Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard [video]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:59

Vraag me dan weer af waar de steward op dat moment is. pas als de social media er op duikt is het pas een punt. Hoogste boom met deze vrouw.

Chasey

Re: Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:02

Het struikelen ging inderdaad nog wel, maar die reactie daarna slaat nergens op. En zie ik het nou goed dat ze het later nog eens doet?
Waarom straft ze trouwens omdat het paard struikelt? Struikelt ze zelf nooit? Geeft iemand anders haar dan ook een trap in de reet om rechtop te blijven loepn?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 21:05

elenaMM77 schreef:
Focussed schreef:
Ik heb even een extra link van een andere video toegevoegd! Moeten jullie even kijken welke het wel bij jullie doet! (Hier doen ze het beide nl.)

je kunt dat snapshot filmpje beter weghalen Focus,
want die geeft echt een heeeeeeeeeeel ander verhaal dan het lopende videootje..

die drie foto's lijken achtereen te zijn.. niet, paard staat al weer stil onder haar, ze zit te prutsen, hij spant misschien een spier aan en dan de sporen erin en achterover trekken als hij naar voren schiet.

geen goed woord voor over zoals het lopende filmpje toont..

Als het goed is staat er nu een linkje van 1 video met bewegend beeld! Hoop dat hij het bij iedereen doet, anders hoor ik het wel!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:05

Ik vond haar altijd een goede amazone, maar dit slaat werkelijk nergens op. Herhaaldelijk zo hard trekken..? Niet verwacht op dit niveau, zij rijd met een voorbeeldfunctie. Maar niet meer voor mij in ieder geval.

Ze mag van mij geschorst worden tot na de OS.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:06

Jillsil schreef:
Nooit meer terug laten keren in de sport. Totaal nutteloos zoals ze later verder gaat met bestraffen. Het valt me trouwens wel op dat de andere Ruiters totaal niet reageren ze kijken zelfs niet op. En lopen er op zo'n niveau ook geen inspecteurs achter de schermen?

Eigenlijk vind ik dit nog wel het ergste. Blijkbaar is er niemand die dit raar gedrag vind.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:07

Ik heb zelf ook wel eens met verhoogde adrenaline een paard onterecht gestraft en daar later spijt van gehad.

Maar ik zie dat ik de enige ben die dat wel eens gedaan heeft :+

Waarbij ik niet wil zeggen dat ik deze actie normaal vind overigens :)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:10

Ruitje, ik ook. Maar ten eerste was ik toen mss 14, en ten tweede heb ik werkelijk nog nooit tot 3-maal toe (na het struikelen en de eerste instinctieve reactie daarop) nà de actie me zo uitgeleefd..... Ik vind het echt niet kunnen. Zoals eerder gezegd: paard snapt hier toch ook helemaal niks van?? (En ik ook niet)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:15

ruitje schreef:
Ik heb zelf ook wel eens met verhoogde adrenaline een paard onterecht gestraft en daar later spijt van gehad.

Mensen reageren nou eenmaal vanuit emotie, dus nee ik weet zeker dat jij daar niet de enige in bent. Maar wat er hier te zien is vind ik gewoon buitensporig frustratie uiten op je dier.

zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:17

paard doet al alle moeite om weer overeind te komen, en niet te vallen op zijn ruiter.
en dan ook nog afstraffen, vind ik persoonlijk niet nodig. |(
Ze is zelf zeker nooit gestruikeld??? :(

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:19

Even een adrenalinerush oke maar dit gaat alle perken te buiten. Geef het paard een halsklopje om het gerust te stellen zou ik zeggen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:20

Ik ook hoor..en misschien niet eens altijd terecht :o Voel mij ook altijd schuldig erna zelfs wanneer het echt eens nodig was.

De reactie van haar slaat echt nergens op. Paard staat ook gewoon stil na hij weer op de been is...zo van oeps wat gebeurde er nu. Ze had zo verder kunnen rijden. Daarna krijgt paard vlucht gedrag voor de pijn die hem aangedaan is en daarop word er nog ff een paar keer flink aan de teugels gejast.

Iedereen maakt fouten maar dit is onacceptabel.

Of de andere ruiters iets hebben gezegd weten we natuurlijk niet. Daarnaast zijn ze ook geconcentreerd aan het losrijden en zijn er natuurlijk de stewards die dit soort gedrag moeten corrigeren.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:20

Paard struikelt, ruiter komt uit balans zit in zijn mond en alles staat stil. Was niets aan de hand geweest. Maar dat ze hem vervolgens een trap nageeft. Dat snapt zo een dier toch niet?? Nee, terecht. Dit soort dingen komen nog te vaak voor. Je kunt als ruiter niet altijd voorkomen dat je je paard pijn doet. Maar een trap nageven is not done in mijn ogen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:22

Wat ik niet snap is dat wanneer het paard eindelijk stil staat. Ze vervolgens een flinke trap verkoopt en keihard trekt in z'n mond. Oke als je je balans na zoiets even kwijtraakt snap ik dat je de teugels trekt om het paard weer op z'n benen te krijgen maar pfoe dit vind ik niet niks hoor.. Paard stond gewoon stil. Er is toch wel een andere manier om een paard de benen op te laten tillen de volgende keer.. Al met al zie je ook wel weer stukjes dat ze wel heel netjes rijd dus ja ik weet niet..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:24

Weet je, het is gewoon makkelijk praten vanuit je stoel. Je bent op een wedstrijd met enorm veel druk( Als ik een koers reed zat bij mij de adrenaline ook tot in mijn oren, denk dat je dat eens ervaren moet hebben om te weten wat dat met je doet :o ) .

En nee, dat maakt het afstraffen niet oke en ik denk persoonlijk dat zij dat zelf nu ook wel inziet.

Ook topsporters zijn net mensen en ook die maken fouten.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:27

ruitje schreef:

Nee hoor, je bent echt niet de enige...ik heb ook wel eens m'n geduld verloren en daardoor niet eerlijk naar paard toe geweest, maar niet zoals leprevost laat zien: rukken en schoppen op deze manier nav zoiets knulligs als een struikeltje

Huppeltje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:28

Het is zeker niet netjes en absoluut niet handig om dit te doen op een concours.
Maar reageren we nu niet wat overdreven met z'n allen?
Dit is een topamazone, die doorgaans erg vriendelijk en licht rijdt. Ze schrikt hier, wat logisch is omdat ze zich beide behoorlijk hadden kunnen bezeren en reageert door die schrikreactie erg lomp.
Maar heeft het paard hier nou werkelijk onder geleden? Is zijn welzijn hier echt in het gedrang gekomen? Ik denk van niet.

Ik vraag me ook af wie van de bokkers we eens op enkele willekeurige evenementen mogen volgen, filmen en uitgebreid op de sociale media mogen bekritiseren. Geloof me, iedereen maakt fouten.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:33

Hebben een aantal hier het filmpje ook afgekeken? Je ziet zelfs als ze weer al een halfrondje heeft gereden het paard alsnog ontzettend hard op te rem trekken met haar handen ontzettend hoog, paard doet niks...loopt netjes en braaf, en dan doet ze dit. En ook nog eens meerdere keren. Dit heeft niks meer met het struikelen te maken en de adrenaline nadat dit gebeurt.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:34

Huppeltje007 schreef:
Het is zeker niet netjes en absoluut niet handig om dit te doen op een concours.
Dit is een topamazone, die doorgaans erg vriendelijk en licht rijdt. Ze schrikt hier, wat logisch is omdat ze zich beide behoorlijk hadden kunnen bezeren en reageert door die schrikreactie erg lomp.
Maar heeft het paard hier nou werkelijk onder geleden? Is zijn welzijn hier echt in het gedrang gekomen? Ik denk van niet.

Ik vraag me ook af wie van de bokkers we eens op enkele willekeurige evenementen mogen volgen, filmen en uitgebreid op de sociale media mogen bekritiseren. Geloof me, iedereen maakt fouten.

Natuurlijk maakt iedereen fouten, maar dit ging in mijn ogen gewoon té ver. Ik denk dat je hiermee een heel slecht voorbeeld stelt als je dit niet afstraft.

En of het paard hier onder geleden heeft, ik denk dat daar niet over te twijfelen valt. Zijn reactie zegt genoeg :n
Dat dit gebagatelliseerd wordt door sommigen vind ik erg jammer. Het paard lijd er onder, punt.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:38

Huppeltje007 schreef:

Precies. Praat haar actie absoluut niet goed maar bijna iedereen is wel eens wat lomper dan bedoeld richting zijn/haar paard. Zag op concour wekelijks veeeele ergere gevallen langs komen helaas, en dan krijg je nog een grote bek ook als je er wat van zegt.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:39

Calanddra schreef:
Hebben een aantal hier het filmpje ook afgekeken? Je ziet zelfs als ze weer al een halfrondje heeft gereden het paard alsnog ontzettend hard op te rem trekken met haar handen ontzettend hoog, paard doet niks...loopt netjes en braaf, en dan doet ze dit. En ook nog eens meerdere keren. Dit heeft niks meer met het struikelen te maken en de adrenaline nadat dit gebeurt.

Dat zag ik inderdaad ook. In eerste instantie zou ik zeker met ruitje meegaan dat je zo vol van adrenaline misschien iets uit je slof schiet, oké kan gebeuren. Maar dat het een half rondje later nog doorgaat is wel vreemd...

Huppeltje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:44

@Judass, om eerlijk te zijn denk ik dat de paarden van de gemiddelde amateur veel meer te lijden hebben, dan dit paard om dat moment. Nogmaals, het is absoluut niet netjes, maar wie maakt er nooit een fout? De gemiddelde amateur staat alleen niet zo onder toezicht als deze ruiters en amazones.

@JudArthos, precies, daar mag je dan niks van zeggen, want dan heb je ruzie. Daarom zou ik eens een dagje filmen en online nabespreken op een gemiddelde basiswedstrijd erg interessant vinden
Laatst bijgewerkt door Huppeltje007 op 29-03-16 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:45

Geen handige manier van doen om dit op een voorterrein te doen.(of thuis)

Denk echter wel dat dit geen fijne om te rijden is. Hij komt lauw over en ik denk dat het er een is die fijn in je hand kan hangen.

Wat uiteraard het niet rechtvaardigt om hem z'n tanden te flossen. :=

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:45

Dus omdat andere paarden het erger hebben is dit oke?
Juist met een voorbeeld functie is het belangrijk dit goed aan te pakken.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:48

Dat je schrikt als het paard struikelt en dan uit reactie aan de teugels trekt snap ik nog, dat ze hem daarna een rotschop naar voren geeft om vervolgens weer vol op de rem te gaan snap ik echter niet..

Daarna lijkt ze ook haar been verder naar voren te leggen, meer op de schouder? ( op 0:35?)
Hoe ze hem daarna een aantal keer vol in de ankers gooit vind ik ook vreemd. Stukje daar is net te kort om te zien of paard onterecht versnelde maar dan nog..

Tuurlijk ben ik vast ook wel eens onterecht boos geweest. Maar kan mij niet voorstellen dat ik m'n paard zo zou straffen voor een struikelpartij - zou eerder blij zijn dat we beide niks mankeren :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:51

Sicayes schreef:
Daarna lijkt ze ook haar been verder naar voren te leggen, meer op de schouder? ( op 0:35?)

Volgens mij singelt ze hem aan.