Tweede plek tijdens Grand Prix-debuut Cornelissen en Aqiedo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:18

Suelza schreef:
Ik zat naast de jury te schrijven en vond het echt geen slechte of vervelende proef om naar te kijken en kon me wel vinden in de punten! Overigens hadden de jury bij C en H exact dezelfde punten gegeven en waren dus erg eensgezind in hun oordeel. Op basis van de op dat moment verreden proef en het op dat moment gegeven beeld een terechte tweede plaats denk ik...

Zijn er videobeelden? Die wil ik dan erg graag eens bekijken. Zou zomaar kunnen dat ik m'n mening nodig moet bijstellen als ik dit hier allemaal lees. Misschien ben ik inderdaad te snel gaan oordelen, maar denk dat het nog steeds mijn vrijheid is om geen fan van Adelinde te zijn. Ik ben benieuwd naar beeldmateriaal :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:26

LBLGypsyCobs schreef:
Dit was begin de maand:

[ Video ]

Ik vraag me trouwens af waarom ze het dekje altijd zo ver naar voren heeft, dat viel me bij Parcival ook altijd op.
Optisch lijkt het dan net of het paard heel weinig schouder/front heeft en vooral bij Parcival leek de rug achter het zadel dan eindeloos lang.

Vooral bij een langer paard legde ik het dekje altijd zo dat er voor het zadel maar een dun randje wit was, waardoor je zo veel mogelijk van de schouder zag. Soms kon de singel dan niet netjes door de lusjes of moest het lusje aangepast.
Het is puur optisch, maar vind het wel mooier.

Ja dat bedoel ik dus... Het valt toch niet te ontkennen dat dit (zeker in het begin) er niet fijn uitziet? Of is dat nou zo een overdreven mening? Ook bij de eerste piaffe blijft zijn 'slechte been' achter lijkt het wel.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:30

Heleennn schreef:
R12312 schreef:

Kun je dit officieel bevestigen? Want het komt mij als dom gelul over.

Lekker woordgebruik, heel volwassen. En nee, zoals ik wel drie keer 'denk ik' en 'geloof ik' gebruikte kan ik dit niet officieel bevestigen.

Dan kan je beter je mond dicht houden.
Negatieve berichten blijven langer hangen dan positieve en als zo iets eenmaal geplaatst is geloven mensen vaak nog maar zelden in de onschuld van de persoon waar het om gaat.

In principe ben je nu lekker bezig met iemand moedwillig zwart te maken.
En dat is duidelijk niet heel erg volwassen van jou ;).

Eerst je bronnen controleren voor je dit soort berichten de lucht in gooit. Zo jij het leuk vinden als iemand dit over jou zei? Of is dit een gevalletje van hoge bomen vangen veel wind dus dan mag dit maar?

Ben benieuwd hoe het er uit zag, maar voor ik hier beelden van gezien heb ga ik niet oordelen.
En ik ben overtuigd van de kennis van Sualza om haar op haar wordt te geloven dat de punten verdient waren.

popov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:32

yvonnepuntnl schreef:
Suelza schreef:
Ik zat naast de jury te schrijven en vond het echt geen slechte of vervelende proef om naar te kijken en kon me wel vinden in de punten! Overigens hadden de jury bij C en H exact dezelfde punten gegeven en waren dus erg eensgezind in hun oordeel. Op basis van de op dat moment verreden proef en het op dat moment gegeven beeld een terechte tweede plaats denk ik...

Goed om een mening te lezen van iemand die er verstand van heeft en er ook nog eens bij was! +:)+ +:)+

Dat zegt ook niks.......ieder zn mening......jury's zijn ook gewoon mensen met een eigen mening en idee....wil niet zeggen dat die er per definitie verstand van hebben.....(niet persoonlijk bedoeld).maar alle meningen van stuurlui etc daargelaten...ook de mijne....want uiteraard heb ik ook mijn mening.....als je 'de' dressuurboeken erop na slaat en dit filmpje goed bekijkt kan dit onmogelijk de bedoeling zijn van goed dressuurrijden. Dit lijkt meer op zo snel mogelijk de 'kunstjes' willen laten zien...volgens mij is in oorsprong de dressuur er voor het paard en niet andersom. Het paard moet er kort gezegd beter van worden, mooier, happy, combinatie zijn, samenspel, graag voor de ruiter willen werken......etc. etc....Als ik dit zo zie is het het tegenovergestelde.....puur afgedwongen kunstjes rijden.....Lang leven de commercie mbt dieren! Het hele top paardengebeuren heeft negen van de tien keer helemaal niks meer te maken met liefde voor paarden.....of echt paardemensen met passie en hart voor de paarden....De paarden worden voor het overgrote deel gebruikt voor het ego van de ruiter

M_D_H

Re: Tweede plek tijdens Grand Prix-debuut Cornelissen en Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:34

Popov, er is nog geen filmpje getoond van deze proef. Dus waaruit kan je dan precies concluderen dat deze proef niet gereden ja zoals je dressuur hoort te rijden?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:36

Adelinde geeft zelf aan dat de proef gespannen begon en dat het daarna beter ging omdat aquido meer en meer ging ontspannen. Kan mij voorstellen dat je dan gelijk een heel ander beeld krijgt.

Suelza, trekt hij dan minder/niet met zijn rechter achterbeen?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:43

Dus omdat ik zelf geen geen rondje stuur op internationaal niveau weet ik niet wat paardrijden is? Lekker dan, gelukkig weet ik zelf beter. En wat je zegt over negatieve berichten die langer blijven hangen M_D_H, dat klopt. Waar denk je dat ik dit idee vandaan heb? Ik ga niet zelf dingen lopen verzinnen, ik heb dit toen ook gelezen in een artikel. Ik heb veel respect voor ruiters op topniveau, maar laten we even duidelijk stellen dat niet iedereen die de middelen/behoefte niet heeft om op dit niveau te rijden er niets van kent. Dat is best denigrerend van jou uit om meteen te suggereren dat ik een leek ben terwijl ik toch best al een tijd meedraai en veel heb bijgeleerd in de loop der jaren.

En ik laat mij niet de mond snoeren op een forum omdat ik gewoon m'n eigen mening uit. Als alles op bokt officieel bevestigd zou zijn, zou er een hoop minder gepost worden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:55

Heleennn schreef:
Dus omdat ik zelf geen geen rondje stuur op internationaal niveau weet ik niet wat paardrijden is? Lekker dan, gelukkig weet ik zelf beter. En wat je zegt over negatieve berichten die langer blijven hangen M_D_H, dat klopt. Waar denk je dat ik dit idee vandaan heb? Ik ga niet zelf dingen lopen verzinnen, ik heb dit toen ook gelezen in een artikel. Ik heb veel respect voor ruiters op topniveau, maar laten we even duidelijk stellen dat niet iedereen die de middelen/behoefte niet heeft om op dit niveau te rijden er niets van kent. Dat is best denigrerend van jou uit om meteen te suggereren dat ik een leek ben terwijl ik toch best al een tijd meedraai en veel heb bijgeleerd in de loop der jaren.

En ik laat mij niet de mond snoeren op een forum omdat ik gewoon m'n eigen mening uit. Als alles op bokt officieel bevestigd zou zijn, zou er een hoop minder gepost worden.

Oh wauw, weet je zeker dat je het juiste bericht gelezen hebt?
Zo ja, dan zou ik het nog een keertje lezen en nu een tikkeltje beter.

Nergens suggereer ik namelijk dat jij een leek bent of dat je niet weet wat paardrijden is omdat je niet internationaal start.

Dat jij dat opmaakt uit mijn tekst vind ik heel knap.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:02

Heleennn schreef:

Je kan deze proef helemaal niet beoordelen, je hebt nl. helemaal nog geen beelden gezien van DEZE officiële proef. Dus je kan daarom helemaal niet zeggen, dat zij hem in de bek sleurt enz. Dat is gewoon roddelen en leugens verspreiden.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:06

Heleennn schreef:
Lekker woordgebruik, heel volwassen. En nee, zoals ik wel drie keer 'denk ik' en 'geloof ik' gebruikte kan ik dit niet officieel bevestigen.

Dan is het misschien wijs dat de volgende keer niet uit te spreken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:10

Idd. Dat soort berichten zijn zeer schadelijk als je niet zeker bent van je zaak.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:26

Misschien was Heleen een beetje te vroeg met haar opmerking, maar het zou raar zijn om iets anders te verwachten van Adelinde van wat je in bijna al haar proeven ziet, toch? Of had ik dat ook niet mogen zeggen? :x

En volgens mij hoef je geen prof te zijn om te zeggen wat je er goed, en niet goed vindt uitzien. Ik kan ook niet voetballen maar kan wel zien waarom Messi bij Barcelona speelt en mijn broertje niet :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:32

Martine_R schreef:
Misschien was Heleen een beetje te vroeg met haar opmerking, maar het zou raar zijn om iets anders te verwachten van Adelinde van wat je in bijna al haar proeven ziet, toch? Of had ik dat ook niet mogen zeggen? :x

En volgens mij hoef je geen prof te zijn om te zeggen wat je er goed, en niet goed vindt uitzien. Ik kan ook niet voetballen maar kan wel zien waarom Messi bij Barcelona speelt en mijn broertje niet :)

Mij gaat het nog niet eens over de opmerking over het ruk en pluk werk. Daar kan ik mij namelijk wel redelijk in vinden.

Maar die opmerking dat Adelinde met Parcival een waarschuwing heeft gekregen op een EK... Als je dat soort grote uitspraken niet kan onderbouwen, doe je ze niet ;)
Dit is namelijk echt smaad en nergens op gebaseerd. Het is niet eens te bewijzen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:49

Ik vind dat iedere proef onbevooroordeeld gepunt en bekeken moet worden. Omstandigheden kunnen anders zijn, de ervaring, een ander (karakter) paard en een ruiter (en/of combinatie) kan zich verbeteren of verder ontwikkelen (bijv. door andere instructie).

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:03

Ja dit gaat dus nergens naar toe, jullie vinden misschien dat ik smaad verspreid en leugens vertel, maar nergens staat dat ik dit ook officieel kan bewijzen. Ik heb dit ook maar ergens gelezen en dit is niet mijn eigen bron, hopelijk is dat duidelijk nu. En zoals ik al zei ben ik misschien te snel geweest ben met oordelen, maar dat leest de helft dan weer niet. Altijd hetzelfde liedje, je mag niets verkeerd zeggen en al helemaal niet als het je eigen mening is tenzij je aanzienlijk bewezen bent als ruiter en al top gepresteerd hebt.

Ik blijf erbij dat ik nog steeds mijn eigen mening over een ruiter mag geven, zonder dat ik daar op afgestraft wordt door jullie en over me heen krijg dat ik m'n mond moet houden. Dat is het hele ding aan dit forum lijkt me, kunnen discussiëren over ruitersport. Je krijgt steeds bijzonder weinig krediet hier valt me op, en eens gezegd kan je je woorden ook niet meer nuanceren of terugtrekken. Jammer, want nergens was het mijn bedoeling om andere ruiters zwart te maken.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:53

Ik vind niet dat je je mening niet mag geven Heleennnn, ik vind alleen wel dat je een beetje voorzichtig moet zijn met uitspraken als 'ze is er door de FEI op aangesproken'.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:04

Heleennn schreef:
Ja dit gaat dus nergens naar toe, jullie vinden misschien dat ik smaad verspreid en leugens vertel, maar nergens staat dat ik dit ook officieel kan bewijzen. Ik heb dit ook maar ergens gelezen en dit is niet mijn eigen bron, hopelijk is dat duidelijk nu.

Dat is nu duidelijk, maar als je eens kritisch naar je eerste bericht kijkt komt het er heel anders uit.

En dat heeft niks te maken met eigen mening geven, maar wel met roep geen dingen die je niet zeker weet. Zeker niet zulke dingen :) verder geen wronk hier. Kan gebeuren.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:52

Lithya schreef:
Adelinde geeft zelf aan dat de proef gespannen begon en dat het daarna beter ging omdat aquido meer en meer ging ontspannen. Kan mij voorstellen dat je dan gelijk een heel ander beeld krijgt.

Suelza, trekt hij dan minder/niet met zijn rechter achterbeen?

Je zag dat hij wat spanning had, wellicht mede door de hoeveelheid starende ogen die op hem gericht waren en deels door de entourage. Het is gewoon nog geen geroutineerd GP paard. En tuurlijk op dat niveau moeten ze daartegen kunnen, hetgeen niets afdoet aan het feit dat het dier nog onervaren is op dit gebied.

Naarmate de proef vorderde ontspande hij meer en liet echt hele goede piaffe en passage zien. Ondanks dat ik het beeld van de vorige proef ook niet fijn vond, vond ik haar nu heel sterk rijden. Het was gewoon een goede proef en de jury vroeg mij meerdere malen welk cijfer ik zou geven voor bepaalde oefeningen (ter lering en vermaak zo gedurende de dag) . die kwamen overeen met de punten die hij wilde geven.

Helaas voor alle tegenstanders, het paard liep goed, Adelinde reed goed, het was absoluut de terechte nr 2 onder Marieke van Putten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:19

Leuk om jouw mening te lezen Suelza +:)+

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:51

popov schreef:
Dat zegt ook niks.......ieder zn mening......jury's zijn ook gewoon mensen met een eigen mening en idee....wil niet zeggen dat die er per definitie verstand van hebben.....(niet persoonlijk bedoeld).maar alle meningen van stuurlui etc daargelaten...ook de mijne....want uiteraard heb ik ook mijn mening.....als je 'de' dressuurboeken erop na slaat en dit filmpje goed bekijkt kan dit onmogelijk de bedoeling zijn van goed dressuurrijden. Dit lijkt meer op zo snel mogelijk de 'kunstjes' willen laten zien...volgens mij is in oorsprong de dressuur er voor het paard en niet andersom. Het paard moet er kort gezegd beter van worden, mooier, happy, combinatie zijn, samenspel, graag voor de ruiter willen werken......etc. etc....Als ik dit zo zie is het het tegenovergestelde.....puur afgedwongen kunstjes rijden.....Lang leven de commercie mbt dieren! Het hele top paardengebeuren heeft negen van de tien keer helemaal niks meer te maken met liefde voor paarden.....of echt paardemensen met passie en hart voor de paarden....De paarden worden voor het overgrote deel gebruikt voor het ego van de ruiter

Dat dressuur rijden ging de deur uit toen er competities gestart werden. Je kan moeilijk van je paard verwachten dat hij op wedstrijd terrein net zo ontspannen loopt als thuis, en dan ook op een dusdanige manier dat hij wel presteert en aan de top behoort. Ieder weekend. Helaas is dit wel de bedoeling bij de topruiters en dan krijg je dus dit.

Desalniettemin heb ik ontzettend veel respect voor de topruiters, ik moet het niveau ooit nog maar zien te bereiken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:05

Topruiters zijn wel gek om ieder weekend hun paard te starten... Dat doen ze dus ook niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:18

Heleennn schreef:
Ja dit gaat dus nergens naar toe, jullie vinden misschien dat ik smaad verspreid en leugens vertel, maar nergens staat dat ik dit ook officieel kan bewijzen. Ik heb dit ook maar ergens gelezen en dit is niet mijn eigen bron, hopelijk is dat duidelijk nu. En zoals ik al zei ben ik misschien te snel geweest ben met oordelen, maar dat leest de helft dan weer niet. Altijd hetzelfde liedje, je mag niets verkeerd zeggen en al helemaal niet als het je eigen mening is tenzij je aanzienlijk bewezen bent als ruiter en al top gepresteerd hebt.

Ik blijf erbij dat ik nog steeds mijn eigen mening over een ruiter mag geven, zonder dat ik daar op afgestraft wordt door jullie en over me heen krijg dat ik m'n mond moet houden. Dat is het hele ding aan dit forum lijkt me, kunnen discussiëren over ruitersport. Je krijgt steeds bijzonder weinig krediet hier valt me op, en eens gezegd kan je je woorden ook niet meer nuanceren of terugtrekken. Jammer, want nergens was het mijn bedoeling om andere ruiters zwart te maken.

Ik zeg altijd maar zo: "iedereen heeft recht op een eigen mening, maar er bestaat geen recht op eigen feiten".

Een feit is, dat Parcival ooit op zijn tong beet en ze gediskwalificeerd werd.
Jouw mening is, dat ze een harde hand heeft.

En het is menselijk om die twee dingen samen te laten vallen, (...maar dat moet natuurlijk niet, etc. etc.).

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:54

Heleennn schreef:
Best een tijd geleden al, naar aanleiding van een erg hardhandige proef op een groot concours. Een EK dacht ik.Ze heeft toen een waarschuwing op het protocol gekregen (geen officiële waarschuwing denk ik) dat het dringend wat zachter moest allemaal.

En zo komen verhalen de wereld in.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:35

Waikiki schreef:
Heleennn schreef:
Best een tijd geleden al, naar aanleiding van een erg hardhandige proef op een groot concours. Een EK dacht ik.Ze heeft toen een waarschuwing op het protocol gekregen (geen officiële waarschuwing denk ik) dat het dringend wat zachter moest allemaal.

En zo komen verhalen de wereld in.

Ja het is wel goed zo, lees even de andere posts door dan ben je meteen mee met het hele verhaal.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 23:31

Had ik al gedaan voordat ik dat bericht postte ;)