Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:In dit geval heeft de eigenaar van het paard volgens mij zelf alle faciliteiten. Wat-ie in feite doet is iemand op proef als stalruiter 'aannemen' en pas na afloop te betalen, waarbij de ruiter invloed heeft op de uiteindelijke betaling. Had-ie dat niet gedaan, dan had één van z'n ongetwijfeld daar ook rondlopende ruiters het dier gereden. Dit geeft 'm een hoop PR en goodwill, plus de kans op een nieuwe getalenteerde ruiter. Want als het wat is, deze amazone, komt hier natuurlijk wel een vervolg op.
. elenaMM77 schreef:dat mag dan ook wel.. ze heeft er dan een jaar hard werk in gestoken.
dat doe je niet met 2-3 uurtjes per week..
Dus in plaats van een bijbaantje rijd ze dat paard.
vergeet ook niet de leeftijd van deze amazone..
school zal ook tijd vergen.. hoeveel progressie kan ze dan met een paard maken in een jaar?
we hebben het hier waarschijnlijk ook niet over een paard, maar over een pony.. of ze moet dus groen zelf tussen de paarden gaan starten. Hoeveel waardevermeerdering zal ze dan reëel kunnen maken in een jaar?
stel ze rijd een paard van B naar M2 (kan dat in een jaar?), dan heb je het toch nog steeds over een veel belovend paard dat nog steeds niet heel veel gepresteerd heeft. De waarde zat m dan in het bloed en een belofte als het dier een hoge waarde had bij aankoop. En dat is dan niet veranderd, immers van onbevestigd is er alleen bevestigd dat het een belofte is?
En als ze een M2 paard onder haar gat krijgt, dan zit ze al snel tegen haar eigen plafond van wat ze tot nog toe zelf bereikt heeft.. Het is niet zo dat het een jaar later dan ineens grand prix klaar is?
Ik heb geen zicht op hoe een waardevermeerdering echt tot stand komt, maar heb daar ook nog geen duidelijk antwoord op gezien..
ik denk dat de werkelijke winst nog wel eens flink tegen zal kunnen vallen voor deze ruiter.. gaat dan echt niet om duizenden euro's .. voor mijn gevoel meer om achteraf uit betalen van 'loon naar werken' dat redelijk in het verlengde ligt van wat een meisje van die leeftijd met een ander bijbaantje ook kan verdienen in een jaar (zij zal waarschijnlijk geen bijbaantje kunnen nemen als ze dit paard serieus wil trainen)
-----bruintje123 schreef:Ik kreeg vroeger 10% bij verkoop.
Dit lijkt me een stuk aantrekkelijker.
Dus ik begrijp de berichten niet van goedkope bijrijder.
maar was dat je loon bij een handelsstal waar je meerdere paarden op die manier trainde?
of was dat een gewonnen prijs?
Mousmous schreef:Als ze een talentvol Z2 paard kan gaan rijden, zoals Janderegelaa, hierboven zegt, is het een kleine stap naar ZZ_Licht. Lukt het om succesvol ZZ-zwaar te starten dan is de prix St George ook in zicht. Dan gaat de kassa met een beetje mazzel al rinkelen denk ik zo. Mocht het paard dan ook nog aanleg hebben voor piaffe/passage, dan denk ik dat ze er een leuke cent aan kan overhouden. En dan ook nog het feit dat ze zich in de picture heeft weten te rijden. Wie weet wat voor aanbiedingen ze er aan over houdt. Een hele mooie kans, waar ze zelf niet voor niets zo blij mee is.
elenaMM77 schreef:dat mag dan ook wel.. ze heeft er dan een jaar hard werk in gestoken.
dat doe je niet met 2-3 uurtjes per week..
Dus in plaats van een bijbaantje rijd ze dat paard.
vergeet ook niet de leeftijd van deze amazone..
school zal ook tijd vergen.. hoeveel progressie kan ze dan met een paard maken in een jaar?
we hebben het hier waarschijnlijk ook niet over een paard, maar over een pony.. of ze moet dus groen zelf tussen de paarden gaan starten. Hoeveel waardevermeerdering zal ze dan reëel kunnen maken in een jaar?
stel ze rijd een paard van B naar M2 (kan dat in een jaar?), dan heb je het toch nog steeds over een veel belovend paard dat nog steeds niet heel veel gepresteerd heeft. De waarde zat m dan in het bloed en een belofte als het dier een hoge waarde had bij aankoop. En dat is dan niet veranderd, immers van onbevestigd is er alleen bevestigd dat het een belofte is?
En als ze een M2 paard onder haar gat krijgt, dan zit ze al snel tegen haar eigen plafond van wat ze tot nog toe zelf bereikt heeft.. Het is niet zo dat het een jaar later dan ineens grand prix klaar is?
Ik heb geen zicht op hoe een waardevermeerdering echt tot stand komt, maar heb daar ook nog geen duidelijk antwoord op gezien..
ik denk dat de werkelijke winst nog wel eens flink tegen zal kunnen vallen voor deze ruiter.. gaat dan echt niet om duizenden euro's .. voor mijn gevoel meer om achteraf uit betalen van 'loon naar werken' dat redelijk in het verlengde ligt van wat een meisje van die leeftijd met een ander bijbaantje ook kan verdienen in een jaar (zij zal waarschijnlijk geen bijbaantje kunnen nemen als ze dit paard serieus wil trainen)
-----bruintje123 schreef:Ik kreeg vroeger 10% bij verkoop.
Dit lijkt me een stuk aantrekkelijker.
Dus ik begrijp de berichten niet van goedkope bijrijder.
maar was dat je loon bij een handelsstal waar je meerdere paarden op die manier trainde?
of was dat een gewonnen prijs?