Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Dat jij niemand kent betekent niet dat ze bestaan. Neemt soWieso niet weg dat rijden met cap al meer voorkomt als ook nog eens rijden zonder cap.
Ik vind 'het kan naast het paard ook gebeuren' echt een flut-argument om geen cap op te zetten. Ja joh, je kan ook een hersenbloeding krijgen in je bed. Betekent dat dat je verder maar niks moet doen om jezelf te beschermen.
DatBenIkNou schreef:Roodvos schreef:Wat hier nog mist is het aantal mensen dat de onderzochte sporten beoefend. Als het aantal mensen dat paardensport bedrijft vele malen hoger is dan het aantal mensen dat bijvoorbeeld skateboard, dan is het logisch dat zich ook meer ruiters dan skateboarders melden. Misschien maakt die 45% van het totale aantal incidenten maar 0.02% van uit de totale populatie paardensporters, maar gaat het om 6% van de skateboarders. Dan kan je alsnog beter op een paard gaan zitten dan op een skateboard stappen.
Kortom, leuk artikel maar er mist essentiële informatie.
Dat hebben ze neen ik aan wel meegerekend, anders is de conclusie natuurlijk waardeloos voor onderzoek. Mij is destijds op de EHBO vertelt dat paardensport op nr 3 van ernstig letsel staat. Waarbij de arts specifiek benoemde dat er veel meer mensen bijvoorbeeld voetballen dan paardrijden, dus dat het een hoog risicosport is. Zijn eigen kinderen mochten het niet, hij had te veel ellende binnen zien komen op de EHBO.