Excuses van Penelope Leprovost

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:26

Man man man wat een slap excuus zeg ..!!!
En wat idd al gezegd wordt damage control ...
Maar ik denk zomaar dat ze bij een hele hoop mensen heeft afgedaan

Want hier is geen excuus voor ..!!!
Heb medelijden met het paard en het zegt toch een hoop over het dier dat hij/zij dit allemaal pikt en gewoon zijn best doet en foutloos springt

Ik had haar der persoonlijk vanaf gewerkt

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:56

Jannepauli schreef:
Dat heet 'damage control'....

Dat is in mijn ogen niet meer mogelijk. Wat een gênante vertoning en deze "excuses" raken kant nog wal.

Maar ik vind ook dat de officials-stewards en andere ruiters een minpunt verdienen. Niemand die ingrijpt of zelfs maar op kijkt.

Zelf laatst op een wedstrijd geweest waar een dame behoorlijk aan het schoppen was op haar paard maar die kreeg het hele wedstrijd terrein over zich heen. Was daarna niet zoveel meer over van haar grote mond.

prugelpiet

Re: Excuses van Penelope Leprovost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:00

Mama zei altijd "gooi je sorry maar in de la"
Dat mag zij dus ook mooi doen :D

Je moet niet sorry zeggen nadat de hele wereld er ophef over maakt...
Wakker maken? Kom op zeg, paard was vast wel wakker nadat ie met zn knieen tegen de vlakte ging.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:30

prugelpiet schreef:

Wakker maken? Kom op zeg, paard was vast wel wakker nadat ie met zn knieen tegen de vlakte ging.

Nee, sukkelde alweer net zoals vlak voor die struikelpartij dus er moest wel iets gebeuren om dat niet weer te laten gebeuren. Maar dat kon ook anders en een stuk subtieler.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 07:21

rien10 schreef:
chevax schreef:
Bij zulke excuses vraag ik me altijd af of iemand het oprecht erg vindt dat ze dit heeft gedaan of het erg vindt dat het is gezien.

Of door haar pr man ingefluisterd?

waarschijnlijk het laatste. ze zullen het gewoon erg vinden dat het nu openbaar is

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 07:31

Een paard kent geen sorry.....

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 07:52

Anne_GTI schreef:
prugelpiet schreef:

Nee, sukkelde alweer net zoals vlak voor die struikelpartij dus er moest wel iets gebeuren om dat niet weer te laten gebeuren. Maar dat kon ook anders en een stuk subtieler.

Ik weet niet of wij hetzelfde filmpje hebben gekeken, maar ik zie dat ze hem uit schrik stil zet en vervolgens een ram met de sporen geeft, zonder dat hij uberhaupt weer liep (of liep te sukkelen).

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:18

nou...ik zie mensen om niets regelmatig hun paard op zijn lazer geven, terwijl ze zelf niet opletten....gefrustreerd zijn.... zelf iets verkeerd doen.... daar wordt nooit wat van gezegd.
Gebeurt dagelijks op bijna iedere manege/pensionstal....enfin, nu is het een bekend persoon en de hele wereld ziet het.
Terecht dat er over gevallen wordt, maar spreek dan ook je stalgenoten aan wanneer ze zoiets doen, of je mede-wedstrijd ruiter in de losrijbaan.....

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:18

nickynicole schreef:
Een paard kent geen sorry.....

Paard heeft het haar allang weer vergeven. Zo zijn paarden

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:27

Beste stuurlui staan aan aan wal lees ik hier weer.....

Vraag me af hoe jij zou reageren als je paard valt en je schrikt.... belachelijk dat hier zo overdreven de ruiter wordt afgemaakt.

Als ik dagelijks om mij heen krijg zie ik veel dierenleed door onterecht trekken en schoppen.....

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:39

Dan denk ik dat jullie een ander filmpje hebben gezien. Er is ook een korte versie die niet alles weergeeft. Na de schrik reactie herhaalt ze een schop/trek nog een aantal keer. En dit met een bit wal niet al te vriendelijk is dat het paard nagenoeg gaat zitten op zijn achterste.

En beste stuurlui staan aan wal..... ik heb dit echt nog noooooit gedaan bij welk paard dan ook om wat voor reden dan ook.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:46

prisca dan mischien eens in een andere omgeving gaan kijken.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:57

Prisca schreef:

Vraag me af hoe jij zou reageren als je paard valt en je schrikt.... belachelijk dat hier zo overdreven de ruiter wordt afgemaakt.

Als ik dagelijks om mij heen krijg zie ik veel dierenleed door onterecht trekken en schoppen.....

In mijn geval simpel: ik val eraf. Dat is mij afgelopen jaar tijdens een demo (het losrijden) nog gebeurt. Maar bij een struikeling (in dit geval ook) reageer ik eerder in de vorm van: shit, is mijn paard wel ok? Dan zulke fratsen uit te halen. Paarden doen dat echt niet expres.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:09

Ik begrijp dat ze het paard wakker wilde schudden nadat hij struikelde, maar ik vind deze manier wel te hardhandig.

Ben benieuwd wat de FEI hiermee zal doen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:14

Dorine92 schreef:
Nou zegt ze sorry... is het weer niet goed :+

Op Bokt is (bijna) niks ooit unaniem 'goed'....dus dat verbaast me dan weer niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:16

Dat ze direct na die struikel schrikt en hard handig is daar valt eigenlijk niemand over. Dat is een reactie die je niet in de hand hebt.
Maar wat ze na het halthouden doet kan niet.
En als beter aan het Been zetten zo moet??

ZKD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:22

Als paarden toch zouden kunnen janken als honden, wat een hoop leed zou dat schelen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:27

Prisca schreef:

Deze stuurvrouw kan begrip hebben voor een eventuele schrik reactie direct na de bijna val. Het belachelijke gedrag wat daarna komt en compleet overbodig is gaat mijn pet te boven.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:54

precies! madama hoeft het rondje daarna echt niet dat paard nogmaals flink in de mond te rukken en de sporen erin te duwen.

Waar zijn die stewards! echt ze moeten harden op gaan treden. Bij misdragingen gewoon diskwalificeren.

en dan nu sorry zeggen...

pfff sorry zeggen moet gewoon niet eens nodig zijn! als jij je als topruiter niet kunt gedragen (terwijl je notabene een voorbeeld functie zou moeten hebben) heb jij gewoon niets op concours te zoeken.

Ik zeg uitsluiten voor een x aantal wedstrijden, zolang de regels te soepel blijven en er niet word ingegrepen blijven dit soort dingen gebeuren.
Laatst bijgewerkt door orkaan op 31-03-16 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:56

ZKD schreef:
Als paarden toch zouden kunnen janken als honden, wat een hoop leed zou dat schelen.

Als paarden het ijzeren geheugen en de wraakzuchtigheid van olifanten hadden zou het nog veel meer schelen :D

DIT, zeg maar:

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:04

Dat andere ruiters niet opkijken of iets zeggen vind ik niet gek. Die zitten in hun wedstrijd flow en laten zich niet gemakkelijk afleiden door dingen die om hen heen gebeuren. Zoals Dr. Inga Wolframm mooi omschrijft. Een internal broad focus.

Maar dat neemt niet weg dat de stewards en mensen die eromheen staan niet hadden kunnen ingrijpen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:48

spatter schreef:
prisca dan mischien eens in een andere omgeving gaan kijken.

Ja en dan? Omdat het ergens anders ook gebeurd of erger gebeurd is dit dan maar oké? Nee, dat is het niet. Ja, haar reactie direct na haar val, oké, kan gebeuren. Nog steeds niet fijn wat ze doet, maar stress, adrenaline, geschrokken. Alleen dat ze het een halve ronde weer doet, dat is waar de meesten over struikelen. Dat is geen schrik reactie meer. Dat is bewust het paard afstraffen en pijn doen om hem 'wakker te maken'. Lekkere manier om een paard alert te maken zeg..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:18

Eline ik praat het juist niet goed, een beetje ruiter snapt dat dit rijtechnisch totaal geen nut heeft en alleen maar kwellerij is.

Pirsca zegt dat ze dit zovaak om haar heen ziet dus ik adviseer haar dan maar eens ergens anders te gaan kijken zodat ze hopelijk ergens komt waar ze kan zien hoe je echt een paard opleidt en traint.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:22

ElCamino schreef:
nou...ik zie mensen om niets regelmatig hun paard op zijn lazer geven, terwijl ze zelf niet opletten....gefrustreerd zijn.... zelf iets verkeerd doen.... daar wordt nooit wat van gezegd.
Gebeurt dagelijks op bijna iedere manege/pensionstal....enfin, nu is het een bekend persoon en de hele wereld ziet het.
Terecht dat er over gevallen wordt, maar spreek dan ook je stalgenoten aan wanneer ze zoiets doen, of je mede-wedstrijd ruiter in de losrijbaan.....

Dit...

Absoluut absurd dat het gebeurt.. maar heb dan ook lef om mensen in je eigen omgeving aan te spreken als je het zo afkeurt

nofrisiansvp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:21

Ze heeft vooral spijt dat het zo'n gedoe geeft. Ik wil niet eens weten hoe deze mevrouw met de paarden omgaat die thuis in de training een fout maken........