Halderberge: Ernstig vermagerde paarden aangetroffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Demix18

Re: Halderberge: Ernstig vermagerde paarden aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:12

Ik verzorg ze inmiddels al 1,5 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:16

Demix18 schreef:

Dan draag je dus doelbewust bij aan deze verwaarlozing.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:17

Wel apart dat de eigenaar wel een boete krijgt en ze dus van te voren al onder behandeling stonden van een DA. Dat lijkt me niet heel lastig te bewijzen. Er zal zeker wel iets geweest zijn wat niet klopt. Ik hoop voor de dieren dat er eindelijk goed voor ze gezorgd gaat worden en anders dat ze heel snel in beslag genomen worden want dit verdienen ze niet.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:21

Demix18 schreef:

Da's dan dus wel heel erg raar hé......... dat ze er ZO uitgemergeld uit zien.....
en da's dan ook NIET raar dat men daar dus conclusies uit trekt. Wat er ook aan de hand is; deze paarden zijn ernstig vermagerd en verwaarloosd. Punt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:21

Demix18 schreef:

Sorry maar hoe komen ze in hemelsnaam zo mager??? Hun vacht was dof met lange plukken eraan, wondjes en broodmager!!!!
Dit is niet van een paar weekjes!?

Maar is de eigenaar van de boerderij waar ze staan ook de eigenaar van de paarden?

Ik heb meer foto's van ze en daar kun je hun conditie nog beter op zien. Dit valt met geen enkel xcuus goed te praten!!!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 14-04-16 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:22

Als je brood en 3x per dag brokjes voert en geen hooi, dan heb je het totaal niet begrepen. Maar goed, als er enige kennis was dan was het waarschijnlijk ook nooit zover gekomen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:23

Kinke schreef:
Als je brood en 3x per dag brokjes voert en geen hooi, dan heb je het totaal niet begrepen. Maar goed, als er enige kennis was dan was het waarschijnlijk ook nooit zover gekomen.

En dan nog verkondigen dat dit in overleg is met de dierenarts en dierendiëtist.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:24

Demix18, zijn de paarden waar je het over hebt in je profiel dezelfde als hier worden bedoelt?
Je rijdt toch niet meer op deze dieren hoop ik? :x

edit: ik zie dat degene van de buitenritten een ruin is, dus niet een paard uit dit artikel. Maar de anderen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:26

nieuw fenomeen…dierendietist …die heeft het dan ook niet begrepen zo te lezen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:30

Demix18 schreef:

Dan mag jij nu wel eens je paardenkennis op gaan halen en als je denkt alles al te weten moet je je de ogen uit de kop schamen.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:35

Diep triest dit, dit gebeurd vaker dan wij denken en helaas voor deze dieren hoeven ze ook niet te rekenen op enige instanties die zouden moeten ingrijpen. (Nvwa)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:36

Net langsgereden en ja hoor 2 van de 5 staan even buiten ....

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:39

Als ze al een tijdje bijgevoerd worden dan kunnen ze toch niet nog steeds zo graatmager zijn. Ik schrik hier echt wel van..

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:40

bigone schreef:
Demix18 schreef:

Dan mag jij nu wel eens je paardenkennis op gaan halen en als je denkt alles al te weten moet je je de ogen uit de kop schamen.

Inderdaad helemaal gelijk. Schandalig dat je er dan niet beter voor zorgt en met vreemde oneliners komt zonder fatsoenlijke uitleg.

Je zult van goede huize moeten komen wil je dit nog goedpraten. Zeer terecht dat mensen bezorgd zijn als paarden steeds magerder worden. Daarnaast vind ik het een vreemd excuus op zijn zachtst gezegd dat ze niet meer buiten komen om wat de mensen ervan zouden vinden.

Hopelijk wordt er ingegrepen en krijgen deze dieren een zorgzame eigenaar!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:02

lissisanne schreef:
Demix18, zijn de paarden waar je het over hebt in je profiel dezelfde als hier worden bedoelt?
Je rijdt toch niet meer op deze dieren hoop ik? :x

edit: ik zie dat degene van de buitenritten een ruin is, dus niet een paard uit dit artikel. Maar de anderen?

Veulen Elsa en moeder Esprit zijn inderdaad 2 van de paarden die verwaarloosd zijn en hier vlakbij mij en Lonniejj staan.

Ik heb ze toevallig ook op de foto staan.

Ik hoop echt dat ze hier wat aan gaan doen! Ook het geïnjecteerde weitje is te klein om straks 5 grote pony's op te gooien. Die is binnen de kortste keren kaal gegeten en kapot getrapt. Ook ligt dit weitje onderaan een dijk en is het al snel een modderpoel. Ze doet er beter aan de paarden ergens te huisvesten waar ze niet 22-24 uur per dag op stal staan, maar waar ze 24/7 de wei op kunnen.

Roofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:14

Ik wil hier toch ff op reageren
Ja de paarden zijn verwaarloosd maar...
Deze zijn hier juist weggezet om opnieuw op krachten te komen
Er werken nu een drietal meiden aan die dag en nacht klaar staan voor de verzorging ervan, ook staan ze onder behandeling van een dierenarts
Heel dit verhaal dat die paarden hier verwaarloosd zijn is door iemand in de wereld geholpen die niet goed bij haar hoofd was
Ze krijgen nu eindelijk de verzorging die ze nodig hebben
En ja dat kan nog wel ff duren als je ze zo ziet

En nee het adres waar ze nu staan, dat zijn niet de eigenaren van de paarden
De paarden zijn hier via een omweg terecht gekomen omdat ze een onderkomen nodig hadden het was dit of niets
Ze staan hier goed en er wordt hier met een aantal meiden dag en nacht gewerkt om die paarden weer weer het leven te geven dat ze verdienen, en inderdaad ze zien er nog slecht uit maar ze zien er al een stuk beter uit dan eerst maar ze zijn er nog lang niet

ik vind dat jullie stuk voor stuk allemaal ontzettend kort door de bocht reageren zonder het juiste verhaal te kennen en te weten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:19

Maak het dan duidelijker. Krijgen die dieren echt 3x per dag brokken en brood en geen hooi?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:22

Maar waarom is de dierenpolitie daar dan wel geweest?
Als ze daar staan om op krachten te komen was er geen boete uitgedeeld.
Ook lees ik hier dat Bokkers de paarden al langere tijd daar zien staan en dat de conditie niet beter is geworden.

Roofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:23

Kinke schreef:
Maak het dan duidelijker. Krijgen die dieren echt 3x per dag brokken en brood en geen hooi?

Ze krijgen alles wat ze nodig hebben

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:24

Roofie schreef:
Heel dit verhaal dat die paarden hier verwaarloosd zijn is door iemand in de wereld geholpen die niet goed bij haar hoofd was

De paarden zijn hier via een omweg terecht gekomen omdat ze een onderkomen nodig hadden het was dit of niets
Ze staan hier goed en er wordt hier met een aantal meiden dag en nacht gewerkt om die paarden weer weer het leven te geven dat ze verdienen, en inderdaad ze zien er nog slecht uit maar ze zien er al een stuk beter uit dan eerst maar ze zijn er nog lang niet

ik vind dat jullie stuk voor stuk allemaal ontzettend kort door de bocht reageren zonder het juiste verhaal te kennen en te weten

Afbeelding
Zag deze er nog slechter uit??
Dit is al het minimale wat een paard kan zijn.

Roofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:31

[quote="Brainless"]Maar waarom is de dierenpolitie daar dan wel geweest?
Als ze daar staan om op krachten te komen was er geen boete uitgedeeld.
Ook lees ik hier dat Bokkers de paarden al langere tijd daar zien staan en dat de conditie niet beter is geworden.[/quote

Die dieren politie is daar geweest aan de hand van een melding die ze binnen hebben gekregen en daar moeten ze op reageren

Heel simpel als ik maar durft te melden dat jij niet voor je dieren zorgt en dat JIJ ze verwaarloosd en ik doe dat een paar keer staan ze bij jou ook op de stoep hetzelfde als ik je aanmeld bij de kinderbescherming komen ze ook bij wijze van spreken

Nogmaals ze staan onder behandeling van een dierenarts uit Etten-leur en nota bene de dierenpolitie die is geweest die heeft geadviseerd om de paarden ff binnen te houden
heel dit gebeuren wordt zwaar uit zijn context getrokken en ik zal heel eerlijk zijn als ik ze had zien staan zonder de achtergrond te weten had ik ook gereageerd in de trend van potverdikke moet je nu een kijken

Maar ze zijn er dag en nacht mee bezig om ze echt te verzorgen, oh en nog iets er woprdt volstrekt niet opgereden

Roofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:32

Brainless schreef:
Roofie schreef:

[ Afbeelding ]
Zag deze er nog slechter uit??
Dit is al het minimale wat een paard kan zijn.

Die zag er nog slechter uit ja..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:34

Roofie schreef:
Ze krijgen alles wat ze nodig hebben

En dat is???

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:36

Roofie schreef:
Die dieren politie is daar geweest aan de hand van een melding die ze binnen hebben gekregen en daar moeten ze op reageren

Heel simpel als ik maar durft te melden dat jij niet voor je dieren zorgt en dat JIJ ze verwaarloosd en ik doe dat een paar keer staan ze bij jou ook op de stoep hetzelfde als ik je aanmeld bij de kinderbescherming komen ze ook bij wijze van spreken

Nogmaals ze staan onder behandeling van een dierenarts uit Etten-leur en nota bene de dierenpolitie die is geweest die heeft geadviseerd om de paarden ff binnen te houden
heel dit gebeuren wordt zwaar uit zijn context getrokken en ik zal heel eerlijk zijn als ik ze had zien staan zonder de achtergrond te weten had ik ook gereageerd in de trend van potverdikke moet je nu een kijken

Maar ze zijn er dag en nacht mee bezig om ze echt te verzorgen, oh en nog iets er woprdt volstrekt niet opgereden

Ik snap dat ze ook wel voor niks komen, maar dan wordt er geen boete opgelegd.
De politie heeft zelfs getweet dat er een proces-verbaal is opgemaakt.
En dat doen zij niet bij een loze melding!
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal ... -1.5919398

Maar dan graag nog een antwoord...
Waarom zijn die paarden zo broodmager?
Stel je hebt ze zo gekregen; dan zijn ze met een paar weken echt wel een stuk beter.

Citaat:
*knip* De paarden zouden al een aantal weken bijgevoerd worden.

De dierenarts die de paarden onderzocht heeft, constateerde dat deze dieren de nodige zorg onthouden is.

Hoe kunnen paarden die enkele weken goed worden bijgevoerd er zo uitzien??

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:39

Roofie schreef:
Ik wil hier toch ff op reageren
Ja de paarden zijn verwaarloosd maar...
Deze zijn hier juist weggezet om opnieuw op krachten te komen
Er werken nu een drietal meiden aan die dag en nacht klaar staan voor de verzorging ervan, ook staan ze onder behandeling van een dierenarts

Ze krijgen alles wat ze nodig hebben??? Waarom komen ze amper buiten? Ik ben vandaag 6 keer er langs gekomen en geen enkel paard buiten. Pas om 16:30 stonden er 2 buiten en om 19:20 waren ze allemaal weer weg.
Ik kom dagelijks meerdere keren langs en ze staan echt zo goed als heel de dag op stal.
In dat weitje staat geen sprietje gras meer. En dat weitje dat geïnjecteerd is hebben ze in een week kaal. Ook ligt die helemaal onder de dijk. Binnen no time is die wei kapot getrapt en kaal. De wei daarnaast hebben ze gewoon nodig voor hun ezeltjes.

Heel nobel dat ze ze op willen vangen en op willen knappen, maar naar mijn idee hebben ze hier niet de juiste capaciteiten voor.
En verder kregen ze veel brood gevoerd op advies van een dieren diëtist en dat vind ik merkwaardig. De ruif met hooi staat er pas sinds de controle afgelopen dinsdag.

En waar de meesten over vallen is dat Demi verteld dat dit de eigenaar overkomen is en hij geen dierenbeul is. Volgens haar zouden ze heel de winter 30 kg hooi per paard, per dag gekregen hebben. Ik geloof dit gewoon niet, dan waren ze nooit zo enorm broodmager geweest.
En dan nog zodra je merkt dat ze afvallen grijp je in!! Dit is met geen enkel excuus goed te praten. De eigenaar heeft flinke steken laten vallen en dit zijn gewoon overduidelijk verwaarloosde pony's. Ik heb foto's van ze en je kunt er niet omheen dat ze broodmager zijn, vol met mijt zaten en verwaarloosd zijn.