht NIET bijgestaan dat het om een woonwagenbewoonster zou gaan, dan nóg zou ik haar uitspraken en reacties niet sociaal, niet netjes en niet normaal hebben gevonden.. even voor alle duidelijkheid.

Weet je... Prima dat je iemands gedrag veroordeelt. Of in dit geval: iemands uitspraken. Ik denk dat je het ook als een ongelukkige uitspraak, ingegeven door emotie, kunt zien. Maar daarover verschillen we dan van mening. Jij vindt het blijkbaar heel erg als iemand zoiets zegt. Dat kan. Ik til er wat minder zwaar aan.

Maar waar is het voor nodig om haar uitspraak aan haar afkomst te verbinden? Dan veroordeel je iemand niet meer op wat ze zegt, maar op wie ze is. Dat draagt toch nergens aan bij? Op Bokt zitten ongetwijfeld ook mensen die een woonwagen wonen of zijn opgegroeid. Hoe denk je dat zij zich voelen als ze jouw opmerking lezen?

Als het nergens aan bijdraagt en mensen een rotgevoel geeft, misschien is het dan een goed idee je gedachten een keer voor je te houden? Net zoals die mevrouw er ook goed aan had gedaan haar uitspraak in te slikken? Want in dat opzicht ben ik het volkomen met je eens: niet zomaar alles roepen wat in je opkomt is inderdaad een kwestie van goed fatsoen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:48

Kinke schreef:
nee joh, toch heel normaal om dingen te zeggen als 'ik snijd hem eerst de keel door'
8)7

Ik neem aan dat je begrijpt dat ze hier haar eigen pony bedoelt? en niet de mensen die het dier komen halen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:08

Jazeker, dat begrijp ik. Ik begrijp niet dat men dit een normale uitspraak vindt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:49

Kinke schreef:
Jazeker, dat begrijp ik. Ik begrijp niet dat men dit een normale uitspraak vindt.

Helemaal normaal vind ik het niet, maar wel te begrijpen, maar dat vind ik jou opmerking daar over helemaal niet.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:50

ik vind een heleboel puinzooi wat ik lees niet te begrijpen...deze opmerking dus wel...in emotie zeggen mensen soms dingen die achteraf niet handig zijn...ik vind haar juist best beschaafd verder want veel mensen hadden de politie uitgemaakt voor alles wat vies was denk ik...