België: Driejarig meisje raakt vermist op manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:30

spatter schreef:
Nou vraag ik me af wat een 3 jarige om 20.00 op een manege doet, die hoort al een uur in bed te liggen.
Verder vraag ik me af wat een 3 jarige uberhaubt op een manege moet, helemaal savonds.
En waarom was dat kind niet aangelijnd, vast gezet of zoiets?

Hopelijk hebben de ouders er van geleerd en stoppen ze de kleine voortaan op tijd naar bed met oppas.

Niet iedere 3 jarige moet om 19 uur naar bed... De onze gaat ook pas om 20 uur... En slaapt dan heerlijk het klokje rond...
En liever een uurtje op de manege rondhangen dan dat een kind wat duf voor de tv hangt... Je weet ook niet waarom ze daar waren... Misschien moest mams of paps even snel iets afgeven of ophalen en zouden ze maar 5 minuten daar zijn... Weten wij veel :P oordelen is makkelijk als je niet alles weet...
En misschien had kindje lief de paarden knoop losgetrokken ;) en stond het eerst netjes vast op de poetsplaats :P

Even zonder gekheid... Niet handig dat het kindje uit het oog verloren is op de manege... Het blijven toch eng grote dieren als je bedenkt wat er mis kan gaan... Maar goed... Dit betreffende kindje zal wel niet meer zo makkelijk kwijt raken op een manege :P

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:33

verootjoo schreef:
Nou, zonder gekheid; wij werden idd wel eens aangelijnd vroeger en mijn moeder door mijn oma ook vertelde ze. Daarna zag je het een hele tijd niet meer, maar nu zie ik wel eens moeders lopen met een wagen met een klein kind er in en het grotere kind (of 2) aan een polsbandje vast aan de wagen. Is nog niet zo'n gek idee... Je let 1seconde niet op en in die ene seconde kunnen een hoop ongelukken gebeuren :\

Ik wou het net zeggen :j
Mijn broer had deze leeftijd in de periode dat mijn oma net ziek werd, maar toch paste ze 3 dagen in de week op ons wanneer mijn moeder aan het werk was.
Dat arme mens kon niet eens naar de markt om groente en fruit te halen zonder dat mijn broer als stront eigenwijze peuter/kleuter de hele markt over rende :')
Lichamelijk was mijn oma gewoon niet meer in staat om achter hem aan te gaan, dus had ze inderdaad ook zo'n lijntje die ze aan zijn pols en aan de kinderwagen waar ik in zat vastmaakte :D

Moet ik er wel bij zeggen dat mijn broer ook wel heel extreem was met dit soort dingen. Hij zocht echt al de grenzen op: 'Hoever kan ik gaan tot oma boos word?' (Zo is ie trouwens nog steeds, qua grenzen op zoeken, niks veranderd wat dat betreft :') )

Hij flikte het trouwens ook altijd als we gewoon met mn moeder opstap waren, maar die had de conditite om m terug te fluiten en mn oma simpel weg niet meer :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:39

spatter schreef:
Gelukkig is het kind gevonden en op tijd.
Je moet er toch niet aan denken dat het uren later was geweest.

Nou vraag ik me af wat een 3 jarige om 20.00 op een manege doet, die hoort al een uur in bed te liggen.
Verder vraag ik me af wat een 3 jarige uberhaubt op een manege moet, helemaal savonds.
En waarom was dat kind niet aangelijnd, vast gezet of zoiets?

Hopelijk hebben de ouders er van geleerd en stoppen ze de kleine voortaan op tijd naar bed met oppas.

En dat bepaal jij? Die van mij ligt ook pas om 20.00 ( bijna 2) is gewoon niet eerder moe, dus heeft dan geen zin om al op bed neer te leggen. Als ze naar school moeten ander verhaal.

Ik wil ook zo'n lijntje, maar heb geen flauw idee waar ze dat verkopen.
Zal mij een hoop stress schelen, wij hebben ook zon kleine watervlugge peuter. Die van ons wil geen handje meer vast houden en rukt zich op een of andere manier altijd los. Hoe stevig wij hem ook vast houden. Doodeng. Meestal als we naar de stad gaan ofzo gaat hij in de buggy, maar even naar speeltuin..

Willemina_L

Re: België: Driejarig meisje raakt vermist op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:47

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:33

Mij hadden ze een tuigje om moeten doen (nog steeds trouwens ook al ben ik nu 21 jaar :o ). Ik was constant aan het ontdekken, in principe goed dat een kind dat kan (Goed voor de ontwikkeling). Ik trek gewoon mijn eigen plan en hoppa weg is het kind. Nu ook nog steeds als we naar de dierentuin ofzo gaan, alleen is het nu een soort van omgedraaid. Ik kijk even niet en de rest is weg :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:39

Wat ook handig is bij 2 kinderen.Afspreken welke ouder op welk kind past in bv de dierentuin.Nu was mijn oudste zoek omdat we beiden dachten op de jongste kind te passen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:53

Citaat:
En misschien had kindje lief de paarden knoop losgetrokken ;) en stond het eerst netjes vast op de poetsplaats :P

:') :')

Ik heb die van mij nooit een tuigje omgedaan. Dus wel doodsangsten uitgestaan in een Hema (3 uitgangen!), en Scapino (2 levensgevaarlijke hoge trappen om er te komen!) en ooit kindlief kwijt geraakt op grote beurs (bleek ie al die tijd verstopt vlakbij te zitten onder kledingrekken. Maar daar sta je dan tussen 2 hallen met honderden mensen.... en kind kwijt.)

Tuigje, niets mis mee. ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:16

Ik ben tot mijn 3 in de tuin aan eentuigje en touw gezeten. Tuin was nog niet klaar, een racage en niet afgezet. Dus pin in de grond, Touw eraan vast met mij an het einde in de zandbak.

Blij dat het kindje is gevonden nog vrij snel

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:19

Je krijgt soms wel opmerkingen.Zoals,kan ze ook een pootje geven en mooi zitten en blaffen natuurlijk. :)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:30

ik heb tot mn vierde aan een tuigje gelopen, was anders constant overal behalve in de buurt van pa en ma :+ Ik blaf niet, geef geen pootjes, ben wel zindelijk :D

Wat zullen die ouders doodsangsten uitgestaan hebben zeg....zelf ooit zoonlief ook kwijt geweest, was meneer aan het helpen voeren op zijn manier.....

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:44

En dan....Bind je het kind aan zijn tuigje aan de stal deur vast? Of hang je het aan je pols als je even bezig bent met je paard. >;)
Als je je kind zo moet mee nemen kan je ze beter thuis laten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:54

Beter overal mee naartoe nemen met het tuigje als noodrem dan maar thuis laten zitten, denk ik juist :)

Dat je er een riempje aan hangt wil natuurlijk niet zeggen dat je je kind niet gewoon leert om bij je te blijven :)

Maar het is wel lekker als uk ondanks goede opvoeding toch ineens ergens achteraan wil schieten, dat 'ie dan niet direct onder een paard of auto ligt ofzo :(:)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:00

beatje schreef:
En dan....Bind je het kind aan zijn tuigje aan de stal deur vast? Of hang je het aan je pols als je even bezig bent met je paard. >;)

Ik heb ze hier regelmatig aan de kruiwagen/brok kar vast zitten :Y) Mogen ze helpen met voeren en mam/pap gaat even snel rijden. Vaak maar 5 minuutjes omdat vader/moeders in de file staat en anders het kind alleen thuis is.

Nu een jochie van 7 loopt alle mannen van stal achteraan (doet hij niet bij vreemde) omdat hij wil weten wat ze gaan doen. Je hoort hem voordat je hem ziet; Wat doe je? Waarom doe je dat? :')

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:17

beatje schreef:

Nou ja, het lijkt me wel logisch dat je een kind niet aan een touw ergens vastzet waar ook paarden voorbij komen, die los kunnen schieten of opzij kunnen springen. Dat lijkt me wel erg gevaarlijk.

In de box opsluiten met een I pad lijkt me dan veel veiliger. :')

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:56

Ohhh een nachtmerrie zoiets! :wow:

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:32

Kind vastbinden aan een touw? Kind opsluiten in paardenstal? Laat toch alsjeblieft je kind thuis als je hem of haar niet in de gaten kunt houden 8)7 . Je kan niet met een paard en kind tegelijk bezig zijn.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:34

Mijn 2 ling broer en ik droegen ook tuigjes; heerlijk vonden we het! Hoefde geen handje steeds vast te houden en kon lekker veilig ontdekken. Als ik kids krijg komt er ook n tuigje; wel zo veilig en praktisch! Fijn dat het meisje veilig terug is gevonden!!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:42

Mijn ouders hebben het een keer met mij op het strand gehad. Het schijnt logisch te zijn dat wanneer kindjes 'weglopen' ze de zon in de rug houden oid. Maar ik liep dwars tegen de zon in :+

Fijn dat het meisje weer gevonden is! :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:10

spatter schreef:
Als je je kind niet wil vast houden of aanlijnen , moet je niet naar terreinen gaan waar het gevaarlijk is voor kinderen.
Los laten lopen of spelen is dan levendsgevaarlijk!

Jij hebt gekozen voor die koter, dan moet je er ook voor zorgen en heb je geen zin om constant op je kleintje te letten
Neem je hem of niet mee, of je zet hem/haar vast.

Zo denk ik er ook over!

Deden de mensen dat maar.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:36

Thuis laten gaat ook niet altijd, een kleuter kan je niet alleen thuis laten en een opas regelen om even de paarden te voeren lijkt me wat overbodig...

Sommige kinderen zijn gewoon achterlijk snel, dat besef ik me pas echt nu ik stage loop in de kinderopvang. Laatst gingen we naar artis met de bolderkar, je knippert met je ogen en er staat eentje náást de bolderkar :+
Die kinderen zijn zulke avonturiers, niet bij te houden gewoon.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:24

CharmingS schreef:
Kind vastbinden aan een touw? Kind opsluiten in paardenstal? Laat toch alsjeblieft je kind thuis als je hem of haar niet in de gaten kunt houden 8)7 . Je kan niet met een paard en kind tegelijk bezig zijn.

Wat snap je niet aan de :') smiley?

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:32

Ik moest vroeger een tuigje om omdat ik altijd wegliep haha.

Gelukkig hebben ze dit meisje weer gezond en wel terug gevonden.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:35

Britta31 schreef:
Mijn jongste dochter heeft ook aan een tuigje met een stuk touw gelopen.Kan het elke ouder aanraden.Ze is nu 13 en heeft er geen trauma van opgelopen.Ze is er ook niet van gaan blaffen :D

whaha, woefwoef

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:40

Tuigje verkopen ze bij de prenatal voor 5€.

Heb er veel gebruik van gemaakt.
Wel vaak rare stomme achterlijke reacties gehad, maar altijd genegeerd.
Ik kan mijzelf niet meer in de spiegel aankijken als onze dochter iets was overkomen. :o

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:41

Mijn jongste broertje liep ook altijd aan een tuigje als we op vakantie waren in Frankrijk, gewoon omdat ie avontuurlijker was dan goed voor m was. Hij heeft er (bij mijn weten) niets aan overgehouden :+