Valentijn van Weering geeft paard weg tijdens wedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: Valentijn van Weering geeft paard weg tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:42

Ten eerste mag Laura niet eens meer B starten, ten tweede kan dat grietje echt wel sturen. Als Valentijn slim is, wat hij ook wel is, dan schuift hij een goed beest onder haar kont. Vergis je niet in de bedragen die een goed presterend Juniorenpaard kan opleveren

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:39

Ibbel schreef:
In dit geval heeft de eigenaar van het paard volgens mij zelf alle faciliteiten. Wat-ie in feite doet is iemand op proef als stalruiter 'aannemen' en pas na afloop te betalen, waarbij de ruiter invloed heeft op de uiteindelijke betaling. Had-ie dat niet gedaan, dan had één van z'n ongetwijfeld daar ook rondlopende ruiters het dier gereden. Dit geeft 'm een hoop PR en goodwill, plus de kans op een nieuwe getalenteerde ruiter. Want als het wat is, deze amazone, komt hier natuurlijk wel een vervolg op.

Dit is precies wat ik dacht.
Volgens mij heeft hij gewoon een hele leuke manier gevonden om een win-win situatie te creëren. Ze wint immers ook een wedstrijd, dus ze zal (mag ik aannemen) ook redelijk oke kunnen rijden.

Mooie marketing :D .

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:50

Ik ben het met Suelza eens dat het een mooie kans is.
Laura is een goede ruiter, dit is een mooie kans om een jaar lang met een zeer goed paard te rijden/starten.
Wie weet wat er na dit jaar besloten wordt of welke kansen ze dan krijgt.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:17

bijzondere prijs, maar inderdaad met een stukje eigen belang, wel leuk idee

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:19

Knakker schreef:

Logisch toch.. waarom zou hij dat anders doen? Hij heet valentijn en niet sinterklaas ;)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:24

Aparte prijs...met een addertje...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:41

elenaMM77 schreef:
dat mag dan ook wel.. ze heeft er dan een jaar hard werk in gestoken.

dat doe je niet met 2-3 uurtjes per week..

Dus in plaats van een bijbaantje rijd ze dat paard.

vergeet ook niet de leeftijd van deze amazone..
school zal ook tijd vergen.. hoeveel progressie kan ze dan met een paard maken in een jaar?

we hebben het hier waarschijnlijk ook niet over een paard, maar over een pony.. of ze moet dus groen zelf tussen de paarden gaan starten. Hoeveel waardevermeerdering zal ze dan reëel kunnen maken in een jaar?

stel ze rijd een paard van B naar M2 (kan dat in een jaar?), dan heb je het toch nog steeds over een veel belovend paard dat nog steeds niet heel veel gepresteerd heeft. De waarde zat m dan in het bloed en een belofte als het dier een hoge waarde had bij aankoop. En dat is dan niet veranderd, immers van onbevestigd is er alleen bevestigd dat het een belofte is?

En als ze een M2 paard onder haar gat krijgt, dan zit ze al snel tegen haar eigen plafond van wat ze tot nog toe zelf bereikt heeft.. Het is niet zo dat het een jaar later dan ineens grand prix klaar is?

Ik heb geen zicht op hoe een waardevermeerdering echt tot stand komt, maar heb daar ook nog geen duidelijk antwoord op gezien..

ik denk dat de werkelijke winst nog wel eens flink tegen zal kunnen vallen voor deze ruiter.. gaat dan echt niet om duizenden euro's .. voor mijn gevoel meer om achteraf uit betalen van 'loon naar werken' dat redelijk in het verlengde ligt van wat een meisje van die leeftijd met een ander bijbaantje ook kan verdienen in een jaar (zij zal waarschijnlijk geen bijbaantje kunnen nemen als ze dit paard serieus wil trainen)

-----

bruintje123 schreef:
Ik kreeg vroeger 10% bij verkoop.
Dit lijkt me een stuk aantrekkelijker. :D

Dus ik begrijp de berichten niet van goedkope bijrijder.

maar was dat je loon bij een handelsstal waar je meerdere paarden op die manier trainde?
of was dat een gewonnen prijs?

Het wordt echt geen B paard. Ik gok op een 6 of 7 jarige die minstens Z2 gelopen heeft. Dat mag zij ook starten. Die heb je na een jaar al heel ver.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:17

Als ze een talentvol Z2 paard kan gaan rijden, zoals Janderegelaa, hierboven zegt, is het een kleine stap naar ZZ_Licht. Lukt het om succesvol ZZ-zwaar te starten dan is de prix St George ook in zicht. Dan gaat de kassa met een beetje mazzel al rinkelen denk ik zo. Mocht het paard dan ook nog aanleg hebben voor piaffe/passage, dan denk ik dat ze er een leuke cent aan kan overhouden. En dan ook nog het feit dat ze zich in de picture heeft weten te rijden. Wie weet wat voor aanbiedingen ze er aan over houdt. Een hele mooie kans, waar ze zelf niet voor niets zo blij mee is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:41

Mousmous schreef:
Als ze een talentvol Z2 paard kan gaan rijden, zoals Janderegelaa, hierboven zegt, is het een kleine stap naar ZZ_Licht. Lukt het om succesvol ZZ-zwaar te starten dan is de prix St George ook in zicht. Dan gaat de kassa met een beetje mazzel al rinkelen denk ik zo. Mocht het paard dan ook nog aanleg hebben voor piaffe/passage, dan denk ik dat ze er een leuke cent aan kan overhouden. En dan ook nog het feit dat ze zich in de picture heeft weten te rijden. Wie weet wat voor aanbiedingen ze er aan over houdt. Een hele mooie kans, waar ze zelf niet voor niets zo blij mee is.

Precies.

XxChrisssxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:38

elenaMM77 schreef:
dat mag dan ook wel.. ze heeft er dan een jaar hard werk in gestoken.

dat doe je niet met 2-3 uurtjes per week..

Dus in plaats van een bijbaantje rijd ze dat paard.

vergeet ook niet de leeftijd van deze amazone..
school zal ook tijd vergen.. hoeveel progressie kan ze dan met een paard maken in een jaar?

we hebben het hier waarschijnlijk ook niet over een paard, maar over een pony.. of ze moet dus groen zelf tussen de paarden gaan starten. Hoeveel waardevermeerdering zal ze dan reëel kunnen maken in een jaar?

stel ze rijd een paard van B naar M2 (kan dat in een jaar?), dan heb je het toch nog steeds over een veel belovend paard dat nog steeds niet heel veel gepresteerd heeft. De waarde zat m dan in het bloed en een belofte als het dier een hoge waarde had bij aankoop. En dat is dan niet veranderd, immers van onbevestigd is er alleen bevestigd dat het een belofte is?

En als ze een M2 paard onder haar gat krijgt, dan zit ze al snel tegen haar eigen plafond van wat ze tot nog toe zelf bereikt heeft.. Het is niet zo dat het een jaar later dan ineens grand prix klaar is?

Ik heb geen zicht op hoe een waardevermeerdering echt tot stand komt, maar heb daar ook nog geen duidelijk antwoord op gezien..

ik denk dat de werkelijke winst nog wel eens flink tegen zal kunnen vallen voor deze ruiter.. gaat dan echt niet om duizenden euro's .. voor mijn gevoel meer om achteraf uit betalen van 'loon naar werken' dat redelijk in het verlengde ligt van wat een meisje van die leeftijd met een ander bijbaantje ook kan verdienen in een jaar (zij zal waarschijnlijk geen bijbaantje kunnen nemen als ze dit paard serieus wil trainen)

-----

bruintje123 schreef:
Ik kreeg vroeger 10% bij verkoop.
Dit lijkt me een stuk aantrekkelijker. :D

Dus ik begrijp de berichten niet van goedkope bijrijder.

maar was dat je loon bij een handelsstal waar je meerdere paarden op die manier trainde?
of was dat een gewonnen prijs?

Volgens mij begrijp jij het niet helemaal, dit paard word gewoon thuis getraind en dan in een keer in het Z of wat dan ook uitgebracht. Niet van B naar .......
En een meisje wat FEI Z2 pony`s rijd en ook al paarden uitbrengt kan wel een stukje sturen hoor!
Is iets anders dan een paard "bij rijden" :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:29

Maar is het reeël dat een meisje dat Z2 zelf start
een paard binnen 1 jaar grand prix ready oplevert of succesvol ZZ zwaar te rijden en daarmee dus een paard weer op te leveren dat je grand prix ready zou kunnen noemen.

dat ze goed rijd staat voor mij buiten kijf, anders zou ze uberhaupt niet zijn aanbeland waar ze nu is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:32

Ik denk dat dat in dit geval wel een reëel idee is ja.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:41

@elena

Ik reed daar gewoon als hobby meerdere paarden.
Erg leuke paarden die ik zelf anders nooit kom betalen.
En voor je hobby geld toe krijgen vond ik erg mooi.
Die man betaalde ook mijn lessen. Instructeurs die ook boven mijn budget zouden passen.
En dan de wedstrijden.
Natuurlijk was er voor die man een win situatie.
Maar voor mij zo ook.
En die leuke tijd, prachtige paarden en de ervaring neemt niemand me ooit nog af.

En dat is voor deze meid ook zo.
Wie weet wat het haar gaat brengen hierdoor.
Super leuke kans.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:45

elena, grand prix klaar zal ze niet redden, maar Lichte Tour is wel haalbaar. Een paard dat Lichte Tour geklasseerd is en aanleg heeft om nog verder te komen zal zeker geld opbrengen. Hoeft ie niet GP klaar te zijn, maar de aanleg voor passage/piaffe kan je al wel herkennen en dat brengt ook geld op.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:48

Volgens mij doet Valentijn dit wel vaker, zie in ieder geval een hoop ruiters die zo door het Z komen met zijn hulp. Combinatie van goede ruiter, goede lessen en een toppaard.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:48

Dorine92 schreef:
Knakker schreef:

Logisch toch.. waarom zou hij dat anders doen? Hij heet valentijn en niet sinterklaas ;)

uiteraard :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:04

Ik heb net een filmpje gezien en ze kan inderdaad een aardig stukje sturen. Mooie kans voor haar, ik ben benieuwd waar ze voor gaat kiezen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:13

janderegelaa schreef:
En die winst wordt waarschijnlijk een veelvoud van dat bedrag dus ik denk dat de winnares daar wel een een mooi centje aan over kan houden.

Je hebt echt een te hoge pet van hem op :+

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:15

Overigens heeft hij deze constructie al met 2 anderen gedaan en dat waren gewoon 3 en 4 jarige paarden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:19

R12312 schreef:
Overigens heeft hij deze constructie al met 2 anderen gedaan en dat waren gewoon 3 en 4 jarige paarden.

Time will tell.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:23

Sjonge wat een hoop zure reacties weer zeg.. Alsof het alleen maar om geld gaat?!

Het is voor dat meisje toch een super kans om een jaar lang een fantastisch paard te rijden! En wie weet wat er allemaal uit voort vloeit.. Alsof je als je 14 jaar bent al echt geld moet verdienen. En dan nog..dan zou ik liever op deze manier een paar honderd euro verdienen dan dat ik voor € 3,- per uur bij een supermarkt vakken moest gaan vullen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:41

De titel van dit topic klopt in ieder geval niet, er wordt geen paard weggegeven.
Dat zou pas wat zijn :9

Ik raad beide partijen aan om tot in detail alles (voor zover mogelijk) vast te laten leggen, want van zoiets kan natuurlijk gemakkelijk (juridische) ellende komen.

Hoe leuk deze actie wordt, zullen we pas na afloop weten.
Ik wens de betrokkenen veel plezier.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:46

Goh zeg, moet er nu altijd ergens moeilijk over gedaan worden?
De amazone zegt heel blij te zijn met deze prijs, hoe moeilijk is het dan om gewoon blij voor haar te zijn?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:30

Jolien87 schreef:
Goh zeg, moet er nu altijd ergens moeilijk over gedaan worden?
De amazone zegt heel blij te zijn met deze prijs, hoe moeilijk is het dan om gewoon blij voor haar te zijn?

Precies!

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:44

Harvey1 schreef:
Volgens mij doet Valentijn dit wel vaker, zie in ieder geval een hoop ruiters die zo door het Z komen met zijn hulp. Combinatie van goede ruiter, goede lessen en een toppaard.

Tsja, als men eens zou weten wat hij hier voor terug vraagt zou er heel anders over hem gepraat worden..