Stoeterij acht 'kat in de zak' van Ulla Salzgeber ongegrond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:02

Maar er is toch nog geen rechtszaak met een uitspraak geweest? De stoeterij acht het o gegrond en tekent bewaar aan, tja wat zij ervan vinden...

Sowieso als je er kan aangetoond worden dat er bedrog is gepleegd, maakt het niet uit hoe onvoorzichtig je bent geweest in je onderzoeken over het 'product'
En sowieso, vinden jullie het nu echt ok dat er voor dit bedrag zo'n ongezond paard verkocht wordt?
De verkopers hebben toch wel een grotere fout gemaakt dan de koopster vind ik..

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:58

Damned schreef:
Maar er is toch nog geen rechtszaak met een uitspraak geweest? De stoeterij acht het o gegrond en tekent bewaar aan, tja wat zij ervan vinden...

Sowieso als je er kan aangetoond worden dat er bedrog is gepleegd, maakt het niet uit hoe onvoorzichtig je bent geweest in je onderzoeken over het 'product'
En sowieso, vinden jullie het nu echt ok dat er voor dit bedrag zo'n ongezond paard verkocht wordt?
De verkopers hebben toch wel een grotere fout gemaakt dan de koopster vind ik..

Ben het hier helemaal mee eens.
En mocht de verkoper hiermee wegkomen....dan staat de deur voor dit soort praktijken pas echt open.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:13

Zelf laten keuren zal niet mogelijk zijn denk ik. Veronderstel dat er 10 personen geinteresseerd zijn in zo'n paard kan je hem moeilijk 10 x laten keuren of 10 x de cd meegeven. Ik kan me vergissen maar het lijkt me dat als je op een veiling koopt je er van uit mag gaan dat de paarden goed zijn. Je mag wel de keuringsrapporten inzien van te voren en er is ook nog wel een mogelijkheid om de paarden te proberen. Maar je hebt gewoon niet alle tijd die je hebt bij het aankopen van een paard waar je op af gaat via een advertentie of zo. Nu moet je vertrouwen hebben in de keuringsrapporten die beschikbaar zijn, niet altijd terecht zoals nu blijkt. Daarbij weet je ook helemaal niet of je het paard krijgt, een ander kan wel meer bieden. Als je er dan meerdere op het oog hebt, terwijl je toch 1 paard aan gaat kopen wordt het wel een hele toestand. Ook een hele prijzige.

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:45

Weet iemand hoe deze zaak verder is verlopen? Kan er op internet geen info over vinden