Dublin: jaarling tot uitputting gereden en doodgeslagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:35

8)7

Arm dier.. :(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:37

Ailill schreef:
Dat laatste. Er zijn (delen) van wijken waar echt uitschot woont.

Al heb je dat natuurlijk overal ter wereld. Het VK is wat dat betreft iets anders; de onderlinge verschillen zijn wat extremer.

Daar heb je nog een "klassenmaatschappij". En daar blijven dubbeltjes dubbeltjes, en worden vrijwel nooit kwartjes... uitzichtsloos dus, als je in de verkeerde wijk bent geboren.

Verder is het in Dublin al sinds jaar en dag zo, dat kinderen voor een paar centen een pony kunnen aanschaffen en er mee rondcrossen met een zelfgemaakt halster en teugels van touw. Pony's hebben nauwelijks waarde, worden beschouwd als speelgoed en dat vind je terug in de omgang. -O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:48

Zoolgangster schreef:
Ailill schreef:
Dat laatste. Er zijn (delen) van wijken waar echt uitschot woont.

Al heb je dat natuurlijk overal ter wereld. Het VK is wat dat betreft iets anders; de onderlinge verschillen zijn wat extremer.

Daar heb je nog een "klassenmaatschappij". En daar blijven dubbeltjes dubbeltjes, en worden vrijwel nooit kwartjes... uitzichtsloos dus, als je in de verkeerde wijk bent geboren.

Verder is het in Dublin al sinds jaar en dag zo, dat kinderen voor een paar centen een pony kunnen aanschaffen en er mee rondcrossen met een zelfgemaakt halster en teugels van touw. Pony's hebben nauwelijks waarde, worden beschouwd als speelgoed en dat vind je terug in de omgang. -O-

Klopt, ik zeg altijd voor de grap: Je komt nergens zo veel hoedjes tegen en alleen in het VK kruipen de vrouwen uit de kroeg.

Je laatste punt is helaas de keiharde waarheid. Hoe vaak ik niet bijna met Tesco tassen en al de lucht in gelanceerd ben ergens in Coolock nadat een puber op een tinker voorbij kwam racen kan ik niet meer tellen.

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:21

Ik hoop dat ze erachter komen welke kinderen dat gedaan hebben.
Die moeten ze dan gelijk opsluiten en niet meer vrij laten. Het is algemeen bekend dat moordenaars, verkrachters en dat soort gekken als kind al niet goed in hun hoofd waren.
Ze moeten gestopt worden voor ze nog meer paarden en uiteindelijk mensen pakken.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:31

woppeke schreef:
vaag verhaal. Dan bel je toch politie als je het ziet. Of spreekt die lui aan. We zijn veel te bang om in te grijpen. En idd triest dat kinderen dit doen. En zegt iets over hoe deze kinderen behandelt zijn, worden. Maar als we met zijn allen idd zelf net zo reageren op kinderen als deze kinderen op dieren dan zijn we niet beter. Ik lees afschuwelijke verwensingen. Dat is in mijn ogen net zo slecht. Kinderen moeten liefdevol begeleid worden. Alleen dan worden het goede volwassenen.

Die liefdevolle begeleiding hebben ze blijkbaar niet gehad. En als je het mij vraagt "zijn die kinderen al tever heen". Als je op die leeftijd al zo verknipt bent (dankzij je voorbeeld, opvoeding whatever) mag je ze wat mij betreft uit hun leiden verlossen en de samenleving een hoop ellende en kosten besparen.
Oh nee wij zijn humaan! Dieren verlossen we wel. Mensen sluiten we op, geven ze therapie etc. Arme kindertjes....

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:40

Dat we dieren verlossen en mensen niet heeft denk ik er ook een beetje ermee te maken dat de regering en het koningshuis graag aan ons verdient. Als je te snel iemand laat euthanaseren om zulke redenen of gewoon omdat niemand een lijdensweg verdient zou de regering en het koningshuis er veel minder royaal bij zitten.

Maarja dat is off-topic

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:41

Palmera schreef:
woppeke schreef:
vaag verhaal. Dan bel je toch politie als je het ziet. Of spreekt die lui aan. We zijn veel te bang om in te grijpen. En idd triest dat kinderen dit doen. En zegt iets over hoe deze kinderen behandelt zijn, worden. Maar als we met zijn allen idd zelf net zo reageren op kinderen als deze kinderen op dieren dan zijn we niet beter. Ik lees afschuwelijke verwensingen. Dat is in mijn ogen net zo slecht. Kinderen moeten liefdevol begeleid worden. Alleen dan worden het goede volwassenen.

Ik kan mij zo voorstellen dat de hulpverleners niet in de rij staan om dergelijke kinderen te begeleiden. Als dat gebied/die mensen zijn zoals sommigen hier beschrijven accepteren ze echt geen maatschappelijk werk aan de deur.

Dus ja, dan maar beter opsluiten, voor mijn part met enkelketting. Word toch nooit wat dan.

Natuurlijk staan die wel in de rij! Dat is juist je werk, die hebben echt hulp nodig! En ja, dat is moeilijk, hulpverlening is moeilijk werk...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:52

charmaine90 schreef:
Dat we dieren verlossen en mensen niet heeft denk ik er ook een beetje ermee te maken dat de regering en het koningshuis graag aan ons verdient. Als je te snel iemand laat euthanaseren om zulke redenen of gewoon omdat niemand een lijdensweg verdient zou de regering en het koningshuis er veel minder royaal bij zitten.

Maarja dat is off-topic

Haha das ook een goeie..... ;-)

Je moet de oorzaak (de ouders, de cultuur, de opvoeding etc) aanpakken. Maar kun je die als samenleving wel beheersen? Denk het niet....
Dat er drastisch iets aan "de mens" moet veranderen mogen duidelijk zijn. Het 20u journaal laat genoeg ellende zien. Maar excessen zullen er altijd zijn.

Marloes__

Re: Dublin: jaarling tot uitputting gereden en doodgeslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:06

Hier word ik nou echt verdrietig van :(

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:18

Wat ontzettend zielig voor zo'n beestje. En echt erg dat zoiets daar nog gebeurt. Maar zoals hierboven al gezegd: Dublin is een leuke stad, maar in sommige gebieden moet je niet komen. Zelfs de politie durft er niet of nauwelijks te komen. Zo'n ponyleven is daar niets waard.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:06

Arm paard. Meer woorden heb ik er niet voor.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:22

Zolang 14 jaarige in VK mensen ombrengen,peuters ontvoeren en doden , zal het met dieren echt niet anders gaan... Hulpverleners hebben geen nut zolang niet de complete achterstanswijken en dus de volwassenen aangepakt worden. Hoe kan een kind recht en onrecht leren te onderscheiden als de ouders schreeuwen /bezopen zijn en er op los rammen of zelfs die kids aanbieden voor prostitutie?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:27

Ben ik niet met je eens.

Kinderen kunnen ook uit zichzelf een liefdevol gedrag jegens dieren vertonen.
En het is maar goed dat de mensheid zich ook los van zijn omgeving durft te ontwikkelen, anders hadden we nu nog met z'n allen in grotten geleefd ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:33

Shirley schreef:
Ben ik niet met je eens.

Kinderen kunnen ook uit zichzelf een liefdevol gedrag jegens dieren vertonen.
En het is maar goed dat de mensheid zich ook los van zijn omgeving durft te ontwikkelen, anders hadden we nu nog met z'n allen in grotten geleefd ;)

Kan wel. Maar je moet niet vergeten dat als je altijd maar opgevoed wordt met bepaalde ideeën dat je dat gewoon als de standaard gaat zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:36

sasja0705 schreef:
Zolang 14 jarigen in VK mensen ombrengen, peuters ontvoeren en doden, zal het met dieren echt niet anders gaan... Hulpverleners hebben geen nut zolang niet de complete achterstandswijken en dus de volwassenen aangepakt worden. Hoe kan een kind recht en onrecht leren te onderscheiden als de ouders schreeuwen /bezopen zijn en er op los rammen of zelfs die kids aanbieden voor prostitutie?

Je bedoeld deze.https://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_James_Bulger
Overigens heeft een van de daders heeft het nog steeds niet geleerd, zal ook nooit gebeuren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:10

Verschrikkelijk dit en dan nog wel door de kinderen, bah!!!

Ik zeg voor het leven verbod op het houden van dieren en het krijgen van kinderen door ze te gaan castreren en opsluiten in een hele zware strafkamp voor het leven.

Want zulke misbaksels hoeven wij niet op de wereld te hebben.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:38

Eigenlijk wil ik dit soort berichten niet lezen. Niet om mijn kop in het zand te steken, maar omdat ik hier zo intens verdrietig van wordt. Maat iedere keer lees ik ze weer en ben ik er weer ellendig van.
Arm, arm paard.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:41

En ik wordt er woedend om, wat zijn dat voor misbaksels die zoiets doen?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:06

Oh nee....arm arm arm zieltje.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:07

Waarschijnlijk waren het travellers, wat wij mishandeling noemen vinden zij hun 'cultuur'. Het is vreselijk maar er gebeurt in Ierland veel vaker iets met paarden (en ook met honden). Dit soort gewoonten zijn moeilijk uit te roeien blijkbaar...

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:13

Dat heb je helaas in elk land wel, uitschot is universeel. (1e blz wordt trouwens gezegd, geen travelers in dat gebied)

Arm diertje, zo jong nog en dan zo'n einde.. :(

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:18

woppeke schreef:

Oke dus een dier doden levert een "foei lief menneke, dat is niet zo heel aardig. Niet meer doen hoor!" op??

Misschien krijgen we juist door dit soort halfbakken opvoedingsmethodes wel van dit soort vreselijke kinderen! :r

Heb zelf een jaarling staan en weet niet hoe ik zou reageren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:23

Nou, ik wel :o

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:41

petraaken schreef:
Er zit toch duidelijk iets meer dan fout in de opvoeding van die kinderen. :(

Niet alleen daar hoor....
Je moet in ons eigen landje eens een kind proberen duidelijk maken dat een pony ook gevoel heeft,
dat een jaarling ook nog zoooooo veel te leren heeft.
Pffff heb je gelijk ouders e.d. in je nek hangen.

Kinderen tegenwoordig krijgen geen grenzen meer gesteld.
Alles moet maar kunnen en er wordt over alles onderhandeld _-:(

Dat arme beestje in Dublin ;(
Maar hij is niet de enige -:(- helaas!

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:42

bastiaan02 schreef:
Eigenlijk wil ik dit soort berichten niet lezen. Niet om mijn kop in het zand te steken, maar omdat ik hier zo intens verdrietig van wordt. Maat iedere keer lees ik ze weer en ben ik er weer ellendig van.
Arm, arm paard.

:j gaat mij eigenlijk ook zo.

;( ;(