Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JoyCiej007 schreef:Citaat:,In Nederland kun je een jaar lang honderden varkens verwaarlozen zonder dat iemand het merkt en bij ons kwamen ze met tien man voor één pony, terwijl er niets aan de hand was. Ze dachten dat wij hem mishandelden. Ze wilden hem meenemen, maar toen zei ik: als je dat doet, dan snijd ik hem eerst de keel door."
En weer komen er tranen. ,,Troepie is als een kind voor me. Kom je aan Troepie, dan kom je aan mij."
Bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/34072/Groene-Har ... epie.dhtml
Lekkere dame.......... maakt de bestaande vooroordelen over woonwagenbewoners en "kampers" wel weer waar.....
Lusitana schreef:Weet je wat ik niet snap?
Dat de persoon die zich zo druk maakte om de zogenaamde verwaarlozing, niet eerst zelf even met de eigenares is gaan praten.
Ik vang soms heel magere en verwaarloosde paarden op. Ik moet er niet aan denken dat ik politie op de stoep krijg omdat iemand gewoon vindt dat ze mager zijn en maar even anoniem gaat tippen, zonder eerst even polshoogte te nemen zodat je kunt vertellen hoe of wat.
Shirley schreef:Er is een groot verschil tussen zeggen "hij verlaat niet levend het erf" wanneer je daarmee bedoelt dat het diertje daar oud mag worden en sterven, en het feit dat je hem nog liever zelf de keel afsnijdt
RianneEnzo schreef:Lekkere vooroordelen weer zonder dat je diegene kent. Kijk als je nou de geschiedenis van die bewoner kent en er staat dat er regelmatig ruzie is dan kan ik dat enigzins begrijpen. Maar om nou zomaar uit een verhaal op te maken dat ze een naar mens is, dan ben je wel laag bezig. Ik laat mijn paarden ook niet zomaar afpakken. En zou denk ik hetzelfde reageren. Want als je boos bent ga je niet op gepaste taal letten.
JoyCiej007 schreef:Dan verschillen we daarover duidelijk van mening. Het is niet voor niets dat 'hufterigheid' en 'asociaal gedrag' steeds meer, beter en strenger wordt aangepakt in Nederland, gelukkig dan ook maar.
Ik doe niet neerbuigend, ik veroordeel alleen haar manier van reageren en de door haar geuite reacties en uitspraken. Bovendien kwamen ze de pony niet weghalen, anders hadden ze dat al lang gedaan, ookal had mevrouw op haar kop gaan staan, dan nog hadden ze dat gedaan. Pony is blijven staan waar hij stond.
En wat voor de één een dier is waar hij/zij een band mee heeft dus daardoor emotioneel/boos reageert, kan voor de ander iets anders zijn.
Dat je 'als je echt kwaad bent rare dingen doet en zegt' vind ik absoluut geen excuus voor welk wangedrag dan ook. Zou mooi zijn als het hier zo zou werken....
JoyCiej007 schreef:RianneEnzo schreef:Lekkere vooroordelen weer zonder dat je diegene kent. Kijk als je nou de geschiedenis van die bewoner kent en er staat dat er regelmatig ruzie is dan kan ik dat enigzins begrijpen. Maar om nou zomaar uit een verhaal op te maken dat ze een naar mens is, dan ben je wel laag bezig. Ik laat mijn paarden ook niet zomaar afpakken. En zou denk ik hetzelfde reageren. Want als je boos bent ga je niet op gepaste taal letten.
Dan moet je toch even iets beter lezen, want dat heb ik helemaal nergens gezegd of gesuggereerd.
vwb je taal en je toon 'als je boos bent'; tsja........ vind ik vrij simpel gedacht, sorry. Je kan ook boos zijn dat je door de politie van de weg wordt gehaald omdat je te snel rijdt, kun je boos zijn dat je bekeuring krijgt of zelfs je rijbewijs moet inleveren, maar dan nog hoor je je normaal en netjes te gedragen. Anders krijg je nog zo 'belediging van een ambtenaar in functie' aan je laars gelapt![]()
![]()
en maar goed ook.
Nogmaals; het is echt niet voor niets dat overheidsinstanties en andere organisaties toch wat terughoudender zijn en vaak extra (voorzorgs)maatregelen nemen op het moment dat ze op een woonwagenkamp moeten zijn.
En heel eerlijk; had er in het nieuwsbericht NIET bijgestaan dat het om een woonwagenbewoonster zou gaan, dan nóg zou ik haar uitspraken en reacties niet sociaal, niet netjes en niet normaal hebben gevonden.. even voor alle duidelijkheid.