Paardentrailer kantelt op A12 bij Zevenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:52

Mando schreef:
Ik ben dan zo blij met mijn bockmann.
Daar kan je met je sleutel het slot omdraaien en beveiligd hij met een pin dat je hem niet eraf kan halen.
Dus je kan hem niet afkoppelen zonder hem weer van het slot te halen.

Zou standaard op iedere koppeling moeten zitten

Maar dat werkt ook niet als de koppeling versleten is of als jij 'm al niet goed aankoppelt. En als de veer achter de aandrukplaat kapot is, komt je trailer ook gewoon van de haak, slot of geen slot!

Schijnveiligheid dus........

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:14

Aankoppelen controleer je toch.
Dan draai je hem weer omhoog en weer terug.
Als ik weg rij voor het laden rij ik standaard vooruit. . Rem en weer achteruit.

Maar een versleten koppeling zal toch ook de standaard check zijn bij een keuring en als je er veel mee rijdt doe je toch een extra check of neem je zomaar alles aan.

Tuurlijk zeg niet dat er niets kan gebeuren alles is mogelijk maar als je van jezelf weet dat je als checkt en dubbel checkt dan lijkt me zoiets haast onmogelijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:28

Mando schreef:
Aankoppelen controleer je toch.
Dan draai je hem weer omhoog en weer terug.
Als ik weg rij voor het laden rij ik standaard vooruit. . Rem en weer achteruit.

Maar een versleten koppeling zal toch ook de standaard check zijn bij een keuring en als je er veel mee rijdt doe je toch een extra check of neem je zomaar alles aan.

Tuurlijk zeg niet dat er niets kan gebeuren alles is mogelijk maar als je van jezelf weet dat je als checkt en dubbel checkt dan lijkt me zoiets haast onmogelijk.

Kun je nog altijd aangetikt worden....
Als er een beetje flinke auto voor staat, heb je zomaar kans dat je dat niet eens meekrijgt, maar wel genoeg dat ie los komt.

Koppeling van de trailer valt niet onder een verplichte keuring, dus dan hoop je maar dat de eigenaar erop let.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:39

Heftig, sterkte aan de betrokkenen. Dit zijn geen leuke ongelukjes.
Gelukkig is het paard er zonder al te veel schade afgekomen. Hoe zien ze overigens of een paard blauwe plekken heeft?

Jester_

Re: Paardentrailer kantelt op A12 bij Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:43

Ik denk niet dat je dat kan zien :+

Ze bedoelen gewoon, met wat schrammen en wat zere plekjes

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:00

Heb net de trailer gezien. Was bij de sloop voor banden en dacht hem al te herkennen. Paard mazzel dat hij alleen was. Toch aardig wat ruimte in zo n trailer. Maar t blijft zonde. Hoop dat t paard geen rest schade heeft en weer goed op de been is.