Paarden in het voorjaar langzaam aan het gras laten wennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:59

superpony

Re: Paarden in het voorjaar langzaam aan het gras laten wennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:41

Ik zou ook paarden die hele jaar rond op gras lopen in de gaten houden.

Het ligt aan meer factoren. Wat voor grasmengeling heb je? Op wat voor bodem? Hoe is het bemest? Wat is de temperatuur? Hoelang laat je het gras uitgroeien?

Dan ook, wat heb je voor paard? Hoeveel beweging krijgt het paard? Wat krijgt je paard er nog naast?

Mensen hebben bijvoorbeeld vaak hun paard op een kale wei in de winter met wat hooi en dan komt het paard op jong gras in de zomer. Dat blijft een verandering.
Anderen doen aan strookbegrazing, maar ook dat moet je goed doen.

miezelke

Re: Paarden in het voorjaar langzaam aan het gras laten wennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:02

Voor de "dat is toch al geweten"-commentaren: Je moet ergens beginnen leren, toch? Je pikt hier wat op, daar wat op, je leest een boek etc.... Er zitten ook heel wat jonge mensen op bokt; garantie dat er een aantal zijn onder hun die dat nog niet weten. En voor de oudere rotten in het vak kan het nooit kwaad dat het nog eens herhaald wordt ;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:23

Nou, dat niet alleen hoor. Er zijn toch ook nog veel mensen die in hun oude ideeën blijven hangen en niet echt openstaan voor "nieuwerwetse" ideeën. Hoe vaker het toch weer wordt herhaald, hoe eerder er toch zo iemand ook verder gaat nadenken. Ieder paard dat gered wordt met zo'n bericht als dit is er één!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:54

Jet schreef:
Nou, dat niet alleen hoor. Er zijn toch ook nog veel mensen die in hun oude ideeën blijven hangen en niet echt openstaan voor "nieuwerwetse" ideeën. Hoe vaker het toch weer wordt herhaald, hoe eerder er toch zo iemand ook verder gaat nadenken. Ieder paard dat gered wordt met zo'n bericht als dit is er één!

Inderdaad!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:07

Jet schreef:

eens. Zijn zoveel mensen die het niet (willen) weten.
Dat je moet opbouwen weet ik al even, pas geleden een lezing van een DA waarom precies en waar het anders fout kan gaan. Erg interessant :)

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:01

ik zal ook moeten opbouwen hier een paardje met chronische bevangenheid door het gevolg van cushing ik gun haar graag weer weidegang maar de eerste keer gaat ze maar 10 minuten heel langzaam zal ze aan het gras wennen en die leeft alleen op safe and sound en hooi.ze is net herstellende van een lichte bevangenheid voor de kerst ik neem geen risico,s