Boktnieuws vanaf nu door algemeen account Nieuwsredactie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:08

TurdusMerula schreef:
Ik heb vier dagen geleden een bericht gestuurd naar dit account maar nog niks gehoord. Klopt dat of is mijn bericht misschien over het hoofd gezien? :)

Oeps, bedankt voor het seintje, ik check het even! Als iemand het openklikt, zien de anderen niet dat er een nieuw bericht is, dus wellicht idd over het hoofd gezien!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:09

Objectief is het absoluut, maar vind het enerzijds ook een beetje onderwaardering van het werk wat erin gestoken wordt. Tenminste, zo zou ik dat persoonlijk zien. Het werk wat verricht wordt door bepaalde personen wordt dan toch niet meer gezien als dat het toch er iemand achter zit die dit schrijft.

Ja, er is een besluit genomen, maar of ik er zelf een verschil van zou zien? Nee, ik zie het nog steeds als nieuws.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:15

Nayomie schreef:
Objectief is het absoluut, maar vind het enerzijds ook een beetje onderwaardering van het werk wat erin gestoken wordt. Tenminste, zo zou ik dat persoonlijk zien. Het werk wat verricht wordt door bepaalde personen wordt dan toch niet meer gezien als dat het toch er iemand achter zit die dit schrijft.

Ja, er is een besluit genomen, maar of ik er zelf een verschil van zou zien? Nee, ik zie het nog steeds als nieuws.

Maar dat is toch niet anders dan bij een site als NOS of NU.nl? Of een krant? Die zijn allemaal niet geschreven vanuit hun eigen naam; natuurlijk, bij veel artikelen staat hun naam, maar toch.

Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 22:20

Nayomie schreef:

De NR-leden hebben zelf om dit algemene account gevraagd hoor, dus wij zien het absoluut niet als onderwaardering :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:33

Destination schreef:
Nayomie schreef:

Maar dat is toch niet anders dan bij een site als NOS of NU.nl? Of een krant? Die zijn allemaal niet geschreven vanuit hun eigen naam; natuurlijk, bij veel artikelen staat hun naam, maar toch.

Dit valt niet te vergelijken imo.

Nieuwsredactie schreef:
Nayomie schreef:

De NR-leden hebben zelf om dit algemene account gevraagd hoor, dus wij zien het absoluut niet als onderwaardering :)

Dat als ik hier inderdaad. Fijn dat ze het zelf gewild hebben. Ik geef slechts mijn kijk er op :)

Destination

Re: Boktnieuws vanaf nu door algemeen account Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:34

Waarom valt dat niet te vergelijken? Dat zijn net zo goed nieuwsredacties. Misschien op een grotere schaal en in iets andere vorm, maar beide platforms brengen nieuws.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:39

Destination schreef:
Waarom valt dat niet te vergelijken? Dat zijn net zo goed nieuwsredacties. Misschien op een grotere schaal en in iets andere vorm, maar beide platforms brengen nieuws.

Denk dat het verschil zit in het vrijwillige kader op bokt..

Maar als de nieuws redactie dit graag zelf willen, is het natuurlijk helemaal oké! Ik kan alleen wel de gedachtegang van nayomie volgen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:45

Destination schreef:

Precies wat je zegt. Hier vallen de redactieleden op 1 hand te tellen. Bij de NOS werken wel zo veel mensen dat die namen uiteindelijk niks meer zeggen. Bovendien worden zij er voor betaald en is het op bokt op vrijwillige basis. Toch een stukje waardering wat er met zich mee brengt.

Daarnaast zijn er zeker nieuws platforms waar ze wel degelijk namen vermelden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:49

Punt is wel dat veel mensen dat verschil hier niet goed of geheel niet zien, omdat het vanuit de naam wordt geplaatst ipv de algemene snieuwsbron en ergens de redacteur. De NR wordt bijv. persoonlijk aangesproken op het nieuwsbericht, alsof het hun mening en ideeën is. Of ook heel vaak gebeurd dat er pbs gestuurd worden met meer foto's of informatie over bepaalde genoemde paarden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:57

Ik vind wel dat het enkel gebruikt zou moeten worden om de artikelen te plaatsen en niet om reacties te geven. Vind het een vervelend idee dat je maar mag gissen wie er reageert.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 05:50

Iris82 schreef:
Ik vind wel dat het enkel gebruikt zou moeten worden om de artikelen te plaatsen en niet om reacties te geven. Vind het een vervelend idee dat je maar mag gissen wie er reageert.

Dat gevoel heb ik ook. Het is net alsof je je nu naar een bot moet wenden ipv een persoon.
Voor nieuwsberichten zou ik daar geen moeite mee hebben, maar bij reacties plaatsen vind ik het heel onpersoonlijk.

Bij Hoefslag gebruiken we overigens wel persoonlijke accounts bij het plaatsen van nieuws.
Ik moet zeggen dat ik het prima vind werken, maar ik krijg soms wel berichten via FB door mensen die ons opzoeken om nieuws door te geven :P
Daar heb ik verder geen problemen mee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:02

Kan natuurlijk ook gewoon een foutje zijn die ene keer. Hoop ik dan, want ik ben het met bovenstaande eens.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:20

We zitten nog in de uitprobeerfase, dus dit soort feedback is zeker welkom!