Arm dier..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ailill schreef:Dat laatste. Er zijn (delen) van wijken waar echt uitschot woont.
Al heb je dat natuurlijk overal ter wereld. Het VK is wat dat betreft iets anders; de onderlinge verschillen zijn wat extremer.
Zoolgangster schreef:Ailill schreef:Dat laatste. Er zijn (delen) van wijken waar echt uitschot woont.
Al heb je dat natuurlijk overal ter wereld. Het VK is wat dat betreft iets anders; de onderlinge verschillen zijn wat extremer.
Daar heb je nog een "klassenmaatschappij". En daar blijven dubbeltjes dubbeltjes, en worden vrijwel nooit kwartjes... uitzichtsloos dus, als je in de verkeerde wijk bent geboren.
Verder is het in Dublin al sinds jaar en dag zo, dat kinderen voor een paar centen een pony kunnen aanschaffen en er mee rondcrossen met een zelfgemaakt halster en teugels van touw. Pony's hebben nauwelijks waarde, worden beschouwd als speelgoed en dat vind je terug in de omgang.
woppeke schreef:vaag verhaal. Dan bel je toch politie als je het ziet. Of spreekt die lui aan. We zijn veel te bang om in te grijpen. En idd triest dat kinderen dit doen. En zegt iets over hoe deze kinderen behandelt zijn, worden. Maar als we met zijn allen idd zelf net zo reageren op kinderen als deze kinderen op dieren dan zijn we niet beter. Ik lees afschuwelijke verwensingen. Dat is in mijn ogen net zo slecht. Kinderen moeten liefdevol begeleid worden. Alleen dan worden het goede volwassenen.
Palmera schreef:woppeke schreef:vaag verhaal. Dan bel je toch politie als je het ziet. Of spreekt die lui aan. We zijn veel te bang om in te grijpen. En idd triest dat kinderen dit doen. En zegt iets over hoe deze kinderen behandelt zijn, worden. Maar als we met zijn allen idd zelf net zo reageren op kinderen als deze kinderen op dieren dan zijn we niet beter. Ik lees afschuwelijke verwensingen. Dat is in mijn ogen net zo slecht. Kinderen moeten liefdevol begeleid worden. Alleen dan worden het goede volwassenen.
Ik kan mij zo voorstellen dat de hulpverleners niet in de rij staan om dergelijke kinderen te begeleiden. Als dat gebied/die mensen zijn zoals sommigen hier beschrijven accepteren ze echt geen maatschappelijk werk aan de deur.
Dus ja, dan maar beter opsluiten, voor mijn part met enkelketting. Word toch nooit wat dan.
charmaine90 schreef:Dat we dieren verlossen en mensen niet heeft denk ik er ook een beetje ermee te maken dat de regering en het koningshuis graag aan ons verdient. Als je te snel iemand laat euthanaseren om zulke redenen of gewoon omdat niemand een lijdensweg verdient zou de regering en het koningshuis er veel minder royaal bij zitten.
Maarja dat is off-topic

Shirley schreef:Ben ik niet met je eens.
Kinderen kunnen ook uit zichzelf een liefdevol gedrag jegens dieren vertonen.
En het is maar goed dat de mensheid zich ook los van zijn omgeving durft te ontwikkelen, anders hadden we nu nog met z'n allen in grotten geleefd
sasja0705 schreef:Zolang 14 jarigen in VK mensen ombrengen, peuters ontvoeren en doden, zal het met dieren echt niet anders gaan... Hulpverleners hebben geen nut zolang niet de complete achterstandswijken en dus de volwassenen aangepakt worden. Hoe kan een kind recht en onrecht leren te onderscheiden als de ouders schreeuwen /bezopen zijn en er op los rammen of zelfs die kids aanbieden voor prostitutie?
woppeke schreef:vaag verhaal. Dan bel je toch politie als je het ziet. Of spreekt die lui aan. We zijn veel te bang om in te grijpen. En idd triest dat kinderen dit doen. En zegt iets over hoe deze kinderen behandelt zijn, worden. Maar als we met zijn allen idd zelf net zo reageren op kinderen als deze kinderen op dieren dan zijn we niet beter. Ik lees afschuwelijke verwensingen. Dat is in mijn ogen net zo slecht. Kinderen moeten liefdevol begeleid worden. Alleen dan worden het goede volwassenen.
petraaken schreef:Er zit toch duidelijk iets meer dan fout in de opvoeding van die kinderen.
helaas!