Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
henrie1977 schreef:wolven zijn we hier niet nodig!!! er moet denk ik eerst een kind kapot gemaakt worden door "de natuur" voordat men zn verstand terug krijgt!!!
henrie1977 schreef:wolven zijn we hier niet nodig!!! er moet denk ik eerst een kind kapot gemaakt worden door "de natuur" voordat men zn verstand terug krijgt!!!
tine10 schreef:Het is ook niet zeker dat het wolven zijn, dat vermoeden hebben ze. Maar past niet bij het gedrag van wolven. Wel bij dat van honden.
A3a1 schreef:Een dier uit de keten heeft erg veel invloed op de hele keten (.....wilde dat ik al mijn leesvoer eens vastlegde )
Maar als de wolf weer terugkomt heeft dat invloed tm bv een vioolsoortje wat daar nu weer kan groeien doordat muizen weer opgegeten worden.
( het is niet perse dit beest en dat bloempje ...maar daar ging het artikel over dit principe )
Als de mensheid nou eens flink werd uitgedund dat zou een erg goed zijn voor het ecologische evenwicht.
Maar voor zover ik weet zijn mensenhapjes alleen interessant voor uitgehongerde dieren.
En sluit me aan: paarden moeten weer wennen aan natuurlijke vijanden.
martichr schreef:henrie1977 schreef:wolven zijn we hier niet nodig!!! er moet denk ik eerst een kind kapot gemaakt worden door "de natuur" voordat men zn verstand terug krijgt!!!
Wat een onzin, de kans dat dit gebeurt is nihil. Hoeveel kinderen komen er jaarlijks onder een auto? Laten we die eerst maar verbieden dan.
A3a1 schreef:Een dier uit de keten heeft erg veel invloed op de hele keten (.....wilde dat ik al mijn leesvoer eens vastlegde )
Maar als de wolf weer terugkomt heeft dat invloed tm bv een vioolsoortje wat daar nu weer kan groeien doordat muizen weer opgegeten worden.
( het is niet perse dit beest en dat bloempje ...maar daar ging het artikel over dit principe )
Als de mensheid nou eens flink werd uitgedund dat zou een erg goed zijn voor het ecologische evenwicht.
Maar voor zover ik weet zijn mensenhapjes alleen interessant voor uitgehongerde dieren.
A3a1 schreef:je bedoelt waarschijnlijk dit prachtig filmpje " How wolves change rivers"Een dier uit de keten heeft erg veel invloed op de hele keten (.....wilde dat ik al mijn leesvoer eens vastlegde )
Sluit me hier ook bij aanader.