Opnieuw kritiek: Trainer berijdt 16 maanden oud paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:07

Anke98 schreef:
Ben ik de enige die het ook op fb er al heel erg nep uit vond zien?
Kan toch niet waar zijn dit?

Dit is niet nep hoor..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:08

Anke98 schreef:
Ben ik de enige die het ook op fb er al heel erg nep uit vond zien?
Kan toch niet waar zijn dit?

Heb je de Big Lick wel eens gezien? Dat lijkt ook totaal onrealistisch. Maar het gebeurt echt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:09

Citaat:
De trainer kwam al eerder negatief in het nieuws vanwege zijn vermeende 'soaring' trainingsmethode, waarbij de benen van het paard met brandende chemicaliën worden ingesmeerd om het dier hoger de benen op te laten trekken.

walgelijk -O-

mysa
correspondent/vertaler

Re: Opnieuw kritiek: Trainer berijdt 16 maanden oud paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:11

Zag het ook voorbij komen, misselijkmakend!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:14

Mag hopen dat dit een zieke 1 april grap is.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:14

Vreselijk. |(

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:15

Dat hele 'Big Lick'-wereldje va nde TWH's in Amerika is ook onwijs bizar. -O-
Dat van dat soaring, dat is al langer bekend. Ook ben ik geen fan van die 'plateauzolen' onder de voorhoeven (dat kan toch nooit goed zijn voor de pezen?).
Maar dat ze daar al zo jong mee beginnen, dat wist ik niet! Dat maakt het hele gebeuren nòg misselijkmakender dan dat het al was! %)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:19

Walgelijk! -:(-

Ik vind het wel bijzonder dat dit zoveel ophef veroorzaakt terwijl het in de rensport normaal is. Als je er dan iets van zegt dan mag je niets zeggen omdat je er niets van zou begrijpen. Iets met twee maten meten. >;)

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:21

Neer knallen dit soort mensen
Gewoon geen woorden voor ..!!!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:25

Tazzey in veel landen is het verboden. Rensport wordt zo vaak slecht gezien terwijl er genoeg goede mensen zijn. Is net als dat tegen het bit verhaal, alleen de slechte kant laat men zien

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:28

Inderdaad, walgelijk maar terwijl we hier zo hard onze afschuw uitspreken zitten we wel kwijlend naar drie jarige hengsten onder het zadel op de keuring te kijken. Ik zie soms dieren op sporthorses die al een L proef kunnen lopen terwijl ze nog drie moeten worden. Ook die komen met knap twee en half onder het zadel.

SafarixLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:28

Gewoon triest dit. Dat hele tuig eromheen ook. Dat doe je een paard toch nie aan

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:29

bigone schreef:
Inderdaad, walgelijk maar terwijl we hier zo hard onze afschuw uitspreken zitten we wel kwijlend naar drie jarige hengsten onder het zadel op de keuring te kijken. Ik zie soms dieren op sporthorses die al een L proef kunnen lopen terwijl ze nog drie moeten worden. Ook die komen met knap twee en half onder het zadel.

Met je eens!

Er zou eens goed gekeken moeten worden naar wat kan/mag en wel/niet schadelijk is.

SafarixLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:31

Selka schreef:
bigone schreef:

Met je eens!

Er zou eens goed gekeken moeten worden naar wat kan/mag en wel/niet schadelijk is.

Idd!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:33

bigone schreef:

Eens indd en (naar mijn weten) zijn de koerspaarden op de renbaan ook niet allemaal drie... Neemt natuurlijk niet weg dat het misselijkmakend is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:36

Tigra_ schreef:
Wat moeten sommige paarden toch vreselijk afzien in deze wereld.

Inderdaad... je moet als paard maar afwachten bij wie je terecht komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:37

Wat verschrikkelijk triest om te zien.
Maar dan ook nog eens te bedenken dat een groot deel van de Amerikaanse Western ruiters hierop tegen zal omdat een 'goede' ruiter zijn paard pas op 2-jarige leeftijd inrijdt...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:40

Tazzey schreef:
Ik vind het wel bijzonder dat dit zoveel ophef veroorzaakt terwijl het in de rensport normaal is. Als je er dan iets van zegt dan mag je niets zeggen omdat je er niets van zou begrijpen. Iets met twee maten meten. >;)

Nou inderdaad. Vwb renport hoef je niet met commentaar te komen over 2-jarigen onder het zadel, want dan ben jij 'het dommertje' die het niet begrijpt. Maar als het met foto en al op bokt komt is het ineens schandalig, afschuwelijk en walgelijk en moet het niet kunnen :roll:

Overigens vind ik het, in welke tak van de sport dan ook, volslagen idioot. Ook in de rensport.

SafarixLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:43

Goof schreef:
Tazzey schreef:

Nou inderdaad. Vwb renport hoef je niet met commentaar te komen over 2-jarigen onder het zadel, want dan ben jij 'het dommertje' die het niet begrijpt. Maar als het met foto en al op bokt komt is het ineens schandalig, afschuwelijk en walgelijk en moet het niet kunnen :roll:

Overigens vind ik het, in welke tak van de sport dan ook, volslagen idioot. Ook in de rensport.

Dit paard is ook helemaal opgetuigd. Kettingen om. Idk of zendt ook mer renpaarden doen maar ik vindt t abnormaal:)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:45

Waarom zit die man nog niet achter slot en grendel?

Channn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:48

Jeetje, dat ziet er naar uit...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:48

ben het eens met Goof !
ook voor renpaarden,dravers en tuigers zijn wedstrijden voor 2jarigen.
wanneer gokken jullie, dat die dan wedstrijdklaar worden gemaakt ??
juist ;) ;)

die zit op de lendenen is normaal bij TWH.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:49

Ik las laatst op internet ook een soort engelse (amerikaanse?) guide om paarden op te leiden. Stond er ook bij 1 jaar moet het paard wennen aan zadel en hoofdstel. :n

Ontzettend sneu voor deze paarden, ik snap niet waarom de rensport altijd zo jong al begint eigenlijk?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:54

ThamaraK schreef:
Goof schreef:

Dit paard is ook helemaal opgetuigd. Kettingen om. Idk of zendt ook mer renpaarden doen maar ik vindt t abnormaal:)

Je laatste zin kan ik niet lezen? Geen idee wat je bedoelt.
Dit paard is opgetuigd? Ja natuurlijk, denk je dat 2-jarige renpaarden niet opgetuigd zijn tijdens een training? :+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:54

Goof er staat volgens mij 'idk of ze het ook met renpaarden doen'.