Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:08

insite informatie

_San87_ schreef:
Ticoteam schreef:
Het blijkt dat ze de auteur onderdruk zet om de video er af te halen!! Weda en Wensing advocaten uit Coevorden ( de paardenadvocaat) neemt inmiddels stelling voor zijn cliënt ( de auteur) Ben benieuwd waar dit op uit draait!!!
Hoe weet jij dat?

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:14

Nee hoor, de auteur heeft alles laten staan!!! Die zwicht NIET onder de druk van Cornelissen!!

knollentuin schreef:
Ik snap de hele juigstemming van adellijke niet, het beeld spreekt me niet aan.
De hoge punten begrijp ik al helemaal niet Ik vind het een zeer vastgehouden beeld geven en het paard is geregeld onzuiver.
Op facebook was er ook als veel kritiek, daar is alles verwijderd..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:15

Teleurstellend. Zo zie je maar dat een naam op het protocol uitmaakt. Menig onbekende die hiermee verlies had kunnen rijden. Zonde. Maar goed de trends in modern dressuurland vind ik sowieso vaak zonde.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:15

_San87_ schreef:
Ticoteam schreef:
Het blijkt dat ze de auteur onderdruk zet om de video er af te halen!! Weda en Wensing advocaten uit Coevorden ( de paardenadvocaat) neemt inmiddels stelling voor zijn cliënt ( de auteur) Ben benieuwd waar dit op uit draait!!!
Hoe weet jij dat?

Bestaat er ook een Story of Privé op paardengebied.. :x Heerlijk om te lezen dit!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:16

Dat geloof ik direct :7 *pakt alvast de popcorn*

Wel erg naïef van haar om te denken, dat na een hoop tamtam, er niet gefilmd zou worden...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:17

Ticoteam schreef:
Nee hoor, de auteur heeft alles laten staan!!! Die zwicht NIET onder de druk van Cornelissen!!

knollentuin schreef:
De hoge punten begrijp ik al helemaal niet Ik vind het een zeer vastgehouden beeld geven en het paard is geregeld onzuiver.

De auteur wel, maar de Hoefslag is gezwicht :7

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:18

Ik vind het aan de hand van dit commentaar eigenlijk nogal meevallen. Natuurlijk zitten er nog een hoop verbeterpunten in, begrijp ik de 8 voor de piaffe niet en was iig de eerste serie wissels nogal scheef, maar overall is het nu ook weer niet zo dramatisch.
Tja, een zwiepstaart: iedereen het propellertje Matador alweer vergeten? Die scoorde daar toch ook enorm hoog mee.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:21

@ ticoteam: ik zie het niet meer staan anders. Had zelf ook op fb gereageerd en kan mn reactie nergens meer vinden.

Ik kan in ieder geval niet blij worden van de proef. Veels te veel geruk en geplukt maar ja dat zie ik dr veel doen

BrechtCarlos

Re: Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:24

Veel spanning bij het paard. Ook onrustig staartgebruik...

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:24

Nah, dit is Story, weekend en de Privé bijelkaar hahaha

_Anneruth schreef:
_San87_ schreef:

Hoe weet jij dat?

Bestaat er ook een Story of Privé op paardengebied.. :x Heerlijk om te lezen dit![/quote]

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:26

Ik heb begrepen dat DAAR inmiddels OOK al contacten over zijn via de Paardenadvocaat uit Coevorden. Die treed op voor de Auteur

listiglistje schreef:

knollentuin schreef:

De auteur wel, maar de Hoefslag is gezwicht :7[/quote]

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:28

Want jullie zijn allemaal topruiters/amazones? Deze 2 moeten nog een combinatie worden en nee het is geen perfecte proef, maar probeer het eens na te doen voor je commentaar gaat geven!! Want durf te wedden dat geen van jullie het ooit zo ver hebben geschopt!!

Anoniem

Staat het dier onder stroom? Alsof 'ie z'n voeten brandt tijdens de piaffe/passage....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

We staan er weer lekker op als Nederland. Ondertussen gaat het filmpje de hele wereld al over. Die krijgen ze er niet meer vanaf. Staat ook al op st. Georg.

Hoogmoed komt voor de val.

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:29

Op de fb site van Filmprof staat alles nog gewoon hoor

pitbullgup schreef:
@ ticoteam: ik zie het niet meer staan anders. Had zelf ook op fb gereageerd en kan mn reactie nergens meer vinden.

Ik kan in ieder geval niet blij worden van de proef. Veels te veel geruk en geplukt maar ja dat zie ik dr veel doen

Fitzroy

Re: Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:36

Het filmpje is er op St. Georg toch al afgehaald onder druk van Adelinde? Tenminste, dat lees ik in het onderschrift.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:39

CharmingS schreef:
Want jullie zijn allemaal topruiters/amazones? Deze 2 moeten nog een combinatie worden en nee het is geen perfecte proef, maar probeer het eens na te doen voor je commentaar gaat geven!! Want durf te wedden dat geen van jullie het ooit zo ver hebben geschopt!!

Toen een ander zwarte knol voor het eerst in de ring verscheen met zijn nieuwe ruiter (van die andere kant van de grens) gold dat niet. ... Die moest meteen minimaal 90% scoren volgens hele boktvolksstammen.

combi of niet, ik vind aqiedo star gereden worden, mis de schwung, achter de ll getrokken. Wat ik vnl dacht tijdens het kijken: "handen naar voren, neus eruit en laat hem eens lopen".

Dit dier heeft zeker potentie maar op deze manier kijk ik er niet graag naar

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:40

CharmingS schreef:

Ehh nee? Maar dat wil toch niet zeggen dat je de rijstijl dan maar goed moet keuren? En wat meneer hamoen onder harmonie verstaat heb ik uit een ander boek denk ik..
Het gaat mij erom dat ze erg blij mee is, een jury de lofzang uit en ik dat niet rijm met t beeld dat er getoond wordt, als er dan nog allemaal rumoer over de film ervan ontstaat denk ik toch dat er ergens wel iets klopt in de commentaren.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:43

CharmingS schreef:

Meen je dit nou? Hebben we dezelfde proef gekeken? Ik zie iets anders dan een combinatie die nog aan elkaar moet wennen hoor.. Mis harmonie, schwung, het beeld van een happy athlete. Paard kan niet eens halthouden, tilt m.n. in de eerste piaffe rechtsachter niet op, is in de passage regelmatig onzuiver en mist continu sprong en ritme in galop. En dan heb ik het nog niet over het staartgezwaai en het achter de loodlijn lopen. Zou graag eens willen voelen hoe strak zij hem aan de voorkant heeft, want denk dat je je rot zou schrikken. Was met Parzival al geen fan van Adelinde, maar dit heeft mijn beeld van haar niet echt beter gemaakt..
Jammer, want het is wel een getalenteerd paard.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:45

Hebben ze wel naar de juiste combinatie gekeken toen dit protocol uitgeschreven werd? Heb de ballen verstand van dressuur maar als ik hier naar kijk krijg ik spontaan pijn in mijn nek. Gooi dat beest een paar maanden op het land, laat hem relaxen en probeer het dan nog eens. Maar dit was echt geen fijne proef en lijkt mij ook geen fijne combinatie. Ik mis de dans in de proef.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:45

CharmingS schreef:

Nee, hoor :). Maar als iemand jubelt over een proef, er 8-en mee scoort en zelfs de jury onder de indruk is, dan heb je verwachtingen. En dan valt dat filmpje gewoon erg tegen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:46

_Anneruth schreef:
Bestaat er ook een Story of Privé op paardengebied.. :x Heerlijk om te lezen dit!

Nou vind dit niet zo grappig eigenlijk.. voor haar ook niet leuk. Ze doet heus haar best

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:47

Rindin schreef:
Dat enge halsje... Daarmee valt alleen maar meer de strakke hand van de amazone op.
Ik vind er ook niks aan, wat een hectisch beeld. Van achter gezien van die benen alle kanten op, verruimen in draf is er niet bij en het linker voorbeen komt niet mee en in de pi-pa is achter zo'n beetje in de knup.

Denk dat dit soort paarden niet zo goed bij Adelinde passen...

ja bah dat nekje! vooraan wordt hij zo hard vastgehouden.
Naar mijn mening toch iets te strak in de hals :(
nee ik zie dit absoluut niet graag

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:11

CharmingS schreef:

Wat een broodje bullsht weer. Vrijwel niemand rijd op dat niveau, relatief gezien. Maar iemand met enige liefde voor de sport en kennis van biomechanica kan zien dat er hier dingen niet goed gaan. Ik vind het eerder getuigd van een gezonde kritische houding dat niet hele volkstammen dit zien als een ideaalbeeld omdat het nu eenmaal Adelinde is. Ij vind Adelinde echt een leuke meid op camera, en haar betrokkenheid bij het pleidooi voor ruiterfitheid vind ik top, maar wat ze hier laat zien vind ik niet prettig.

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:13

Klopt, om dat ze niet wisten of de auteur daar toestemming voor had gegeven. De auteur heeft hen inmiddels laten weten dat hij toestemming geeft voor publicatie.

Fitzroy schreef:
Het filmpje is er op St. Georg toch al afgehaald onder druk van Adelinde? Tenminste, dat lees ik in het onderschrift.