En helemaal normaal lopen met een prothese is bijna niet mogelijk. Dit ziet er dan als kreupel uit maar er is niet van pijn. Ook de opmerkingen van het scheef belasten en ontstaan van overbelasting/ slijtage is onzin. Alsof al die grasmaaiers zuiver lopen. Bovendien, mocht dit dier artrose krijgen dan kan ze nog altijd als grasmaaier aan de bak
. Ik zie het verschil niet. Mijn Border Collie moest ten gevolge van een ongeluk zijn rechter achterpoot missen. Hij kon nog alles. Rennen, zwemmen enz. Alleen alles niet meer zolang volhouden als voorheen.
Mijn neef heeft t.g.v. een ongeluk ook een beenamputatie gehad en loopt vanaf zijn 12e met een prothese. Hij loopt niet helemaal zuiver, maar is pijnvrij. Een prothese loopt nu eenmaal niet hetzelfde als je eigen been. Maar dit "kreupelen" wordt niet veroorzaakt door pijn.
Bij dit dier gaat t om een achterbeen. En dat is voor zo'n lichte pony wel te doen. Een voorbeen missen is een veel groter probleem.

er zijn idd genoeg mensen die dieren met issues als grasmaaier weggeven, maar ook ruim voldoende mensen die de verantwoording nemen en de laatste beslissing nemen
just the simple facts of life