. Goed dat dergelijke artikels op de VP verschijnen aangezien het iedereen opnieuw bewust maakt over de gevaren van het (alleen) werken van paarden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Riel schreef:Hopelijk klopt je info, karlli. Top dat ze weer op het paard zit.
Goed dat dergelijke artikels op de VP verschijnen aangezien het iedereen opnieuw bewust maakt over de gevaren van het (alleen) werken van paarden.
Azmay schreef:Ik geloof dat ik nòg beter op ga letten of ik mijn telefoon bij me heb voortaan, wat een hel moet dat zijn geweest
karlli schreef:Riel schreef:Hopelijk klopt je info, karlli. Top dat ze weer op het paard zit.
Goed dat dergelijke artikels op de VP verschijnen aangezien het iedereen opnieuw bewust maakt over de gevaren van het (alleen) werken van paarden.
http://www.horseandhound.co.uk/news/kic ... vis-527234
Dit is het oorspronkelijke artikel/interview, wel in het Engels helaas.
Twiggy2008 schreef:Hoe vervelend ook voor die vrouw, gelukkig is ze uiteindelijk geopereerd en geholpen.... Ik laat mijn telefoon vaak bewust even op een andere plek, als ik met mijn paarden bezig ben. Ik focus me dan graag op mijn dieren en maak me niet zo druk over ongelukken. Mijn paarden schoppen niet bijvoorbeeld. Gaat al jaren prima en in de jaren 70, 80 en 90, had ik niet eens een mobiel :-p.
eclair98 schreef:
. En mijn mobiel is best aanwezig, zeg maar. Mijn tijd met mijn paarden is me heilig bij bv trainen. Ik zit dan niet te wachten op belletjes, mailtjes of whatsapp. Daarbij - ik ken mijn paarden heel goed, vertrouw ze.... Ik ben nog van de generatie, die opgegroeid is zonder mobiel. Vind dat continu bereikbaar zijn of moeten kunnen bellen, soms bere-irritant. Hoe naar ook, dit ongeluk.... Ik voel me niet geroepen mijn telefoon continu bij me te dragen. Jij wel, nou, prima. Froukje schreef:Als jij bang bent gestoord te worden door je telefoon kun je hem toch gewoon op stil zetten? Die functies hebben zelfs de nokia's van 10 jaar geleden. Dan wordt je niet gestoord en weet je toch zeker dat je kunt bellen mocht er wat gebeuren.
En ik vertrouw 1 van de paarden hier ook voor de volle honderd procent, maar dat ze mij verwond hoeft niet eens een bewuste zet te zijn. Ze kan ook struikelen of schrikken. Daarom heb ik ook altijd een mobiel bij me, zeker in het weide seizoen. Als ze binnen staan durf ik hem nog wel eens binnen te laten als er iemand thuis is want dan komen ze me wel zoeken als het ze te lang duurt. Maar als er niemand thuis is neem ik hem ook mee.
. Is toch geen drama? Jij jouw manier, ik de mijne.
. 3,5 maand verder zat ook ik gelukkig weer op mijn paarden! Ondanks het slechte bereik nu wel de app horse rider SOS op de telefoon die bij niet bewegen mijn man kan waarschuwen. Bij bosritten geeft hij ook de route weer, zodat je ook nog gevonden kan worden. Froukje schreef:Het zal me een zorg zijn wat je met telefoon doet, maar als je bewust je telefoon niet mee neemt terwijl je er wel 1 bezit er ook wel eens over nagedacht hebt, is het wel een beetje eigen schuld als er wel iets gebeurd.
Maar goed, de behoefte om wel een telefoon mee te nemen ontstaat ook vaak pas na dat er iets gebeurd is waar je denkt; "Sh*t, een telefoon zou nou wel verdomd handig zijn geweest''.
ArnoudK schreef:Vorig jaar ben ik zelf onder mijn paard gaan liggen met gebroken been als gevolg. Helaas had ik geen bereik met de telefoon..Paard bleef in eerste instantie ook liggen, waardoor de adrenaline die ik kreeg vanwege de zorgen om het paard, me waarschijnlijk heeft geholpen om omhoog te klimmen via een hek. Was wel een lange 150m naar huis en vaste telefoon. 3,5 maand verder zat ook ik gelukkig weer op mijn paarden! Ondanks het slechte bereik nu wel de app horse rider SOS op de telefoon die bij niet bewegen mijn man kan waarschuwen. Bij bosritten geeft hij ook de route weer, zodat je ook nog gevonden kan worden.
karlli schreef:Misschien niet onverstandig om aan de OP toe te voegen dat dit ongeluk in juni 2015 is gebeurd en dat de amazone na drie weken weer kon lopen en binnen twee maanden alweer in het zadel zat, ondanks dat doctoren dachten dat het meer dan een half jaar zou duren om goed te kunnen lopen en niet kon rijden voor een jaar?
Ze is inmiddels dus weer herstelt.
karlli schreef:Misschien niet onverstandig om aan de OP toe te voegen dat dit ongeluk in juni 2015 is gebeurd en dat de amazone na drie weken weer kon lopen en binnen twee maanden alweer in het zadel zat, ondanks dat doctoren dachten dat het meer dan een half jaar zou duren om goed te kunnen lopen en niet kon rijden voor een jaar?
Ze is inmiddels dus weer herstelt.