KWPN-goedgekeurde hengst Humberto verhuist naar Stutteri Ask

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:08

Als hij uit een ander stamboek komt en ggk is bij KWPN, wat is er dan mis met de zinsopbouw: "Goedgekeurde hengst uit een ander stamboek" ?

Ik heb nergens geschreven wat jij wilt lezen: "Bij een ander stamboek goedgekeurde hengst".

En wees gerust, ik ben geen lid van KWPN. En dat om meerdere redenen... maar aan deze erger ik mij persoonlijk heel hard. Da's gewoon willen gaan lopen met de pluimen van een ander stamboek... want aan het feit dat hij überhaupt op de wereld rondloopt hebben ze 0,0 verdienste.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:11

s0173957 schreef:
Als hij uit een ander stamboek komt en ggk is bij KWPN, wat is er dan mis met de zinsopbouw: "Goedgekeurde hengst uit een ander stamboek" ?

Ik heb nergens geschreven wat jij wilt lezen: "Bij een ander stamboek goedgekeurde hengst".

En wees gerust, ik ben geen lid van KWPN. En dat om meerdere redenen... maar aan deze erger ik mij persoonlijk heel hard. Da's gewoon willen gaan lopen met de pluimen van een ander stamboek... want aan het feit dat hij überhaupt op de wereld rondloopt hebben ze 0,0 verdienste.
De frustratie zit hoog, of niet :(:)?

Goedgekeurde hengst uit een ander stamboek is interpreteerbaar als dat de hengst bij een ander stamboek gekeurd is. Zo leek je t ook op te schijven. Misschien is dat het 'taalverschilletje' tussen België en NL?

En de pluimen van een ander stamboek? Heeft het stamboek de hengst gefokt, of de fokker?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:13

s0173957 schreef:

Wat voor een plaat voor je kop heb jij eigenlijk? Er zijn heel wat voor voorbeelden van stamboeken gegeven die dit doen. En pluimen van een ander stamboek...ze hebben hem niet gevraagd, hij is aangeboden. Stuur de eigenaar van het paard een berichtje met de vraag waarom hij hem niet bij het BWP aangeboden heeft.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:14

Uiteraard heeft de fokker de hengst gefokt. Maar die heeft wel een weloverwogen keuze gemaakt voor een welbepaald stamboek.

De frustratie bij mij zit er vooral in dat je, door het veranderen van de naam, nogmaals de fokker een neus zet. Wij hebben sowieso al het grootste risico voor de kleinste winstmarge, gun een fokker dan op z'n minst dit...

De KBRSF heeft het trouwens verboden om een paard een andere sportnaam te geven bij registratie dan de naam op z'n paspoort. En dat vind ik tenminste een mooie geste naar de fokker toe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: KWPN-goedgekeurde hengst Humberto verhuist naar Stutteri Ask

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:16

De fokker staat toch overal geregistreerd als zijnde de fokker? Wat doet de naam van t beestje er dan in godsnaam toe?

Zo veel paarden krijgen op wedstrijd een andere naam dan hun naam op papier. Waar maak je je druk om zeg...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:16

s0173957 schreef:
Omdat de gemiddelde NL'se fokker een hekel heeft aan te dekken met een hengst die niet KWPN ggk is?

Daar heb ik al op geantwoord.

Ik heb geen plaat voor m'n kop, kan best dat andere stamboeken dit ook doen, maar ik vind dat persoonlijk een teniet doen van de verdienste van de fokker.

s0173957

Re: KWPN-goedgekeurde hengst Humberto verhuist naar Stutteri Ask

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:17

Willen we anders gewoon besluiten dat de hier duidelijk anders over denken en we hier ook niet in gaan overeen komen? ;)