Rocamor schreef:Oh het is nu ook al een feit dat dit angst is van het paard?
Wij begrijpen elkaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:Oh het is nu ook al een feit dat dit angst is van het paard?
Wuis schreef:Rocamor schreef:Oh het is nu ook al een feit dat dit angst is van het paard?
Kom op, dat is toch overduidelijk te zien? Zet even die oogkleppen af... Je kunt mij niet wijsmaken dat je hier een happy, ontspannen athlete ziet. Bij binnenkomst is het al één brok spanning.
Leonoor schreef:Er stond inderdaad wat wind, dat hoor je ook wel op mijn filmpje, maar voor Zeeuwse begrippen was dat niet bijzonder.
Undercover had spanning, dat was duidelijk. Maar Edward bleef rustig en vriendelijk naar hem toe.
Qua scores doe ik geen uitspraken, zolang ik niet verder ben gekomen dan de Z1 kijk ik wel gewoon toe zonder commentaar te geven
Iris82 schreef:Wuis schreef:
Hij heeft ook zat paarden gereden die stukken beter met hun spanning on konden gaan. Kijk naar Toot bijvoorbeeld. Alleen dit is toevallig wel een hele hete bok maar wel een met superveel kwaliteit.
Rizette schreef:Dat kan ik niet helemaal met je eens zijn bruintje 123. Als het goed gaat, gaat het tegenwoordig echt beter. Maar ik heb ook wel moeite met de enorme druk die er op ruiters en paarden staat en het niveau wat op een gegegen moment zijn grens bereikt heeft waardoor paarden nog meer gepushed worden om nog hoger , ruimer ,meer spectaculair te gaan en we mijn zijn allen vergeten dat harmonie zo vreselijk belangrijk is en dat harmonie toch ook zeker op basis van ontspanning nodig is. Maar zonder aanspanning zal het ook niet wat worden.
Bloodymary schreef:Het is nog knap dat hij hele stukken helemaal alles er uit kan halen en dan gaat het super. Het is gewoon het paard zijn karakter en dat krijg je er echt niet uit.
Wuis schreef:Bloodymary schreef:Het is nog knap dat hij hele stukken helemaal alles er uit kan halen en dan gaat het super. Het is gewoon het paard zijn karakter en dat krijg je er echt niet uit.
Daar gaan we weer..Zie mijn bovenstaande bericht. Het is niet 'gewoon' zijn karakter, het is een manier waarop dit paard dealt met dingen, en die manier kan 'gewoon' doorbroken worden. Net als dat bij íeder paard kan, ongeacht welk niveau.
Bloodymary schreef:Het is nog knap dat hij hele stukken helemaal alles er uit kan halen en dan gaat het super. Het is gewoon het paard zijn karakter en dat krijg je er echt niet uit.
Wuis schreef:Bloodymary schreef:Het is nog knap dat hij hele stukken helemaal alles er uit kan halen en dan gaat het super. Het is gewoon het paard zijn karakter en dat krijg je er echt niet uit.
Daar gaan we weer..Zie mijn bovenstaande bericht. Het is niet 'gewoon' zijn karakter, het is een manier waarop dit paard dealt met dingen, en die manier kan 'gewoon' doorbroken worden. Net als dat bij íeder paard kan, ongeacht welk niveau.
N0a schreef:Hoezo de discussies weer hier? Paard is een tijd uit de running geweest, eerste buitenconcours. Normaal veilig in een binnenbak. Ik snap heel goed dat hij er z'n handen vol aan heeft.
Als dit een willekeurige bokker was geweest, had iedereen gezegd dat ze nog lekker kilometers moesten maken.
Toevallig Is het EG. En dan ligt het meteen aan de band met ruiter en paard?En krijgt die meteen het advies om parreli te gaan doen
Ik vind het knap dat hij hem nog zo kan rondsturen met zoveel spanning. In het filmpje voor hij de ring in gaat laat die een mooie piaffe zien met veel ruimte van voren. Pas daarna bouwt die weer spanning op. Dat hele hete haal je toch niet meer uit dit paard. Daar is die te gevoelig voor.