KNHS-juryleden: ‘Ons wordt de mond gesnoerd’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:56

Wat een organisatie zeg... Ik denk dat we lekker opzoek moeten naar een andere organisatie die wedstrijden voor ons wilt organiseren.

Schimpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:03

Ook ik heb de brief meteen ondertekend en retour gestuurd, staat niets overbodigs in. XXX moet altijd overal tegen aan schoppen, KNHS had hier misschien al wel eerder over kunnen communiceren of aan kunnen kondigen in de Paardensport, dat is niet gebeurd en dat is wel jammer.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 02-03-16 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Tinkertje89

Re: KNHS-juryleden: ‘Ons wordt de mond gesnoerd’

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:04

Wat me nog het meest opvalt aan die brief die op internet staat is dat op de eerste pagina de naam is weggehaald en het onderaan de brief gewoon staat...... verder lijkt het me niet heel raar, maar ja in ben dan ook geen jury...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:05

Remark schreef:
Wat een organisatie zeg... Ik denk dat we lekker opzoek moeten naar een andere organisatie die wedstrijden voor ons wilt organiseren.

Ben je zelf jury en heb je de brief gekregen? Zonee, dan vind ik dit nogal een ongefundeerde uitspraak. In de brief staat niks vreemds. Geen extreme veranderingen tov wat we in de juryopleiding hebben geleerd.

Dat de KNHS alles maar kan doorvoeren en regelen vanwege hun monopolie positie is een andere discussie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:07

Is dit geen 1 april grap misschien? Zo nee dan is het nogal bijzonder en weer een stap in de richting van een monopoly en dictatuur van de knhs.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:14

Mijn eerste reactie op de KNHS brief was: Wat een onzin en en wat een symbool politiek, hebben ze nou echt niets beters te doen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:17

listiglistje schreef:
daffodil schreef:
In de brief staat niets nieuws dus ik begrijp de ophef niet, ook zonder ondertekening heb je en had je je eraan te houden. Niks meer dan dat want je hanteert de reglementen toch, daar staat dit ook in. Als je je zo druk maakt dat je je niet aan de regels van de KNHS wil houden, stop dan met jureren. Dat is ook een optie hè, niemand houdt je tegen!

Precies dit... maar mevrouw XXX woont hier in de buurt en heeft een bepaalde reputatie :7
laat ik het zo zeggen dat ze graag haar mening geeft en deze mening nogal afwijkt van de rest (zo ook met jureren :o )

ze noemen haar hier in de buurt XXX... wordt ook niet veel gevraagd en schopt overal tegenaan

Dus dit soort kleingedrukt geroddel over andere juryleden hoort na het ondertekenen van de gedragscode ook tot het verleden?
Laatst bijgewerkt door Urielle op 02-03-16 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam jurylid noemen is niet toegestaan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:24

Remark schreef:

Wil jij graag gejureerd worden door mensen die geld aannemen?

Ik ken wat leuke voorbeeldjes...

Jurylid moet op dag 1 jureren en dag 2 wil ze starten, besluit ze vier dagen voor de wedstrijd. Dus ze belt en zegt dat ze wil starten op dag 2. Wedstrijd is vol. "Oké, als ik niet kan starten moeten jullie op zoek naar een ander jurylid."

Leuke streken zeker? Daar wordt de sport beter van dacht je?

Gelukkig ook het voorbeeld met betrekking tot de gedragscode, het jureren van eigen familieleden (als bedoeld in het reglement, enkel eerste lijn mag niet geloof ik?), paarden of leerlingen...
Jury zal nooit haar eigen paard of leerling jureren. Kan heel wat van het betreffende jurylid vinden, maar daar houdt ze zich keurig aan!

Beste Remark, ik ben erg benieuwd wat er in de brief staat dat jij niet oké vindt?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:28

Janine1990, dat is dus ook mijn gedachte. Er staat werkelijk niets vreemds in.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:30

Brief net binnen gehad, gewoon tekenen en terug sturen.

Niet meer dan logisch wat er in staat.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:35

xyzutu2 schreef:
Dus dit soort kleingedrukt geroddel over andere juryleden hoort na het ondertekenen van de gedragscode ook tot het verleden?

Ik ben geen jury en hoef dus ook niets te onderteken :Y) dus ja ik mag dat....

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:37

Ik vind het ook logisch wat erin staat, maar snap niet dat het zo vastgelegd moet worden. Echt een motie van wantrouwen dit, alsof juryleden als een beest tekeer gaan op social media als ze dit niet ondertekenen. Belachelijk. Toen ik de brief voor de eerste keer las dacht ik even dat ik zelf iets fout had gedaan.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:41

Het zal de toon zijn die de muziek maakt. Ik loop ook nooit harder als ik iets MOET waar dan ook de sanctie bij genoemd staat als ik dat niet wil.

gewoon stom aangepakt van de KNHS, maarja dat is de macht van de monopolist

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:41

Gruis schreef:
Ik vind het ook logisch wat erin staat, maar snap niet dat het zo vastgelegd moet worden. Echt een motie van wantrouwen dit, alsof juryleden als een beest tekeer gaan op social media als ze dit niet ondertekenen. Belachelijk. Toen ik de brief voor de eerste keer las dacht ik even dat ik zelf iets fout had gedaan.

Misschien hadden ze het eerst moeten aankondigen, met een uitleg.
Maar ik kan me voorstellen dat juryleden nu ook ergens op gewezen kunnen worden en er nu ook consequenties gesteld kunnen worden.

Denk niet dat je er te verregaand over moet denken en ik kan me ook niet voorstellen dat de KNHS dit zo ziet. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er af en toe geluiden rondgaan en het KNHS bestuur bereiken, waardoor ze voorzorgsmaatregelen gaan nemen.

Denk bijvoorbeeld aan een coupon waar een rotopmerking op stond, die een ruiter heeft opgestuurd. Andere zaken op FB. Tsjah... ik denk dat het ten behoeve van de sport goed is dat de KNHS ernstiger voor probeert te zijn.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:46

Ik vind de KNHS een alleen heersend boeven bedrijf.
Als je lid ben van de KNHS mag je nergens anders wedstrijden rijden, als je op wat voor manier ook maar verbonden bent mag je je niet negatief uitlaten.
Door de alleen heerschappij kunnen ze de prijzen van de startkaarten zo hoog maken als ze willen. Ze hoeven zich nergens te verantwoorden?!?! Etc etc.

Het monopoly dat KNHS heet. Belachelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:47

Babybeertjes schreef:
Ik vind de KNHS een alleen heersend boeven bedrijf.
Als je lid ben van de KNHS mag je nergens anders wedstrijden rijden, als je op wat voor manier ook maar verbonden bent mag je je niet negatief uitlaten.
Door de alleen heerschappij kunnen ze de prijzen van de startkaarten zo hoog maken als ze willen. Ze hoeven zich nergens te verantwoorden?!?! Etc etc.

Het monopoly dat KNHS heet. Belachelijk.

Wat heeft dit te maken met de brief over de gedragscode?
En wat staat er in de gedragscode waar jij het niet mee eens kan zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:49

Gewoon normale gedragsregels die ook in het gewone leven van toepassing zijn. Erg genoeg dat er voor zoiets getekend moet worden en wat betreft vriendjespolitiek?? Dat zie je overal, mensen die KNHS kampioen worden omdat er een jurylid uit dezelfde omgeving jureert en wel zo hoog dat de rest geen kans meer maakt, zolang sport word beoordeeld door mensen zal je dit altijd blijven houden. Of iemand wint niet omdat je pa of ma de vorige keer stennis heeft geschopt bij dezelfde jury, komt echt allemaal voor.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:51

Het gaat mij erom dat zij eenzijdig de regels bepalen en in dit geval, als je niet wilt tekenen je niet meer hoeft te komen. Het is in lijn van tal van eerdere zaken die de KNHS eenzijdig bepaald en daar ben ik het niet mee eens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:59

Babybeertjes schreef:
Het gaat mij erom dat zij eenzijdig de regels bepalen en in dit geval, als je niet wilt tekenen je niet meer hoeft te komen. Het is in lijn van tal van eerdere zaken die de KNHS eenzijdig bepaald en daar ben ik het niet mee eens.

Maar je kan het dus ook niet met de gedragscode eens zijn?

En vink jij nooit ergens aan dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden?
Die worden toch ook altijd eenzijdig opgelegd... Soms zelfs zonder dat je er een vinkje bij hoeft te zetten, zoals bij face to face verkoop....

Spijt me zeer, ik vind je reactie erg plat en weinig inhoud hebben. Kan me daarom niet aan de indruk onttrekken dat je in de gedragscode een stok hebt gevonden om mee te slaan.

Daarbij, je hebt een keuze. Je hoeft geen lid te zijn van de KNHS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:00

listiglistje schreef:
Precies dit... maar XXX woont hier in de buurt en heeft een bepaalde reputatie :7
laat ik het zo zeggen dat ze graag haar mening geeft en deze mening nogal afwijkt van de rest (zo ook met jureren :o )

ze noemen haar hier in de buurt XXX... wordt ook niet veel gevraagd en schopt overal tegenaan

Dit mag dus niet meer na het ondertekenen van de brief, zo spreken over andere juryleden.
Verre van netjes, deze tekst.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 02-03-16 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam juryleden noemen is niet toegestaan

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:05

De regels zoals beschreven zijn idd normale gedragsregels.
Maar wat is normaal. In sommige gevallen is het voor iedereen duidelijk zoals de voorbeelden die de KNHS geeft.

Maar waar dat niet helemaal duidelijk is heeft men de volgende regel opgenomen
In gevallen waarin de gedragscode niet voorziet of de toepassing niet eenduidig is vindt bespreking plaats door het KNHS bestuur.

Dus niet met het KNHS bestuur maar door het KNHS bestuur???

Ik ben geen jurylid, Maar persoonlijk heb ik daar wel problemen mee.
Het bestuur kan dus bij elke opmerking op internet oordelen of het mag of niet en op basis daarvan oordelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:09

cjb schreef:
De regels zoals beschreven zijn idd normale gedragsregels.
Maar wat is normaal. In sommige gevallen is het voor iedereen duidelijk zoals de voorbeelden die de KNHS geeft.

Maar waar dat niet helemaal duidelijk is heeft men de volgende regel opgenomen
In gevallen waarin de gedragscode niet voorziet of de toepassing niet eenduidig is vindt bespreking plaats door het KNHS bestuur.

Dus niet met het KNHS bestuur maar door het KNHS bestuur???

Ik ben geen jurylid, Maar persoonlijk heb ik daar wel problemen mee.
Het bestuur kan dus bij elke opmerking op internet oordelen of het mag of niet en op basis daarvan oordelen.

Ik denk niet dat het gaat om op internet geplaatste opmerkingen, daarin voorziet de gedragscode immers prima. Compleet artikel gewijd aan sociale media. Meningen plaatsen op internet valt naar mijn idee daar ook onder. Bokt bijvoorbeeld...

Maar als de gedragscode niet voorziet of niet duidelijk is, dan wordt het besproken door het bestuur. Vind ik wel logisch, pas nadat het bestuur (die ook de gedragscode heeft gemaakt) hierover een besluit heeft genomen, kan er gesproken worden met degene die de uitspraak heeft gedaan.

Dat is zoals ik het lees... Het gaat er alleen maar om dat er wel een eenduidige visie is vanuit de KNHS.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:18

Ik heb hem ondertekend en direct retour gestuurd.
Niets mis met de hele brief. Wel wat mis met het SHJ, die namens al zijn leden zegt te spreken, maar niemand uit de achterban heeft gevraagd hoe ze rover denken. Die zijn na vandaag al een heel aantal leden kwijt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:24

Moderatoropmerking:
graag alleen reageren op de verzonden brief. Protesten over tarieven, startpassen ea kunnen besproken worden in een apart topic.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:55

kleinvosje schreef:
DE SHJ is de KNHS niet. De SHJ zegt de belangen van de juryleden te behartigen. Prima, maar dat wil nog niet zeggen dat de SHJ dan maar ongefundeerd uitspraken mag doen namens de juryleden zonder dat die juryleden daadwerkelijk benaderd zijn voor hun mening. Dik fout dus.

De brief waar het over gaat vertelt helemaal niets nieuws. Alles is terug te vinden in de reglementen en wordt ook in de opleidingsboeken verteld. Alle juryleden kennen de in de brief genoemde punten dus al. Het enige wat de KNHS wil is dat je tekent voor het ter kennis genomen hebben van de bijgevoegde gedragscode. Niets meer en niets minder.
Een flinke storm in een glas water dus, dat hier nu zo veel herrie om geschopt moet worden snap ik echt niet.

Nou Kim, zie mijn bericht op FB, de SHJ vindt dat ze het volste recht hebben om dat soort berichten namens juryleden te brengen. Je bent immers lid en volgens de statuten behartigen ze de belangen van juryleden en in hun ogen doen ze dat.......niet in die van mij maar dat moge duidelijk zijn!