Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:Hmmm gelukkign og een eindje hier vandaan (450 km). Maar jeetje wat heftig dit. Ik moet er niet aan denken gewoon.
Inderdaad karkassen gaan bij voeren op verschillende plekken want dit is niet goed.

. Zeer opmerkelijk... tamary schreef:SandraVerl schreef:Vroeger mochten de boeren karkassen laten liggen en kwamen de gieren op die manier aan genoeg voeding. Dankzij onze moderne regelgeverij, worden ze nu gedwongen om alles op te ruim, gevolg, de gieren lijden honger. Soms vraag ik me af of wetgevers wereldvreemd zijn. OK, je laat geen dode dieren in een woonwijk liggen, maar in die regio heeft daar niemand last van.
Centrale dump plekken aanwijzen lijkt mij dan een beter plan. Grote groep gieren regelmatig op je terrein is vaak op zijn minst onpraktisch voor een boerenbedrijf en er wordt aardig wat met stukken kadaver gesleept, wat weer verspreiding van ziektes, etc. (vervuilde waterbakken bv) kan geven.
ff_stud schreef:weglopen denk?!!, een gier is n aaseter en geen jager
ff_stud schreef:die merrie zal vast iets gemankeerd hebben, een gezond paard laat zich niet levend opeten
Of is ze zo tenval gekomen dat er een gapend gat in haar lichaam zat waardoor ze konden eten?