Het is al even geleden dat de laatste update geplaatst is over Team Holland,
Na een intensieve trainingsperiode voor Josefine in Denemarken bij Stutteri Hejelte (http://www.hejelte.dk, waar ze altijd op zoek zijn naar mensen die willen helpen met het rijden van de IJslandse paarden ). En een net zo'n intensive trainingsperiode van Babs voornamelijk in Nederland maar ook een weekje in Denemarken met Josefine bij Stutteri Hejelte, is er dan nu toch echt een einde gekomen aan alle voorbereidingen.
Morgen vertrekken beide naar Ulaanbaatar waar ze 1 augustus verwacht worden. Na een paar dagen 'training' op de steppes gaat de Mongol Derby van 2016 van start op 4 augustus.
Ik volg ook weer! Ik vind dit elk jaar al spannend hoe het ze zal vergaan onder weg, laat staan als je zelf mee zou doen Facebook volg ik al, maar die gps stipjes zijn ook altijd leuk.
MDBabs2016
Geplaatst: 02-08-16 23:41
Update 02-08-2016, op de route na weinig nieuws van Team Holland, maar geen nieuws is goed nieuws toch? Morgen nacht gaat het dan echt beginnen voor Babs en Josefine. http://www.mongolderby2016.nl/stil-02-08-2016/
MDBabs2016
Geplaatst: 04-08-16 00:16
De update van vandaag, eh gisteren, staat online. Over 2 uur en 45 minuten start de Mongol Derby voor Babs, Josefine en de 39 andere deelnemers.
Vannacht zijn ze om 04.00 gestart dat is 11.00 uur Mongoolse tijd. Ze mogen rijden, geloof ik vanaf een uur of 7 's morgens tot 20.30 uur dus dat is in Nederlandse tijd ongeveer van 00.00 uur tot 13.30 uur.
Babs GPS staat al een tijd stil, zodra daar een update van is komt de update van Dag 1 online.
Ben benieuwd wat er voor HS 2 met Babs gebeurde. Was even aan het volgen en ineens gaat het stipje heel de verkeerde kant op, maakt een soort lus, om vervolgens weer terug te keren naar HS 2. Zou ze last hebben gehad van een wild paard ofzo?
Weet niet in hoeverre de gps up to date is, maar zoals het er nu uitziet zijn ze beide bij tent nr 5 aangekomen. (laatste update tijd staat bij JSC op 01:09 on 05/08/2016 en BK op 01:09 on 05/08/2016.)
Mocht het kloppen, zullen ze daar dan blijven of het laatste rij uurtje pakken en weer in de open lucht slapen? ben benieuwd