Amazone sleept zich twee uur voort met gebroken bekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:09

Hopelijk klopt je info, karlli. Top dat ze weer op het paard zit :-).

Goed dat dergelijke artikels op de VP verschijnen aangezien het iedereen opnieuw bewust maakt over de gevaren van het (alleen) werken van paarden.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:12

Riel schreef:

Goed dat dergelijke artikels op de VP verschijnen aangezien het iedereen opnieuw bewust maakt over de gevaren van het (alleen) werken van paarden.

http://www.horseandhound.co.uk/news/kic ... vis-527234

Dit is het oorspronkelijke artikel/interview, wel in het Engels helaas.
Laatst bijgewerkt door karlli op 18-02-16 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:13

%) moet er niet aan denken. Vandaag dacht ik nog toen mijn telefoon op de heenweg op 5% stond dat het niet zo uitmaakt dat hij uit zou vallen. Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Altijd 06 opgeladen en mee.

Jildau

Re: Amazone sleept zich twee uur voort met gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:15

En dan word ik wel eens voor gek verklaard omdat ik niet weg ga zonder telefoon..

Wat een hel! Arme vrouw..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:20

Azmay schreef:
Ik geloof dat ik nòg beter op ga letten of ik mijn telefoon bij me heb voortaan, wat een hel moet dat zijn geweest :(:)

Dat zijn van die momenten waarop ik blij dat mijn paarden aan huis staan en dat ik niet alleen woon. Al denk ik nu ook dat ik hem maar meeneem als ik de schapen en hengst ga voeren die wat verderop staan.

tjonge wat zij pijn geleden hebben. :oo

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:21

Hoe vervelend ook voor die vrouw, gelukkig is ze uiteindelijk geopereerd en geholpen.... Ik laat mijn telefoon vaak bewust even op een andere plek, als ik met mijn paarden bezig ben. Ik focus me dan graag op mijn dieren en maak me niet zo druk over ongelukken. Mijn paarden schoppen niet bijvoorbeeld. Gaat al jaren prima en in de jaren 70, 80 en 90, had ik niet eens een mobiel :-p.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:23

karlli schreef:
Riel schreef:

http://www.horseandhound.co.uk/news/kic ... vis-527234

Dit is het oorspronkelijke artikel/interview, wel in het Engels helaas.

Het is inderdaad belangrijke info om er bij te zetten. Jammer dat het niet volledig is vertaald. In ieder geval super nieuws dat het heel goed voor haar is afgelopen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:25

Twiggy2008 schreef:
Hoe vervelend ook voor die vrouw, gelukkig is ze uiteindelijk geopereerd en geholpen.... Ik laat mijn telefoon vaak bewust even op een andere plek, als ik met mijn paarden bezig ben. Ik focus me dan graag op mijn dieren en maak me niet zo druk over ongelukken. Mijn paarden schoppen niet bijvoorbeeld. Gaat al jaren prima en in de jaren 70, 80 en 90, had ik niet eens een mobiel :-p.

Dat ik hem bij me heb betekent niet dat ik er veel mee bezig ben als ik aan het rijden ben of aan het borstelen oid. Af en toe kijk ik erop vanwege de tijd, niet meer. Maar ik wil daarvoor een horloge kopen, makkelijker.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:26

die van mij ligt bijna standaard op mijn bureau/computerplek als ik thuis ben. Heb hem zelden in mijn zakken zitten. Woon gelukkig niet alleen dus als ik lang weg zit komen ze mij zoeken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:31

En als ik buitenrij zet ik Endomondo op, kunnen ze me altijd terug vinden mocht er wat gebeuren.

Ook om huis kan er iets gebeuren en als je dan een half uur moet wachten voordat iemand je mist, zijn dat 30 kostbare minuten!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:45

een paardenmens maakt soms wat mee, pijnlijk.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:51

Ook al heb je de telefoon bij, hier in de buurt heb je niet altijd overal bereik. En dat is best zuur. Wat heeft deze amazone af moeten zien zeg!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:20

eclair98 schreef:

Dat ik hem bij me heb betekent niet dat ik er veel mee bezig ben als ik aan het rijden ben of aan het borstelen oid. Af en toe kijk ik erop vanwege de tijd, niet meer. Maar ik wil daarvoor een horloge kopen, makkelijker.[/quote]

Jij niet misschien, maar zie heel veel ruiters heel druk met hun mobiel zijn ipv met hen paard ;-). En mijn mobiel is best aanwezig, zeg maar. Mijn tijd met mijn paarden is me heilig bij bv trainen. Ik zit dan niet te wachten op belletjes, mailtjes of whatsapp. Daarbij - ik ken mijn paarden heel goed, vertrouw ze.... Ik ben nog van de generatie, die opgegroeid is zonder mobiel. Vind dat continu bereikbaar zijn of moeten kunnen bellen, soms bere-irritant. Hoe naar ook, dit ongeluk.... Ik voel me niet geroepen mijn telefoon continu bij me te dragen. Jij wel, nou, prima.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:27

Als jij bang bent gestoord te worden door je telefoon kun je hem toch gewoon op stil zetten? Die functies hebben zelfs de nokia's van 10 jaar geleden. Dan wordt je niet gestoord en weet je toch zeker dat je kunt bellen mocht er wat gebeuren.

En ik vertrouw 1 van de paarden hier ook voor de volle honderd procent, maar dat ze mij verwond hoeft niet eens een bewuste zet te zijn. Ze kan ook struikelen of schrikken. Daarom heb ik ook altijd een mobiel bij me, zeker in het weide seizoen. Als ze binnen staan durf ik hem nog wel eens binnen te laten als er iemand thuis is want dan komen ze me wel zoeken als het ze te lang duurt. Maar als er niemand thuis is neem ik hem ook mee.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:47

Froukje schreef:
Als jij bang bent gestoord te worden door je telefoon kun je hem toch gewoon op stil zetten? Die functies hebben zelfs de nokia's van 10 jaar geleden. Dan wordt je niet gestoord en weet je toch zeker dat je kunt bellen mocht er wat gebeuren.

En ik vertrouw 1 van de paarden hier ook voor de volle honderd procent, maar dat ze mij verwond hoeft niet eens een bewuste zet te zijn. Ze kan ook struikelen of schrikken. Daarom heb ik ook altijd een mobiel bij me, zeker in het weide seizoen. Als ze binnen staan durf ik hem nog wel eens binnen te laten als er iemand thuis is want dan komen ze me wel zoeken als het ze te lang duurt. Maar als er niemand thuis is neem ik hem ook mee.

Dat kan, ja, maar ik heb dus die behoefte niet en ook die angsten niet. In de zomermaanden zou ik niet eens weten waar ik mijn telefoon moet laten (heb nauwelijks broekzakken). Ik laat 'm dan gewoon in mijn tas in mijn kast liggen. Ik woon aan de overkant van mijn paarden en neem 'm dus wel mee, maar dus niet altijd bij de training. Dat kan en dat mag. Deden we dus vroeger ook niet, omdat we toen niet eens een mobiel hadden :') . Is toch geen drama? Jij jouw manier, ik de mijne.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:53

Het zal me een zorg zijn wat je met telefoon doet, maar als je bewust je telefoon niet mee neemt terwijl je er wel 1 bezit er ook wel eens over nagedacht hebt, is het wel een beetje eigen schuld als er wel iets gebeurd.

Het jammere is dat de behoefte om wel een telefoon mee te nemen vaak pas ontstaat na dat er iets gebeurd is waar je denkt; "Sh*t, een telefoon zou nou wel verdomd handig zijn geweest''.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 18-02-16 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ArnoudK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:00

Vorig jaar ben ik zelf onder mijn paard gaan liggen met gebroken been als gevolg. Helaas had ik geen bereik met de telefoon..Paard bleef in eerste instantie ook liggen, waardoor de adrenaline die ik kreeg vanwege de zorgen om het paard, me waarschijnlijk heeft geholpen om omhoog te klimmen via een hek. Was wel een lange 150m naar huis en vaste telefoon ;-). 3,5 maand verder zat ook ik gelukkig weer op mijn paarden! Ondanks het slechte bereik nu wel de app horse rider SOS op de telefoon die bij niet bewegen mijn man kan waarschuwen. Bij bosritten geeft hij ook de route weer, zodat je ook nog gevonden kan worden.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:03

jezus! sterke vrouw!! beterschap!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:06

Froukje schreef:
Het zal me een zorg zijn wat je met telefoon doet, maar als je bewust je telefoon niet mee neemt terwijl je er wel 1 bezit er ook wel eens over nagedacht hebt, is het wel een beetje eigen schuld als er wel iets gebeurd.

Maar goed, de behoefte om wel een telefoon mee te nemen ontstaat ook vaak pas na dat er iets gebeurd is waar je denkt; "Sh*t, een telefoon zou nou wel verdomd handig zijn geweest''.

Meid, mijn paardenliefde is sinds de jaren 70 begonnen en toen had je niet eens een telefoon. Mijn telefoon ligt in mijn zadelkast/spullenhok, dus wel in de buurt, alleen niet in mijn zak (die heb ik in de zomermaanden niet eens). Dus maak je niet zo druk. Ik red me wel. En heb de liefste toppaarden. Op een topplek ook nog eens, tegenover mijn huis. Niet jouw zorg. Het valt mij alleen op, hoe panisch iedereen altijd is met zijn/haar telefoon, terwijl er generaties opgegroeid zijn (ook dus met paarden) zonder telefoon. Dus nu we er allemaal een hebben, MOET ik hem altijd bij me hebben, als ik met mijn paarden werk? Of überhaupt bij ze in de buurt ben..... Nou, nee..... Dan ligt 'ie wat verderop, in mijn kast. Lijkt mij ook geen ramp. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid op me, mij zal je niet horen miepen. Einde discussie graag.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:07

ArnoudK schreef:
Vorig jaar ben ik zelf onder mijn paard gaan liggen met gebroken been als gevolg. Helaas had ik geen bereik met de telefoon..Paard bleef in eerste instantie ook liggen, waardoor de adrenaline die ik kreeg vanwege de zorgen om het paard, me waarschijnlijk heeft geholpen om omhoog te klimmen via een hek. Was wel een lange 150m naar huis en vaste telefoon ;-). 3,5 maand verder zat ook ik gelukkig weer op mijn paarden! Ondanks het slechte bereik nu wel de app horse rider SOS op de telefoon die bij niet bewegen mijn man kan waarschuwen. Bij bosritten geeft hij ook de route weer, zodat je ook nog gevonden kan worden.

Vreselijk zeg..... Buiten neem ik 'm wel altijd mee, maar je kunt inderdaad op plekken belanden waar je bereik ook niet fijn kan zijn. Fijn dat het weer goed met je gaat inmiddels.

Edhunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:11

Wat was ik blij dat ik m'n telefoon op zak had. Ik was er af gestuiterd en had m'n rib gebroken plus een klaplong .....

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:25

Ook al hadden we die dingen 20 jaar geleden niet, ik probeer er ook op te letten dat ik mijn mobieltje bij heb als ik met mijn paard bezig ben. Afgelopen zomer was ik er ook erg blij mee. Ik liet mijn paard aan de hand grazen omdat hij boxrust had en absoluut niet mocht draven, of gekker. Hij sloeg met zijn voorbeen naar een vlieg en kwam zo op zijn touw te staan. In zijn paniek heeft hij mij een kopstoot gegeven, ik ben van mijn voeten geslagen en van de landing weet ik al niks meer. Toen ik bij kwam kon ik niet overeind komen, alleen kruipen, terwijl ik in de achterste wei ongeveer 400 meter van stal was. Ik was toch heel erg blij dat ik de staleigenaar kon bellen of hij me van de wei kon halen en mijn paard in zijn minipaddockje terug kon zetten. Nu, 8 maanden later, zit ik nog thuis met restschade van de hele zware hersenschudding en mijn neus zal altijd wel wat krom blijven :+

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:44

karlli schreef:
Misschien niet onverstandig om aan de OP toe te voegen dat dit ongeluk in juni 2015 is gebeurd en dat de amazone na drie weken weer kon lopen en binnen twee maanden alweer in het zadel zat, ondanks dat doctoren dachten dat het meer dan een half jaar zou duren om goed te kunnen lopen en niet kon rijden voor een jaar?

Ze is inmiddels dus weer herstelt.

Dat is dan al oud nieuws. Gelukkig is ze weer hersteld :D

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:17

Ik ben ook zonder mobiel opgegroeid, maar heb hem bij de paarden toch altijd bij me. Gelukkig nog niet voor me zelf nodig gehad, maar wel een keer de da moeten bellen i.v.m koliek terwijl de mensen waar hij staat al naar bed waren. Die had ik anders wakker moeten maken om te kunnen bellen

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:28

karlli schreef:
Misschien niet onverstandig om aan de OP toe te voegen dat dit ongeluk in juni 2015 is gebeurd en dat de amazone na drie weken weer kon lopen en binnen twee maanden alweer in het zadel zat, ondanks dat doctoren dachten dat het meer dan een half jaar zou duren om goed te kunnen lopen en niet kon rijden voor een jaar?

Ze is inmiddels dus weer herstelt.

Waarom word het dan nu als nieuwsberichten geplaatst, als het ongeluk al in juni 2015 was? Raar..

Niettemin, je bekken breken.. Ik heb mijn bekken gebroken gehad en dat doet ZEER... Dus twee uur jezelf voortslepen terwijl dat gebroken is.. Jeetje wat een doorzettingsvermogen.